کد خبر: ۱۰۰۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۱۸ آبان ۱۳۹۵
امام جمعه ممسنی:

ساختمان ستاد امر به معروف را ایجاد کنید این که دیگر درخواست سیاسی نیست

امام جمعه ممسنی در جلسه شورای اداری شهرستان نور اباد گفت: ساختمان و دفتر برای ستاد امر به معروف در شهرستان در نظر بگیرید این درخواست که دیگر بوی جناح بازی نمی دهد بنیاد های غدیر و مهدویت در راستای دین کار می کنند؛ آقایان مسئولین خدا را در نظر بگیرید و عزت برای نظام اسلامی باشید.

به گزارش شیرازه  به نقل از نورآنلاین، امید نصیبی فرمانده سپاه ناحیه نورآباد ممسنی در جلسه شورای اداری شهرستان بیان داشت: اقامه امر به معروف در هر جامعه ای یک امر همگانی و قیام عمومی است در این راه باید مجریان و مدیران پیش قدم باشند وگرنه اجرای آن بسیار مشکل خواهد بود.

وی افزود: برخی ها نسبت به این برنامه  همراه بوده اند اما انتظار می رود همه ی مسئولین به این فریضه الهی توجه ویژه ای کنند  چرا که مساله امر به معروف و نهی از منکر یک اقدام جدی و پر اهمیت است نباید در حد جلسه باشد تکیه گاه مهم این موضوع نهاد های اموزشی هستند و باید مدیران این مراکز همت بیشتری گمارند.

نصیبی خاطر نشان کرد: رگه های بی تفاوتی در جامعه مشهود است که نتیجه ی هجمه های جنگ نرم دشمن است قصد محکوم کردم کسی را نداریم اما خواهشمندیم که همه ورود کنند. به یک عزم عمومی نیازمندیم. افرادی که در گلوگاه ها و در راس امور هستند می توانند با اقدمات خود راه را آسان کنند. بپزیرید که مشکلاتی را در سطح شهرستان داریم و باید آنها را با امر به معروف رفع کنیم و تا این دغدغه ایجاد نشود، اقدمات صورت نمی گیرد.

ساختمان امر به معروف را ایجاد کنید این که دیگر درخواست سیاسی نیست!

حجت الاسلام محمد یعقوبی امام جمعه ممسنی نیز بیان داشت: این وعده الهی است که خداوند کسانی که به سمت نصرت حق بروند یاری می کنند. شماها به سمت نصرت حق حرکت کنید مطمئن باشید خدواند شما را یاری خواهد کرد.

وی ادامه داد: در زمان مدیریت خود دارای قدرت هستید در این فرصت تلاش کنید که به سمت نصرت حق گام بردارید تا باعث عزت شما شود و در جرگه ی انصارالله قرار گیرد. این فرصت همیشه دست شما مدیران نیست پس تلاش کنید و کم کاری نکنید. قبل از آنکه جوابگوی استان و روسای بالا دستیان باشید به دنبال پاسخ گویی به آخرت و خدای خود باشید.

حجت الاسلام یعقوبی افزود:  یکی از کم کاری ها مربوط به امر به معروف و نهی از منکر است در این راستا حتی یک تابلو در شهرستان وجود ندارد تلاش کنید 4 امر مهم اقامه صلاة، ذکات، امر به معروف و نهی از منکر در جامعه محقق گردد.

امام جمعه ممسنی تصریح کرد: نکبت بر آن کسی که از این فرصت استفاده نکند. مطمئن باشید او ضرر کرده  و به خودش ظلم نمودهاست میخواهد چه جوابی به خون شهدا بدهد، از مسئولین بالا تا پایین، مرد عمل در این 4 زمینه کم داریم، مسئولین قدرتمند در این امور تلاش نمی کنند این عین منکر است در حوزه امر به معروف برخی از مسئولین حتی جرات تذکر لسانی ندارند آن وقت می خواهند یک جامعه را مدیریت کنند.

وی گفت: ساختمان و دفتر برای ستاد امر به معروف در شهرستان در نظر بگیرید این درخواست که دیگر بوی جناح بازی نمی دهد بنیاد های غدیر و مهدویت در راستای دین کار می کنند. آقایان مسئولین خدا را در نظر بگیرید و عزت  برای نظام اسلامی باشید.


امر به معروف دچار بیماری گفتار شده است

مسعود گودرزی نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس دهم نیز عنوان کرد: در همه ی کارها بیش از آن که عمل کنیم متاسفانه داریم حرف می زنیم. امر به معروف نیز دچار بیماری گفتار شده است، اگر در امر به معروف به سمت عمل می رفتیم دچار این همه مشکل نمی شدیم.
امر به معروف افتخار دین ماست اما اگر همراه با اقدام نباشد در جامعه تاثیر نخواهد داشت. یکی از مهمترین اقدمات این است که مدیران ما، خود الگو باشند.

گودرزی  افزود: ببینید رهبران ما نمونه ی عالی از رفتار حسنه هستند دشمن به دنبال پیدا کردن یک نقطه ضعف در رهبر معظم انقلاب اسلامی و امام خمینی رحمه الله هستند تا آن را در بوق و کرنا بگذارند اما هرگز پیدا نکردند. شما مدیران نیز باید با همین رویکرد رفتار کنید و گفتار و عملتان یکی شود. 

وی با اشاره به برخی از اختلاس های مدیران گفت: برخی از رفتارهای مسئولین در جامعه تاثیر منفی گذاشته است تمام مدیران باید  پاک باشند و پاک عمل کنند بنابراین امر معروف را باید از خودمان شروع کنیم و در جامعه ترویج دهیم.

نماینده ممسنی تصریح کرد: قانون امر به معروف تعریف شده  لذا باید این قانون عملی شود و اقدمات تمام نهادها در این زمینه اعلام شود. دلیلی که این موضوع به قانون تبدیل شد به دلیل آن است که در جامعه آن  اجرایی نمی شد و آن را قانون کردیم تا بر لزومیت اجرای آن از این طریق نیز تاکید شود.

جلسه شورای ادارای ممسنی

منکر اصلی فراموشی فریضه ی امر به معروف است

سلیمان مهدوی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس نیز بیان داشت: بیش از 10 سازمان در کشور ادعای کار فرهنگی دارند اما چرا با این وجود ما عقب روی داریم اصلا منکر و معروف کنونی کشور شناسایی شده است؟

مهدوی افزود: کجای کار ایراد دارد که باوجود 3 قوه ی مهم کشور داریم عقب روی می کنیم؟ دلیل آن این است که از راه شهدا جدا شده ایم. منکر اصلی جامعه ی ما آن است که فریضه ی امر به معروف فراموش شده است.


امر به معروف تنها برای مد و پوشاک جوانان نیستند

رهام پیکری فرماندار ممسنی نیز بیان داشت:  امر به معروف دلیل قیام عاشورا بود که امام حسین علیه السلام با اهدا جان خود این فریضه را احیاء کرد، امر به معروف تنها برای مد و پوشاک جوانان نیستند بلکه این، تنها یک بخشی از امر به معروف است. 

وی در ادامه گفت: جرایمی که در شهرستان رخداد میدهد جرائم خرد هستند در سطح کلان کشور باید توجه ویژه تری شود.

پیکری عنوان کرد: چرا صدا و سیما ورود نمی کند و در کنار تمام تبلیغات خود به امر به معروف توجه نمی کند چرا معروفات را فراموش کرده اید و تنها به منکر می چسبید. چرا نسبت به آن بالا دستی ها و به اقا زاده ها و تخلفات کلان نگاه نمی شود؟ همه باید تلاش کنند که امر به معروف و جامعه سالم اجرایی شود.


پایان گزارش /224224

نظرات بینندگان