کد خبر: ۱۰۰۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۶ - ۱۹ آبان ۱۳۹۵
مدير كل دامپزشكي فارس خبر داد:

اجراي طرح ملي واكسيناسيون رايگان طيور روستايي در استان فارس

مدير كل دامپزشكي استان فارس از اجراي طرح ملي واكسيناسيون رايگان طيور در استان فارس خبر داد.

اجراي طرح ملي واكسيناسيون رايگان طيور روستايي در استان فارس

به گزارش شیرازه، دكتر يعقوب مهندس با بیان اینکه طرح ملی واکسیناسیون طیور به صورت رایگان اجرا خواهد شد، گفت : در راستاي اجراي برنامه ها و سياستهاي اقتصاد مقاومتي و بر اساس ماده 2 آئين نامه مبارزه با بيماريهاي دامي و پيشگيري از انتقال و انتشار آنها، اين اداره كل همزمان با 11 استان ديگر(گلستان، گیلان، مازندران، کردستان، خوزستان، اصفهان، كرمانشاه، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، بوشهر و سمنان) در سطح كشور طرح ملي واكسيناسيون رایگان طیور روستايي را بامشاركت سازمان بسيج سازندگي اجرا مي كند.

مدير كل دامپزشكي استان فارس افزود: در اين طرح كه از 5 آذر ماه سال جاري آغاز مي شود با استفاده از واكسن مقاوم به حرارت نيوكاسل، 50% طيور روستايي استان با اولويت شعاع نزديك به واحدهاي پرورش طيور صنعتي مايه كوبي خواهند شد.

وي اظهار داشت : به منظور اجراي موفق اين طرح به همه ادارات دامپزشكي شهرستانها اعلام شده تا با در خواست تشکیل جلسه هماهنگی شهرستانی با حضور فرماندار، مدیرجهاد کشاورزی و رئیس بسیج زمینه استفاده از امکانات و ظرفیت های موجود در شهرستان فراهم شود.

مهندس در پايان از شوراهاي اسلامي روستايي، دهياران و كليه پرورش دهندگان طيور بومي خواست تا با اكيپ هاي واكسيناسيون همكاري نمایند.


انتهای پیام/

نظرات بینندگان