کد خبر: ۱۶۳۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۳ - ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیرعامل آبفا شیراز خبر داد:

‌انشعاب‌گیری لوله از مخزن معالی‌آباد

 مدیرعامل آبفا شیراز از انشعاب‌گری لوله ۸۰۰ میلیمتر از مخزن در حال بهره‌برداری معالی‌آباد این کلان‌شهر خبر داد و گفت:زمان اجرای این پروژه حداقل ۷ روز تخمین زده شده بود؛ اما باتوجه‌به اینکه برای اجرای این طرح مجبور به قطع خط دوم درودزن نیز بودیم و منجر به بحران کم‌آبی در مناطق جنوبی می‌شد، با تلاش جهادی در ۵ شبانه‌روز به سرانجام رسید.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، بهمن بهروزی امروز، ۳۰ اردیبهشت‌ماه در حاشیه بازدید از این عملیات انشعاب‌گری با تأکید بر اینکه انشعاب‌گری با قطر بالای لوله ریسک بسیار زیادی دارد، گفت: این عملیات با لوله قطر ۸۰۰ میلیمتر از مخزن معالی آباد، برای اولین‌بار در استان فارس در جهت تکمیل رینگ مخازن و آبرسانی به جنوب شهر انجام شده که از پروژه‌های خاص و تخصصی است.

 مدیرعامل آب و فاضلاب شیراز اظهار کرد: با این انشعاب گیری از مخزن، ۹۵۰ لیتر در ثانیه آب به سمت جنوب شهر هدایت می‌شود.

‌انشعاب‌گیری لوله از مخزن معالی‌آباد

 وی تصریح کرد: زمان اجرای این پروژه حداقل ۷ روز تخمین زده شده بود؛ اما باتوجه‌به اینکه برای اجرای این طرح مجبور به قطع خط دوم درودزن نیز بودیم و منجر به بحران کم‌آبی در مناطق جنوبی می‌شد، با تلاش جهادی در ۵ شبانه‌روز به سرانجام رسید.

 بهروزی بیان کرد: این انشعاب گیری به‌صورت کرگیری از دیواره مخزن و آب‌بندی اطراف لوله از داخل و خارج و با اجرای صفحه آب‌بند، دیوار مضاعف و نیز تمهیدات ویژه با موفقیت کامل تحقق یافت.

 انتهای خبر/

منبع: ایسنا
برچسب ها: شیراز ، فارس ، انشعاب آب
نظرات بینندگان