کد خبر: ۱۰۰۲۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۵ - ۱۹ آبان ۱۳۹۵

مانور نوکیسه‌ها با آب معدنی‌های 60هزار تومانی

مسئولان گمرک ورود آب معدنی‌های لاکچری به کشور را تکذیب می‌کنند و مثل همیشه توپ مدام بین زمین تکذیب‌کنندگان و تأییدکنندگان می‌چرخد تا بالاخره پاره شود یعنی دست آخر توپ از رو برود.

به گزارش شیرازه، روزنامه «جوان» در یادداشتی به قلم «حسن فرامرزی» نوشت:

یک: روزی نیست نوکیسه‌های این کشور نخواهند به هر نحوی ثروت‌های رانت آورده‌شان را به رخ نشکند؛ روزی وسط تحریم و درگیری‌های معیشتی مردم با رژه پورشه‌های قرمز رنگ‌شان و روزی دیگر با مانور آب معدنی‌های 60 هزار تومانی.
دو: اگر روزی روزگاری در همین غرب، شیادان جیب مردم ساده لوح را با معجون‌های خیالی و آب حیات خالی می‌کردند و مدعی می‌شدند به آنها اکسیر حیات و آب زندگانی می‌فروشند، حالا هم قصه همان قصه است و غرب همان غرب. شرکت‌‌هایی در همین غرب به آدم‌هایی که نمی‌دانند با پول‌هایشان چه کار باید بکنند تا آنها را از دیگران متمایز و ممتاز کنند، کالاهایی می‌فروشند تا آنها تعداد صفرهایی  را که بابت خرید آن کالا پرداخته‌اند در روز روشن جار بزنند و برای خود شأن و شکوه اجتماعی بخرند.
سه: با وجود آنکه مسئولان وزارت بهداشت به ویژه رئیس سازمان غذا و دارو در ماه‌های گذشته و با ورود آب معدنی‌های وارداتی لاکچری  - خدا را شکر که نمردیم و چشم‌مان به جمال آب معدنی لاکچری هم روشن شد - نسبت به خواص ادعایی این آب‌ها و بالاتر از آن سلامت این محصولات هشدار داده‌اند، اما خبرهای رسیده از رسانه‌ها حاکی است که این آب معدنی‌های از ما بهتران با قیمت‌های هوش از سر بر در رستوران‌ها و سوپری‌های شمال تهران عرضه می‌شود تا یک بار دیگر نوکیسه‌ها سفره خودشان را از مردمان سرزمین خود جدا کنند.

چهار: اما درباره این موضوع که این اکسیرهای حیات که می‌تواند عمر بیشتری به نوکیسه‌ها ببخشد تا آنها قدرت و زمان بیشتری برای مانورهایشان داشته باشند چگونه وارد کشور شده، اظهارات ضد و نقیضی در روزهای اخیر از زبان مسئولان مطرح شده است.

نیره پیروز بخت، رئیس سازمان ملی استاندارد تلویحاً واردات این آب‌ها را از مبادی رسمی و قانونی کشور پذیرفته و به «ایسنا» گفته است: «اگر آب‌ها از مبادی گمرکی و مرزهای رسمی وارد کشور شوند، مورد بازرسی و بررسی قرار می‌گیرند و اجازه ورود به بازار را پیدا می‌کنند. بر این اساس مواردی بوده که مجوز برای واردات آب‌های معدنی و آشامیدنی صادر شده است و ما هم بر مبنای استانداردهای آب معدنی و آب آشامیدنی آنها را کنترل کردیم.» این همه در حالی است که مسئولان گمرک ورود آب معدنی‌های لاکچری به کشور را تکذیب می‌کنند و مثل همیشه توپ مدام بین زمین تکذیب‌کنندگان و تأییدکنندگان می‌چرخد تا بالاخره پاره شود یعنی دست آخر توپ از رو برود. البته در این میان استراتژی تخفیف مسئله یا کوچک کردن سایز آن در چنین مواقعی جواب می‌دهد. وقتی بالاخره معلوم نمی‌شود که ضرورت ورود آب معدنی لاکچری یا همان اکسیر حیات نوکیسه‌ها به کشور چه بوده، برخی از مدیران تلاش می‌کنند با کوچک کردن مسئله قضیه را فیصله بدهند، همچنان که دکتر رسول دیناروند، رئیس سازمان غذا و دارو این چنین به موضوع واکنش نشان داده است: «آب‌های معدنی گرانقیمت و وارداتی مانند سایر کالاهای قاچاقی است که در کشور وجود دارد. البته باید توجه کرد که سهم قاچاق آنها به ویژه در زمینه آب‌های بسته‌بندی و وارداتی آنقدرها زیاد نیست.»
پنج: آیا همین فردا بشنویم نوکیسه‌ها از فرنگ، هوای لاکچری ییلاقات آلپ و تفرجگاه‌های سوییس را وارد کرده‌اند تا یک وقت ریه‌های عزیزشان از استنشاق هوای سنگین تهران درد نگیرد باید تعجب کنیم؟ لابد آن موقع هم مسئولان خواهند گفت هوای گرانقیمت و وارداتی مانند سایر کالاهای قاچاقی است که در کشور وجود دارد. البته سهم قاچاق آنها آنقدرها زیاد نیست!

انتهای پیام/

نظرات بینندگان