کد خبر: ۱۰۰۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۶ - ۱۷ آبان ۱۳۹۵
به همت آتش نشانان شهرداری اردکان؛

مهارآتش در کارخانه چوب ونئوپان در سپیدان

مسئول اداره آتش نشانی شهرداری اردکان گفت : اطفاء کامل حریق پس از سپری کردن 8ساعت عملیات طاقت فرساماموران به ایستگاه خود برگشتند.

به گزارش  شیرازه به نقل از مارگون  وحید حق پرست  مسئول اداره آتش نشانی شهرداری اردکان در گفتگو با خبرنگارما با اعلام این خبر گفت:نیرو های آتش نشانی، با استفاده از تجهیزات و امکانات،وارد عملیات شده و در با توجه به حجم بالای اتش ووجود انبار چوب ؛ آتش سوزی را که می توانست، دیگر زیرساخت ها و امکانات پیرامونی را تحدید نماید،مهار و بعداز لکه گیری و ایمن سازی و اطمینان از اطفاء کامل حریق پس از سپری کردن 8ساعت ماموران به ایستگاه خود بمراجعه کردند.

به دلیل گسترده بودن آتش سوزی بلافاصله آتش نشانی  اردکان کلیه امکانات خود را به محل  حادثه اعزام نمود و به مقابله با شعله های مهیب آتش پرداختند و در ادامه آتش نشانهای شیراز نیز با اعزام دو دستگاه خودر اطفاءحریق به کمک آمده و عملیات مهار آتش را دنبال کردند.

وی در ادامه افزود: خوشبختانه این حادثه تلفات جانی به جز چند نفر از پرسنل که دچار دود زدگی جزئی شده بودند در برندانشت.

حق پرست ادامه داد:،محل حریق  انباریک کارخانه تولید چوب ونئوپان در روستای دم قنات از توابع شهرستان سپیدان بود . که با تلاش هوشمندانه پرسنل اتش نشانی اردکان  از سرایت و گسترش آتش به محل های دیگر جلوگیری گردید.

مسئول اداره آتش نشانی شهرداری اردکان گفت: عملیات اطفای حریق توسط آتش‌نشانان انجام شد و علت بروز حادثه تاکنون مشخص نشده‌ است.

حق پرست افزود: محل حادثه انباری با وسعت بیش از 10 هزار متر مربع که مملو از چوب، تخته و پالت بود که به صورت ناایمن بر روی یکدیگر چیده شده بودند

وی ادامه داد: انبار کاملا شعله ور بود و باد باعث گسترش حریق و سرایت به انبارهای مجاور شد که آتش نشانان بلافاصله از چند جهت  وارد عملیات شدند و  آتش سوزی را تحت کنترل قرار دادند و هم اکنون نیز در حال لکه‌گیری و تخلیه دود هستند

وی خاطرنشان کرد: در پی این آتش سوزی وسیع، دود زیادی در هوا منتشر شده بود.خوشبختانه این حادثه تلفات جانی و مصدوم نداشت و علت حادثه نیز توسط کارشناسان آتش نشانی در دست بررسی است.

نظرات بینندگان