کد خبر: ۱۰۰۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۵ - ۲۱ آبان ۱۳۹۵
خطیب جمعه فراشبند:

فراشبند نیاز به فعال سیاسی ندارد،بلکه فعال اقتصادی و فعال فرهنگی می خواهد

خطیب جمعه فراشبند گفت : دسته بندی کردن فعالان سیاسی و چهره های سیاسی، عین دو قطبی کردن جامعه است، فراشبند نیاز به فعال سیاسی ندارد،بلکه فعال اقتصادی و فعال فرهنگی می خواهد.

به گزارش شیرازه  به نقل از نخل بیدار، حجت الاسلام هادی ابراهیمی امام جمعه فراشبند در خطبه های نماز جمعه این هفته فراشبند با اشاره به 24 آبان ماه روز کتاب و کتابخوانی و بزرگداشت علامه طباطبایی صاحب تفسیر گرانسنگ المیزان گفت:هیچ چیز جای کتاب را نمی گیرد. نباید از کتاب به دید کالا و متاع زندگی نگاه کنیم. بلکه کتاب هدیه ای با ارزش و گرانبها برای انسان است که خداوند در قرآن به آن سوگند یاد کرده است.

وی افزود: کتابها مخصوصاً کتب دینی و فقهی دریایی از معرفت الهی بر روی انسان باز می کنند و فهم و درک انسان را بالامی برند و به انسان نورانیت می بخشند.

امام جمعه فراشبند،دلیل مقایسه انسان بی سواد با فرد کور را نداشتن سواد خواندن و نوشتن دانست و گفت: بهترین هدیه معنوی، کتاب های دینی و علمی است که باید آن را در سبد زندگی داشته باشیم.

 وی خطاب به نماز گزاران گفت: برای فرزندانتان و اهل و عیالتان بجای عروسک و شیرینی و بعضی اشیای فانتزی، کتاب هدیه نمایید چرا که بهترین هدیه کتاب است.

امام جمعه فراشبند  افزود: اگر قدرت خرید کتاب را ندارید به سراغ کتابخانه های عمومی و کتابخانه های مساجد بروید و با عضویت در کتابخانه ها از انواع کتابها نیز استفاده کنید.

حجت الاسلام ابراهیمی گفت : ثواب کمک به ساخت و تجهیز کتابخانه ها ، کمتر از ساخت مسجد نیست لذا خیرین محترم، در کنار حسابهای خود یک حساب را جهت ساخت کتابخانه ، اهداء کتاب و تجهیزات  کتبخانه ها باز کنند.

خطیب جمعه فراشبند در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه فراشبند خطاب به شهروندان گفت: کسانی که با تعریض کوچه یا خیابان از همه بیشتر سود می برند، خود ساکنین آن کوچه یا خیابان هستند چرا که با تعریض کوچه یا خیابان، منزل آنها از نظر قیمت ارزش بیشتری پیدا می کند و راه عبور و مرور برای ساکنین و سایر شهروندان راحت تر و واگذاری انشعاب آب و برق و گاز و .. راحت تر انجام می گیرد.

وی با اشاره به اینکه هوا رو به سردی است و خانواده ها احتیاج به گاز دارند، خطاب به شهردار و شورای اسلامی شهر در خصوص کسانیکه مانع تعریض خیابانها و کوچه ها می شوند،گفت: اولاً ضمن صحبت با آنها و راضی کردن آنها از نظر حق و حقوق، تا جایی که در توان دارید به آنها کمک کنید که حق و حقوق آنها ضایع نشود چرا که ممکن است خانواده هایی باشند که با تخریب دیوار منزل مسکونی ، قادر به ساخت آن نیستند.ثانیاً ممکن است کسانی هم پیدا شوند که به هیچ وجه راضی به عقب نشینی نشوند، و درواقع سدّ باب الخیر هستند که باید با آنها به صورت قانونی برخورد شود. چون درست نیست که به خاطر یکی دو خانواده، سایر خانواده ها متضررشوند و از نعمت آب و برق و گاز و ... برخوردار نشوند.

ابراهیمی گفت: کوتاهی از ناحیه شهردار و یا شورای اسلامی شهر پذیرفته نیست چرا که  قانون در برابر انسانهای لجباز، راه مشخص کرده است.

وی همچنین خطاب به شهردار و شوای شهر گفت: درختان زیادی در سطح شهر در حال خشک شدن هستند که شهرداری باید مشکل این بیماری را پیدا و جلو خشک شدن درختان را بگیرد.

امام جمعه فراشبند در بخشی دیگری از خطبه های نماز جمعه با توجه به بحران کم آبی خطاب به اداره آب و فاضلاب گفت: تابستان سختی برما گذشت، چرا که ساعات زیادی از شبانه روز از داشتن نعمت آب محروم و با قطعی آب مواجه بودیم و در حال حاضر نیز با کمبود شدید آب مواجه هستیم.پس در حال حاضر که هوا رو به سردی است و آب کمتری مصرف می کنیم باید از همین الان به فکر تابستان آینده باشید.

وی، خطاب به سرمایه داران و سرمایه گذاران گفت: در شهرستان فراشبند بیش از 3500 اصله درخت خرما داریم که سالانه هزاران تن گرز و پیش و کرنگ و زوائد دیگر دارند،که می توان این زوائد را به نئوپان تبدیل کرد و یا با سرمایه گذاری و راه اندازی کارگاههای تولید شیره خرما، به معظل اشتغال در شهرستان نیز کمک شایانی کنیم.

حجت الاسلام ابراهیمی خطاب به تعاونی روستایی و شرکت های وابسته گفت: ما باید با دقت بیشتر در زمینه بسته بندی قصب و خرما به صورت بسته بندیهای زیبا و شکیل، در این عرصه نوآوری  کنیم و از سنتی فروشی این محصول دوری کنیم .

 وی ادامه داد: در زمینه فروش قصب و خرما نیز، می توانیم با کشورهای همسایه به صورت مستقیم وارد گفتگو شویم و به آن کشورها صادرات داشته باشیم.

خطیب جمعه فراشبند در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه فراشبند با انتقاد از روند توسعه و پیشرفت خیلی کم شهرستان فراشبند نسبت به بعضی از شهرستانهای همجوار،خطاب به مسئولان گفت: فراشبند بیشتر شبیه به روستا است تا یک شهر،چرا این شهر تا کنون از توسعه و پیشرفت قابل ملاحظه برخوردار نبوده است ؟ چرا آمار بیکاری در آن از هر شهرستانی بیشتر است؟ چرا از وجود چند کارخانه مهم و کارگاههای مختلف و بنگاههای بزرگ خبری نیست ؟

وی با انتقاد شدید از اینکه اتاق فکر شهرستان و کارگروههای فعال در شهرستان، کجا هستند، گفت: بنده بارها تذکر داده ام و طرح و برنامه داده ام و آمادگی خود را برای همکاری اعلام کرده ام، اما همه گرفتار کار روزمرگی خود هستند.

 حجت الاسلام ابراهیمی افزود: این شهرستان نیاز به فعال سیاسی ندارد،فعال اقتصادی می خواهد، فعال فرهنگی می خواهد.

وی ادامه داد: دسته بندی کردن فعالان سیاسی و چهره های سیاسی عین دو قطبی کردن جامعه است.

او خطاب به برخی افراد که با برگزاری همایشها و دسته بندی فعالان سیاسی و چهره های سیاسی و گروههای مختلف، جامعه را به دو گروه اصلاح طلب و اصولگرا تبدیل کرده اند گفت: باید سعی کنیم به جای اینکه جامعه را دو قطبی کنیم، به سمت انقلابی گری برویم تا مردم و جامعه متضرر نشوند.

نظرات بینندگان