کد خبر: ۱۰۰۲۰۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۱۸ آبان ۱۳۹۵
در محور اقلید یاسوج رخ داد؛

47 کشته و زخمی در سانحه واژگونی اتوبوس زائران کربلا + عکس

لحظاتی قبل اتوبوس زائران کربلا در محور اقلید یاسوج دچار سانحه شد.
به گزارش شیرازه، عصر امروز اتوبوس اسكانيا زائران حسيني از سمت يزد به سمت شلمچه جهت پياده روي بزرگ اربعين مشرف بود كه با ٤٧سرنشين بین روستای جمال بیگ-سعادت آباد به درّه سقوط كرد.
اين حادثه تاكنون ٣٠كشته و ١٧مجروح بر جا گذاشت.
حال مجروحين وخيم است.
مجروحين با آمبولانس هاي هلال احمر و اورژانس به بيمارستان هاي اقليد و ياسوج اعزام شدند.
47 کشته و زخمی در سانحه واژگونی اتوبوس زائران کربلا + عکس 
  یکی از مصدومان در گفت و گو با كليدفارس در بيمارستان حضرت ولي عصر(عج)اقليد گفت:اين اتوبوس در حال حركت با سرعت زياد بود و من هم در حالت خواب و بيدار بودم.
يك لحظه از خواب و بيداري در آمدم و ديدم كه اتوبوس با سرعت بسيار زياد كنترل خودرو را از دست داد و وارد درّه شد.
وي ادامه داد:من از شيشه به بيرون پرت شدم و به روي زمين افتادم.
اين مصدومين ادامه داد:اتوبوس به دره پرت شد.

دو كودك در اين اتوبوس بود كه صداي يكي از كودكان به گوش ميرسيد.

اين اتوبوس از شركت سير وسفر ايران بوده است.

 سید حسین افضلی نماینده مردم اقلید هم در خصوص امدادرسانی به مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس در محور اقلید گفت: در حال حاضر پنج نفر در بیمارستان اقلید بستری هستند که متاسفانه وضعیت دو نفر از این مصدومان بسیار وخیم است.
افضلی با اشاره به اینکه یکی از مصدومان حین انتقال به بیمارستان مقابل درب بیمارستان جان خود را از دست داد افزود: در حال حاضر وضعیت جسمانی دو مصدوم دیگر مساعد است و روند درمانی آن ها از جمله سی تی اسکن و عکسبرداری از آن ها در حال انجام است.
وی با بیان اینکه تیم های امدادی بهترین امداد رسانی را به مصدومان داشته اند، بیان کرد: به دنبال گزارش این واژگونی تیم های امدادی از جمله اورژانس در کمترین زمان ممکن در صحنه حاضر شده و نسبت به امدادرسانی به هم وطنان اقدام کرده است.
افضلی با بیان اینکه در سال گذشته نیز مانند این تصادف در همین نقطه رخ داد، افزود: سال گذشته نیز تعدادی از هم وطنان در همین مسیر جان خود را از دست داردند اما متاسفانه شدت تصادف امسال شدید بوده و تعداد زیادی از مسافران جان خود را از دست داده اند.
وی گفت: پیش بینی وقوع تصادف در این منطقه می شد و تاکنون چندین بار این موضوع به دستگاه های ذی ربط اعلام شده و از آن ها خواسته بودیم نسبت به رفع مشکلات مسیر اقدام کنند.
نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سرعت بالای اتوبوس ادامه داد: متاسفانه پلیس راه این مسیر به تجهیزات لازم از جمله دوربین کنترل سرعت مجهز نیست.
افضلی بیان کرد: متاسفانه آمار تلفات ناشی از حوادث رانندگی در جاده های فارس نگران کننده است و به طور حتم این موضوع پیگیری و دستگاه های ذی ربط باید پاسخگو باشند.
نماینده مردم اقلید تصریح کرد: روز یکشنبه در کمسیون عمرانی مجلس این موضوع پیگیری و نتیجه اعلام می شود.




نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
شهروند
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵
0
با سلام چند تا اتوبوس باید چپ بشن و مردم بیچاره که احساس امنیت میکنن و با اتوبوس مسافرت میکنن باید از بین برن؟چرا هیچکس جوابگو نیست؟ چرا راننده های ماهر انتخاب نمیکنن؟اگر شرکت مسافربری جریمه سنگین میشد در انتخاب راننده ها بیشتر دقت میشد.بیچاره خانواده هاشون خدا بهشون صبر عظیم عنایت کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵
1
علتش اینه که ما استان های فارس نشین یک فراکسیون در مجلس نداریم تا مشکلات و عقب ماندگی های استان های فارس نشین که درگیر فقر شدید هستن رو بررسی کنن ما خواهان تشکیل این فراکسیون هستیم