کد خبر: ۱۰۰۱۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۸ - ۱۷ آبان ۱۳۹۵
اولین جلسه پاتوق مطالبه دانشجویی برگزار شد؛

طرح پزشک خانواده افتخار استان فارس در حوزه سلامت است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز یکی از افتخارات استان فارس در حوزه سلامت را اجرای طرح پزشک خانواده بیان کرد و افزود: هزینه های مردم با توجه به این طرح به طور چشم گیری کاهش پیدا کرده است.

طرح پزشک خانواده افتخار استان فارس در حوزه سلامت استبه گزارش شیرازه، دکتر محمدهادی ایمانیه در اولین جلسه پاتوق دانشجویی علوم پزشکی حاضر شد و با ابراز خوشحالی از مطالبه گری دانشجویان؛ در پاسخ به یکی از سوالات دانشجویان در خصوص طرح تحول سلامت، گفت: با توجه به اینکه دانشگاه را در شرایط نامناسبی مدیریت کردم، قدر طرح تحول در سلامت را بیشتر می دانم چرا که ما روزهایی را پشت سر گذاشته ایم که دشمنان کشور ادعا می کردند ما را از لحاظ دارو و تجهیزات پزشکی تحریم نکرده اند، در حالیکه اینگونه نبود.

وی افزود: با تحریم بانک ها بطور غیر مستقیم در حوزه پزشکی نیز تحریم شدیم و زمانی را شاهد بودیم که در انبار دانشگاه علوم پزشکی شیراز، کمتر از 10 کپسول اکسیژنات داشتیم و این در حالی بود که در هر جراحی قلب، ما یک اکسیژنات لازم داشتیم تا بتوانیم جراحی ها را انجام بدهیم.

ایمانیه در ادامه با بیان اینکه ما با کمک شورای تامین استان و ورود سپاه، توانستیم تا حدودی بحران را رفع کنیم، اظهار داشت: در زمان هایی که مشکل دارو داشتیم یکی از اساتید، طی هماهنگی های انجام شده با گمرک دبی و شیراز، با سامسونت از هلال احمر دبی برخی از داروهای حیاتی را می آورد و یا اخیرا که نسخه را به خود مردم می دادیم تا دارو را تهیه کنند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه بعد از طرح تحول سلامت که بارها مورد تایید مقام معظم رهبری هم قرار گرفت و ایشان یکی از نقاط قوت دولت یازدهم را این طرح بیان کردند؛ خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مشکلات ما زیرمیزی بود که خوشبختانه الان با این معضل روبرو نیستیم.

وی با تاکید بر اینکه اگر سازمان ها حمایت کنند و منابع اعتباری را بتوانیم به طور واضح مشخص کنیم بسیاری از مشکلات حل خواهد شد، اظهار داشت: از روز اول منابع اعتباری این کار مشخص شده بود؛ یک درصد ارزش افزوده مالیات با ارزش 4500 میلیارد تومان بود.

ایمانیه با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی به علوم پزشکی بدهی سنگینی دارد، گفت: اگر تامین اجتماعی طبق قانون بدهی ما رابدهد می توانیم بدهی های خودمان را بپردازیم؛ متاسفانه بیمه ها بر خلاف قانون و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری، ما را حمایت نکردند.

وی با عنوان اینکه به هیچ وجه نمی توانیم طرح تحول سلامت را جمع آوری کنیم، خاطرنشان کرد: مردم تازه راضی شدند که برای درمان به دانشگاه بیایند و قادر به پرداخت هزینه های سنگین درمان نیستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز یکی از افتخارات استان فارس در حوزه سلامت را اجرای طرح پزشک خانواده بیان کرد و افزود: هزینه های مردم با توجه به این طرح به طور چشم گیری کاهش پیدا کرده است؛ طرح تحول سلامت، پیش پا افتاده نیست و از جانب بنده هم مطرح نشده است و به مدت هفتاد سال است که در کشورهای مختلف در حد پیشرفته اجرا می شود.

مردم حاشیه شیراز بیمه سلامت رایگان شدند

ایمانیه با بیان اینکه 10 میلیون ایرانی به صورت رایگان بیمه سلامت شده اند، تصریح کرد: این تعداد در حاشیه شهرهای بزرگ از جمله: تهران، شیراز، کرج، مشهد، اصفهان،تبریز بودند اند.

وی به انتقاد بعضی از نمایندگان از این طرح اشاره کرد و ادامه داد: این نمایندگان به جای انتقاد از طرح های سلامت باید فکر کنند که چگونه می توانیم منابع اعتباری این طرح را تامین کنیم نه اینکه اصل را زیر سوال ببرند.

دانشگاه علوم پزشکی شیراز مقام اول خدمت رسانی به مردم استان فارس را دارد

ایمانیه با بیان اینکه مانیتورینگ سلامت مردم استان فارس در طبقه چهارم ساختمان مرکزی دانشگاه است، خاطر نشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیش از 16 میلیون خدمت در مقام اول، تهران با 11 میلیون خدمت دوم، اصفهان با 6میلیون و تبریز 5 میلیون بود که این خدمات با نرم افزاری ویژه توسط ساختمان مرکزی وزارت بهداشت مدیریت می شود.

وی ادامه داد: مهمترین عامل مرگ و میر در فارس بیماری های قلبی عروقی است یعنی سکته های قلبی و سکته های مغزی از مهم ترین علت سکته قلبی و مغزی حتما فشار خون و دیابت است که در همین راستا ده ها هزار شهروند که دیابت داشتند را تشخیص دادیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به نحوه کار مراکز جامع سلامتی اشاره کرد و افزود: این مراکز سلامتی در شش بخش کودکان، نوجوانان، جوانان، میانسالان، سالمندان و خانم های باردار به شهروندان خدمات ارائه می دهند.


انتهای پیام/
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵
0
اگرخوبه چرابرای استانهای دیگراجرانمیشه