کد خبر: ۱۰۰۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۷ - ۲۱ آبان ۱۳۹۵
معاون توسعه روستایی ومناطق محروم رئیس جمهور گفت:

موثرترین راه برای توسعه روستاها مشارکت است

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: یکی از علمی ترین و عقلانی ترین راهکارها برای توسعه روستاها، طرح مشارکت و استفاده از دیدگاه های مشارکتی خود آنان است.

به گزارش شیرازه به نقل از مارگون جلسه بررسی مشکلات روستائیان مناطق محروم شهرستان که باحضور رضوی معاون توسعه روستایی ومناطق محروم کشور وهئیت همراه،خادم نماینده مردم سپیدان درمجلس شورای اسلامی ،مشتاقی لار فرماندار وجمعی ازمسئولین شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزارشد.

در ابتدا فرماندارضمن عرض خیرمقدم حضورمیهمانان حاضردرجلسه واعلام این مطلب که۷۰درصد ازجمعیت شهرستان سپیدان راجمعیت روستایی تشکیل می دهند،مهمترین مشکلات روستاها رادر عدم بهره مندی ازآب شرب،راه سازی وبهسازی روستاها واشتغال روستاییان دانست و اظهار داشت: اگرمسئولین نگاه ویژه ای در این زمینه نداشته باشند شاهدپدیده مهاجرت   وخالی ازسکنه شدن روستاهاخواهیم بود.

درادامه خادم به بیان سخنانی در خصوص پتانسیل گردشگری ودیگر ظرفیتهای شهرستان پرداخت وخواستاررفع محرومیت در این زمینه شد.

سپس رضوی   معاون توسعه روستایی ومناطق محروم کشور اعلام داشت : بهترین ومنطقی ترین راه توسعه روستاهای کشور طرح مشارکت می باشد .

وی عامل پیروزی انقلاب وجنگ تحمیلی را وحدت و مشارکت مردمی باجهتی الهی اعلام کرد وافزود: امروزه اگر بخواهندتوسعه را از نظرعلمی تعریف کنند مشارکت یکی از فاکتورهای مشخص در این تعریف می باشدکه درقرآن واحادیث دینی ماهم نیزبه آن اشاره شده است .

رضوی تصریح کرد : این طرح چه در غالب سهامی خاص وچه تعاونی باشد فرقی نمی کند هردودارای یک امتیاز می باشد که افراد باداشتن اعضا بیشتراز ۲۵ خانوار می توانند از مزایای این طرح که دریافت تسهیلات باسود ۳درصد می باشد استفاده نموده ودر جهت رفع محرومیت روستاها گام بردارند.رضوی درپایان نوید بهرمندی کلیه روستاهای بالای ۳ خانوارشهرستان را از گاز شهری تاسال آینده را داد و افزودمسئله آب شرب روستائیان نیز پیگیری خواهد شد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری افزود: ریشه مشارکت در روستاهای ایران مخصوصا در بین دامداران و عشایر وجود داشته است.

وی اعلام کرد: امروزه تعاونی های بالای 25 خانوار که تشکیل می شود می توانند از وام سه درصد استفاده کنند و وثیقه برای اخذ وام کارت یارانه آنهاست.

رضوی ادامه داد: سرمایه گذاران بخش تعاونی روستایی می توانند از وام های با بهره هشت درصد استفاده کنند.

وی بیان کرد:با توجه به موقعیت شهرستان سپیدان و قطب گردشگری استان فارس افرادی که در این شهرستان در زمینه زیرساخت گردشگری فعالیت کنند از حمایت جدی برخوردار خواهند شد.

رضوی گفت:به افرادی که در زمینه ایاب و ذهاب دانش آموزان اقدام کنند تا سقف 100 میلیون تومان وام با بهره چهار درصد جهت خرید وسیله نقلیه پرداخت می شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری از انباشته شدن زباله در مسیر جاده های روستایی گلایه کرد.

برچسب ها: توسعه ، روستا ، رئیس جمهور
نظرات بینندگان