کد خبر: ۱۰۰۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۲ - ۱۶ آبان ۱۳۹۵
مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید خبر داد؛

اجرای طرح راهنمای الکترونیک درتخت جمشید

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، مجموعه جهانی تخت جمشید به راهنمای الکترونیک مجهز خواهد شد و گردشگران می توانند از این هفته از این سامانه استفاده نمایند.
به گزارش شیرازه، مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید از اجرای طرح راهنمای الکترونیک در این مجموعه جهانی خبر داد و گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، مجموعه جهانی تخت جمشید به راهنمای الکترونیک مجهز خواهد شد و گردشگران می توانند از این هفته از این سامانه استفاده نمایند.

مسعود رضايي منفرد با بيان اين كه در حال حاضر در مجموعه جهاني تخت جمشيد 25 راهنماي گردشگري فعال وجود دارد افزود: اكثر گردشگراني كه به ديدن اين مجموعه جهاني مي آيند با تور سفر مي كنند و اين تورها داراي راهنماي تخصصي است، از اين رو راهنمايان مستقر، گردشگران متقاضي كه فاقد راهنما هستند را هدايت مي نمايند.
رضايي منفرد در ادامه گفت: با توجه به اين كه در ايام نوروز استقبال مردم و گردشگران از مجموعه جهاني تخت جمشيد با افزايش چشمگيري همراه بود، به صورت آزمايشي و موقت طرح راهنماي الكترونيك در اين مجموعه اجرا شد.
وي اضافه كرد: خوشبختانه طرح با استقبال گردشگران همراه شد كه طبق برنامه ريزي ها مقرر شد راهنماي الكترونيك در تخت جمشيد به صورت دائم مستقر شود.
به گفته مدير پايگاه ميراث جهاني تخت جمشيد، راهنمايان گردشگري الكترونيك فعلاً به دو زبان انگليسي و فارسي در اين مجموعه مستقر مي شوند و گردشگران با پرداخت مبلغ بسيار ناچيزي مي توانند از خدمات اين طرح بهره مند گردند.
رضايي منفرد در ادامه اين گفت و گو از چاپ و توزيع بيش از 50 هزار نسخه بروشور و نقشه تخصصي خبر داد و گفت: براي آشنايي بيشتر گردشگران با مجموعه جهاني تخت جمشيد، نقش رستم، نقش رجب و موزه تخصصي هخامنشي (موزه تخت جمشيد)، بروشورها و اقلام فرهنگي تهيه شده كه به صورت رايگان در اختيار گردشگران قرار مي گيرد.
وي همچنين به آماده سازي و بهسازي سرويس هاي بهداشتي در مجموعه جهاني تخت جمشيد اشاره كرد و افزود: به منظور رفاه حال گردشگران، سرويس هاي بهداشتي كه وضعيت نا مناسبي داشت در حال بهسازي و بازسازي مي باشد.

منبع: خبر جنوب

نظرات بینندگان