کد خبر: ۱۶۳۰۳۴
تاریخ انتشار: ۰۷:۲۹ - ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
سرپرست معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس در گفتگو با شیرازه: 

والدین از نگهداری مواد محترقه فرزندان جلوگیری کنند

سرپرست معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس ضمن هشدار به برهم‌زنندگان امنیت و آرامش شهروندان در آستانه آخرین چهارشنبه سال گفت: با هرگونه هنجارشکنی و انجام رفتارهای پرخطر و خلاف مقررات برابر قانون برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه» چهارشنبه‌سوری جشنی مخصوص است که در شب چهارشنبه آخرین ماه سال برپا می‌شود که در واقع پیش‌درآمدی برای جشن‌های نوروزی است و با برگزاری این جشن، مردم به استقبال بهار می‌روند.


طبق آیین باستانی ایرانی در این شب آتش بزرگی برپا می‌شود که تا صبح زود و طلوع آفتاب، برافروخته می‌ماند و مردم از روی آتش می‌پرند و با گفتن زردی من از تو سرخی تو از من، زردی، بیماری و مشکلاتشان را به دست آتش می‌سپارند و به‌جای آن سرخی، گرما و نیرو را از آتش هدیه می‌گیرند.


عده‌ای آئین‌های این روز را قربانی ندانم‌کاری و حتی زیاده‌خواهی خود کرده و برای دستیابی به سود کلان با جایگزین کردن مواد منفجره به جای آتش هیزم، جان جوانان و نوجوانان و حتی فراتر از آن زنان و مردان را نشانه می‌گیرند.


به همین دلیل خبرنگار این پایگاه تحلیلی خبری به سراغ حمید افرامن سرپرست معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس رفت تا در این خصوص به مصاحبه بپردازند. 


وی در این خصوص گفت: خرید، نگهداری، حمل، توزیع و فروش مواد منفجره و محترقه در مراکز صنفی برابر قانون جرم است و پلیس برابر مقررات با واحد صنفی متخلف برخورد خواهد کرد.


سرپرست معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس با تأکید بر اینکه جوانان و نوجوانان عزیز با کنترل و مدیریت احساسات و هیجانات آنی خود هم از خطرات احتمالی پیشگیری کنند و هم پلیس را در اجرای مطلوب تأمین نظم و امنیت انتظامی و ترافیکی مراسم چهارشنبه آخر سال یاری کنند، اضافه کرد: والدین از نگهداری مواد محترقه، تهیه و ساخت وسایل آتش‌بازی دستی توسط فرزندان جلوگیری کنند تا شاهد وقوع آسیب‌های جدی به روح و جسم فرزند خود یا افراد دیگر نباشند. 


این مقام مسئول با اشاره به اینکه آرامش روحی و روانی مردم و در مجموع امنیت شهروندان از خطوط قرمز پلیس است ضمن خاطرنشان کردن این موضوع که برقراری امنیت عمومی جامعه نیازمند مشارکت همه سازمان‌ها و اقشار مختلف جامعه است از خانواده‌ها خواست در روزهای پیش رو بیشتر مراقب فرزندان خود باشند. 


افرامن در پایان از آمادگی پلیس فارس در کنار سایر دستگاه‌های مربوطه برای پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال خبر داد.

 

انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان