کد خبر: ۱۰۰۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۴ - ۲۰ آبان ۱۳۹۵

ساخت ایستگاه آتش نشانی در بلوار شاهد

مهندس آتش پاد دوم شایق گفت : با اخذ مجوز ساخت یک ایستگاه آتش نشانی در بولوار شاهد، سرعت اطفا آتش سوزی های احتمالی درباغات قصردشت افزایش می یابد.
ساخت ایستگاه آتش نشانی در بلوار شاهد
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی آتش نشانی شیراز، یکی از عمده ترین و خبرسازترین آتش سوزی ها در سالهای اخیر مربوط به حریق باغات، مراتع و فضای سبز بوده است که متاسفانه باغات شیراز نیز از این قاعده مستثنی نیست و هر ساله بسیاری از این منابع ارزشمند به دلایل متفاوت واکثرا عوامل انسانی آتش گرفته و خسارات زیادی به این سرمایه های ملی وارد می شود.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شیراز، آتش پاد دوم محمد مهدی شایق در خصوص این مهم و راه حلی برای کاهش خسارت ناشی از آتش سوزی باغات گفت: در سالهای اخیر به دلیل بی احتیاطی افراد در آتش زدن ضایعات در داخل فضای سبز باغات، شعله باز از جمله کبریت یا ته سیگار روشن و دیگر عوامل انسانی، از این منابع ارزشمند و سرمایه ملی که گاهاً سوابق تاریخی و کهنی دارند چیزی باقی نمانده و در حال نابودی هستند و در شیراز باغات قصردشت از دیرباز صاحب نام و شهرت بوده اند وم تاسفانه هرساله شاهد از بین رفتن این باغات هستیم.

سازمان آتش نشانی شیراز نیز به عنوان یکی از ارگانهای امدادرسان، به منظور کاهش خسارات ناشی از حریق باغات قصردشت که به صورت متعدد بالاخص در فصول گرم و بهار بیشتر اتفاق می افتد، با همکاری و مساعدت صمیمانه مدیریت سازمان قطار شهری دیگر ارگانهای ذیربط به دنبال راه حلی جدید بوده و زمینی را به منظور ساخت یک ایستگاه آتش نشانی در آن محدوده و منطقه در اختیار گرفته است.

آتش پاد دوم شایق در ادامه گفت : با اخذ مجوز ساخت این ایستگاه آتش نشانی در ضلع غربی بولوار شاهد، مطمئناً سرعت اطفا آتش سوزی باغات قصردشت بیشتر خواهد شد.

وی در ادامه به ساخت ایستگاه های آتش نشانی دیگر در آینده ای نه چندان دور باهدف پیشبرد اهداف سازمانی و افزایش سرعت امدادرسانی اشاره کرد و گفت : پروژه ساخت ایستگاه آتش نشانی حسینی الهاشمی که در حال ساخت است و تا پایان سال افتتاح خواهد شد و دو ایستگاه آتش نشانی دیگر در گویم به مساحت 4000 مترمربع و شهرک سعدی در1068 مترمربع فرایند بکارگیری پیمانکار را طی می کند و با ساخت این ایستگاه ها تعداد ایستگاه های آتش نشانی شیراز به 24 عدد خواهد رسید.

این مقام مسئول افزود : این ایستگاه های آتش نشانی با نظریه کارشناسان، با دو کاربری اطفایی و امدادی در مناطق  مختلف شهردر نظر گرفته و ساخته خواهند شد و از تمام مسئولین و عوامل شهری که در راستای خدمت رسانی و خط مشی سازمان آتش نشانی تلاش و همکاری دارند تشکر می کنیم و امید است با مساعدت همیشگی و مداوم مسئولین در افزایش این ایستگاه ها، گامی بلند در افزایش ضریب شهری برداشته شود.


انتهای پیام/

نظرات بینندگان