کد خبر: ۱۰۰۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۳ - ۱۷ آبان ۱۳۹۵
قادری:

مصوبه خطوط ریلی فارس در حال فراموشی است

نماینده سابق شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: بیشترین مصوبه ایجاد خطوط ریلی کشور برای فارس بود اما به فراموشی سپرد شده است.
به گزارش شیرازه، جعفرقادری نماینده سابق مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در نمایشگاه بین المللی مطبوعات در پاسخ به سئوالی در خصوص عدم زیر ساخت های مناسب گردشگری در فارس، گفت: یکی از مهمترین عوامل توسعه صنعت گرشگری و اقتصاد هر استان موضوع راه‌ها و حمل و نقل است که در این راستا استان فارس دارای بیشترین مصوبه ایجاد خطوط ریلی در کشور است.

وی ادامه داد: متاسفانه این مهم به دلیل کم بود اعتبارات دولتی و عدم جذب بخش خصوصی به فراموشی سپرده شده است.

نماینده سابق شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مسیرهای مختلفی از شیراز به یزد، بوشهر، عسلویه، اهواز، هرمزگان و... برای استان فارس مصوبه وجود دارد.

قادری با بیان اینکه حضور معاونت گردشگری استانداری نیز نتوانست رونق چشم گیری برای وضعیت گردشگری استان ایجاد کند، گفت: انتظار بود با مشخص شده معاونت گردشگری استانداری شاهد تحولات مختلفی باشیم اما این مهم تا این لحظه روی نداده است.

وی تصریح کرد: داشتن ظرفیت هایی همچون داشته های مذهبی، تاریخی و طبیعی فرصت بسیار مهم و بزرگی برای فارس است که تاکنون مورد استفاده و توجه قرار نگرفته است.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوالی در خصوص وضعیت خشکسالی های پیاپی در فارس، گفت: ارائه کشت مناسب و استفاده از آب دریا باید به عنوان یک اولویت در دستورکار قرار داشته باشد.

قادری ادامه داد: ساحلی شدن استان فارس مصوبه است که باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود تا وضعیت آب رسانی نیز ساماندهی شود.


منبع: مهر
نظرات بینندگان