کد خبر: ۱۰۰۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۴ - ۲۱ آبان ۱۳۹۵
نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی؛

مسیر اقلید_یاسوج نیاز به اصلاح جدی دارد/پلیس راه را هرچه سریعتر تجهیز کنید

نماینده مردم شهرستان اقلید بر اهمیت نظارت پلیس در مسیر اقلید-یاسوج تاکید کرد و از کمبود تجهیزات بهداشت و درمان اقلید سخن گفت.

به گزارش شیرازه به نقل از  کلیدفارس؛ سیدحسین افضلی نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی همزمان با اعزام مجروحین حادثه واژگونی اتوبوس زائران حسینی(ع)در اقلید از محل بیمارستان حضرت ولی عصر(عج)این شهرستان بازدید کرد و حال زائران را جویا شد.


نماینده مردم شهرستان اقلید درگفت و گو با کلیدفارس با اشاره به حادثه واژگونی اتوبوس زائران حسینی(ع)در سال گذشته گفت:سال گذشته نیز اتوبوس زائران اربعین از سمت یاسوج به سمت اقلید و یزد در حال حرکت بود که در همین مسیر واژگون شد و خوشبختانه فوتی نداشت.


وی تصریح کرد:عملاً این مسیر و جاده به هیچ وجه استاندارد نبوده و باید اصلاح شود چرا که این جاده کشش چنین ترافیکی را ندارد و مسیر نیاز به اصلاح جدی دارد.


نماینده شهرستان اقلید با اشاره به اینکه این حادثه منجر به داغدار کردن تعدادی خانواده شد افزود:ما چندبار باید شاهد چنین اتفاقاتی در این مسیر باشیم؟


 افضلی ضمن تاکید بر اهمیت نظارت پلیس در مسیر اقلید-یاسوج تصریح کرد:بسیار مهم و ضروری است که این پلیس راه هر چه زودتر تجهیز شود و اگر نظارت اساسی پلیس بر امورات پلیسی باشد شاید چنین اتفاقی نیفتد و این خود نوعی پیشگیری است.


این مسئول ضمن تاکید بر لزوم وجود تجهیزات پرشکی ادامه داد:حتما این مسیر نیاز به ٣پایگاه اورژانس دارد و این حوادث هم نشانگر ضرورت سه پایگاه امدادی است و امیدواریم که این حادثه مسئولین را نسبت به موضوع حساس کند.

 افضلی ضمن تشکر از دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان های مربوطه افزود:اولین آمبولانس پس از ١٧دقیقه در محل حادثه حضور یافته است و دیگر اعضاء هم در حالت آماده باش و خدمات رسانی بودند که خود جای شکر دارد.


نماینده مردم شهرستان اقلید از کمبود تجهیزات بهداشت و درمان اقلید سخن گفت و خاطرنشان کرد:حدود نیمی از تجهیزات کمبود جدّی دارند چرا که یکی از این موضوعات بررسی شده که اگر بطور مثال وسیله ای خراب شود،دستگاه دیگری وجود ندارد و این کمبود و یکی بودن باعث عدم ارائه خدمات مفید به مردم میشود.


وی مسئله سردخانه را یکی دیگر از موضوعات و کاستی ها دانست و افزود:مسئله سردخانه و حتی سردخانه کانتینری یکی از موضوعات مهم است که ازجمله کمبودها بحساب می آید که با توجه به مسیری که این شهرستان قرار گرفته است قطعا باید وجود داشته باشد.


تعداد آمبولانس ها یکی از دیگر موضوعات بوده که اهمیت تعدد آنها است که دکتر افضلی از بررسی موضوع از سوی وزارت خبرداد.

 سیدحسین افضلی نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی یا اشاره به کمبود متخصص حوزه بهداشت و درمان شهرستان تاکید کرد:ما در این بیمارستان متخصص نداریم و اگر هم اکنون نیاز به متخصص شود باید مریض را به شهری دیگر ارجاع دهیم.


وی در پایان خاطرنشان کرد:قول مساعد از سوی مسئولین ذی ربط گرفته شده است که تعدادی متخصص برای شهرستان اعزام شوند و امیدواریم در تقسیم بندی جدید متخصصین شهرستان شاهد بهبودقابل توجهی باشیم.

نظرات بینندگان