کد خبر: ۱۰۰۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۷ - ۱۹ آبان ۱۳۹۵
آیت الله ایمانی:

عزاداری اربعین در حرم مطهر شاهچراغ(ع) با شکوه برگزار شود

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: مردم استان فارس در صبح اربعین با حضور در حرم مطهر شاهچراغ(ع) عزاداری باشکوهی را برگزار کنند.
به گزارش شیرازه، آیت الله اسد الله ایمانی در جلسه برگزاری مراسم اربعین تاکید کرد: طبیعی است انجام کار بزرگ و مهم احتیاج به هماهنگی مختلف دارد که برگزاری مراسم اربعین نیز همین حرکت بسیار مهم است.

وی ادامه داد: روز اربعین پیوند دوباره با آرمان امام حسین(ع) و روز بسیار سرنوشت سازی در دنیای اسلام است که باید این روز را به عنوان روزی بزرگ و عظیم در تاریخ ملت به آن نگاه کنیم روزی که امام حسن عسکری(ع) آن را نشان ایمان افراد معرفی کرده است.

امام جمعه شیراز یادآور شد: وظیفه حضور داریم در گذشته عزاداری های متفرقه برای اربعین در شیراز وجود داشت که در حد سومین حرم اهل بیت(ع) نبود به همین دلیل طی چند سال گذشته موضوع عزاداری دسته جمعی را مطرح و اجرایی شد.

آیت الله ایمانی ادامه داد:مردم منتظر هیئت خاصی نباشند در حرم مطهر حاضر شوند و در این عزاداری که تا ظهراست مشارکت داشته باشند و عزاداری باشکوهی را انجام دهند.

وی تاکید کرد: مردم با حضور در حرم مطهر شاهچراغ(ع) مراسم مداحی و سینه زنی که بتوانند یک چهره زیبایی از عرض ادب به امام حسین(ع) را داشته باشد ارائه کنند.

نظرات بینندگان