کد خبر: ۱۰۰۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۸ - ۲۰ آبان ۱۳۹۵

سپیدان؛ شهرستان بدون پزشکی قانونی

نبود پزشک قانونی در شهرستانی همچون سپیدان با وجود جمعیت 100 هزار نفری مشکلاتی را برای مراجعان پزشکی قانونی به وجود آورده است .

به گزارش شیرازه به نقل از مارگون  یکی از مشکلات مردم شهرستان سپیدان که بسیار به چشم می آید نبود پزشک قانونی در این شهر می باشد و مردم برای انجام امور خود باید به شهرستان همجوار مراجعه کرده و علاوه بر اتلاف وقت، هزینه های مالی زیادی را متحمل شوند.

سپیدان با جمعیت حدود یکصدهزار نفری یک پزشک قانونی ندارد و از این رو شهروندان مجبورند برای موارد مربوط به پزشکی قانونی از قبیل فوت، نزاع و مصدومیت، به مرکز استان مراجعه کنند.

 در مدت زمانی نه چندان دور پزشکی قانونی در شهر مستقر بود که کار امورات مربوطه را انجام میداد،  که آنهم در طول روز و بجز ایام تعطیل بود واکنون بعد از گذشت مدتی طولانی، شهرستان سپیدان از نبود پزشک قانونی رنج می برد، این مشکلات زمانی بیشتر به چشم می آید که در طول هفته چندین تصادف در سطح شهرستان رخ می دهد که منجر به جرح یا فوت می باشد و برای صدور مجوز های قانونی، به ویژه کسانی که در تصادفات کشته می شوند، جسد را در سردخانه نگهداری کنند تا اینکه پزشک قانونی از استان بیاید و جسد را مورد معاینه قرار داده و جواز دفن آنرا صادر نماید. این امرعلاوه بر ایجاد مشکلات روحی و روانی ناشی نگهداری اموات شرایط ناگواری را برای داغدیدگان به وجود می آورد.

در مجموع در کنار همه مشکلاتی که شهروندان عزیزمان با آن دست و پنجه نرم می کنند و یا به نوعی با آن کنار می آیند، نبود پزشک قانونی در شهرستان به هیج وجه قابل قبول و توجیه نمی باشد.

پاک نژاد بخشدار مرکزی شهرستان در این رابطه به خبرنگار ما گفت: درپاسخ مطلب نبود پزشک قانونی جهت تنویر افکارعمومی لازم دانستم که مطالبی را به اطلاع عزیزان برسانم.

وی گفت: ضمن تشکراز حساسیت وپیگیری مشکلات عمومی توسط عزیزان و با اذعان به این مطلب که استقرار پزشک قانونی  با توجه به شرایط سپیدان و وجود جاده های مواصلاتی امری لازم است،حساسیت موضوع در هنگام بروز تصادفات واتفاقاتی این چنینی که می بایست مصدومین و احیانا جسد اموات به شهرستانهای دیگر منتقل شوند دوچندان می باشد.

پاک نژاد اظهار کرد: پزشکی قانونی از تشکیلات وابسته به قوه قضاییه محسوب میگردد وچندسالی است که شهرستان با نبود پزشک مواجه می باشد ،در چندماه گذشته مکاتبات وپیگیری های متعدد با مدیر کل پزشکی قانونی استان دراین زمینه بعمل آمده است

 بخشدارمرکزی بیان کرد: ضمن تشکر از ریاست دادگستری شهرستان که پیگیر موضوع می باشند درسال جاری نیز پیگیر جذب نیرو تاحصول نتیجه ازمبادی ذیربط می باشیم واز مدیر کل محترم پزشکی قانونی استان نیز می خواهم که دراین خصوص نهایت همکاری رابعمل آورد.

نظرات بینندگان