کد خبر: ۱۰۰۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۲ - ۱۶ آبان ۱۳۹۵
معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد کشور خبر داد:

حمایت امداد از طرح های اشتغال خرد و تجمیعی

معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد کشور گفت: کمیته امداد آمادگی دارد تا با حمایت های خود در طرح های خرد و تجمعی به اشتغال شهرستان بوانات کمک کند.

به گزارش شیرازه  به نقل از  حرف رسا، با هماهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس و شهرستان بوانات معاونین ارشد کمیته امداد کشور و مدیران کل استانهای گیلان، اصفهان و فارس از 5 طرح تولید چای میوه ای نجم، گوهرتراسی بوانات، گلخانه آقای نوروزی، دهکده گردشگری عباس برزگر و مجموعه گاوداری شهر مزایجان از طرح های خودکفایی کمیته امداد شهرستان بوانات بازدید کردند.

 محمد امید معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد کشور در بازدید از طرح گوهر تراشی خانم روانستان از مجریان طرح های خودکفایی در بوانات به خبرنگار ما گفت: ایجاد طرح های خلاقانه و با استفاده از منابع موجود در شهرستان ها می تواند به تولید و خروج از رکود در شرایط فعلی بسیار کمک کند و ما نیز از این طرح ها حمایت می کنیم.

وی افزود: زمینه توسعه کار گوهر تراشی بعنوان یک شغل ظریف و با صرفه را در استانهای دیگر باید فراهم کنیم تا مددجویان دیگر استانها برای آموزش و فاگیری این شغل در شهرستان بونات نیز حضور یابند.


در این بازدید یک روزه رزمجو مدیر کل مهارت، رمضانی مدیر کل طر های اقتصادی،حق گویان مسئول آموزش کمیته امدئاد کشور و مهندس شیران مدیر کل امداد اصفهان،محمدی مدیر کل امداد گیلان و دکتر بذرافشان مدیر کل امداد فارس، اسدالهی فرماندار بوانات و دمیر مسئول کمیته امداد بوانات و معاونین نیز دکتر امید را همراهی می کردند.

دکتر امید در بازدید طرح های خودکفایی امداد بونات، هدف کمیته امداد را حمایت از مشاغل کوچک خانگی و تولیدی در روستاها دانست و تصریح کرد: در زمینه اشتغال امسال بالغ بر 15 میلیارد تومان کمیته امداد تهیه دیده که از مجاری مختلف جذب خواهد شد و در این راه اشتغال دولت هم همراهی خوبی داشته و از نهاد کمیته امداد حمایت کرده است.

وی افزود: ما در زمینه اشتغال بدنبال حمایت از طرح های خرد و تجمعی هستیم و در شهرستان بوانات نیز آمادگی هر گونه همکاری در راستای ایجاد مشاغل خانگی و خرد و یا تجمیعی که با همیاری و همکاری جند تن از مددجویان انجام شود را داریم و حمایت می کنیم.

معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد کشور از مدیران کل خواست تا زمینه حضور تولید کنندگان چای میوه ای و گوهر تراشی بوانات را در نمایشگاههای استانی فراهم کنند.

نظرات بینندگان