کد خبر: ۱۰۰۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۳ - ۲۱ آبان ۱۳۹۵

رسوایی جدید پسر پادشاه عربستان

سعد الفقیه، مخالف سعودی مقیم لندن محمد بن سلمان، پسر ملک سلمان و محمد بن نایف، ولی عهد وی را متهم به اختلاس یک ترلیون ریال سعودی از خزانه کشور کرد.
رسوایی جدید پسر پادشاه عربستان
 به گزارش شیرازه به نقل از العالم، حمزه محمد السالم، کارشناس مسائل اقتصادی نیز با افشای اختلاس یک تریلیون ریالی از خزانه عربستان، پرده از این رسوایی بزرگ برداشت. هنوز مشخص نیست این مبلغ کجا هزینه شده است.

تحقیقات برای یافتن این مبلغ هنگفت چندان طول نخواهد کشید زیرا جنبش مخالف دولت عربستان که مقر آن در لندن است، هویت عاملان این اختلاس را افشا کرده است.

سعد الفقیه گفته است: "پاسخ منطقی که می توان به این کارشناس اقتصادی داد این است که عاملان این اختلاس، محمد بن سلمان و محمد بن نایف، ولی عهد عربستان و دیگر عناصر آل سعود هستند. آنها با اینکه برخی اختلاف های جزئی با هم دارند اما در دزدی اموال ملت با هم همدست هستند."

کارشناسان مسائل اقتصادی هم با سعد الفقیه، معارض سعودی همصدا شده اند، از جمله عبدالعزیز دخیل، کارشناس مسائل اقتصادی عربستان ملک سلمان و ولی عهد هایش را مسئول ناپدید شدن یک تریلیون ریال دانسته است.

موضوع این اختلاس در حالی مطرح می شود که مردم زیر بار سیاست ریاضت اقتصادی حکومت کمر خم کرده اند و این سیاست باعث تشدید وخامت اوضاع قشر مستضعف در این کشور شده است.

یک ستوان در نیروهای امنیتی ویژه وزارت کشور عربستان به نام عبدالعزیز عوض الغامدی در نامه ای برای محمد بن سلمان نوشت: "شما را به خدا من از کجا خرج همسر و فرزندانم را بیاورم، هشت ماه است که حقوقی نگرفته ام. از خدا بترسید."

در این بین مردم نیز از همیشه خشمگین تر شده اند؛ یکی از شهروندان می گوید: "گناه من چیست که باید جور اشتباهات سیاسی را که اینهمه تبعات منفی برای کشور ما دارد متحمل شوم. همین سیاست های اشتباه عامل ریاضت امروز ما هستند."

شهروند دیگری نیز خواستار توقف حیف و میل اموال عمومی به دست شاهزادگان سعودی شد و گفت که این چگونه است که تعداد اندکی، آنقدر پول دارند که نمی دانند آن را چگونه خرج کنند در حالی که بقیه ملت در تأمین لقمه نانی یا سرپناهی درمانده اند.

حیف و میل اموال عمومی همچنان موضوع درگیری و کشمکش بین رژیم ال سعود و مخالفان آن است به طوری که مخالفان، مقامات عالی رتبه از جمله ملک سلمان بن عبدالعزیز را متهم ردیف اول می دانند. این در حالی است که اقتصاددانان زنگ خطر را برای فروپاشی اقتصاد عربستان که اکنون به لبه پرتگاه رسیده است، به صدا درآورده اند.

منبع: قدس آنلاین
نظرات بینندگان