کد خبر: ۱۰۰۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۹ - ۲۲ آبان ۱۳۹۵
فرماندار فیروزآباد :

90درصد خانوار فیروزآباد سرشماری شده اند/فیروزآباد رتبه نخست در سرشماری عشایری استان فارس را دارد

فرماندار فیروز اباد گفت : برآوردی که در فیروزآباد برای این دوره از سرشماری نفوس و مسکن شده است حدود 36 هزار خانوار است که تاکنون 90٪ از این خانوار سرشماری شده اند که در ایام باقی مانده مابقی خانوار هم سرشماری خواهند شد.

به گزارش شیرازه به نقل از  فیروزنا: ابراهیم استوار میمندی فرماندار فیروزآباد در نشست خبری که با اهالی رسانه داشت با اشاره به اهمییت آمارگیری نفوس و مسکن گفت: لزوم آمار و اطلاعات دقیق برای برنامه ریزی های آینده، یکی از مهمترین مقولاتی است که در تمام دنیا رایج است و بخصوص در کشور های پیشرفته و درحال توسعه که آمار پایه مبنای توسعه کشور ها است.

استوار میمندی در ادامه به تاریخچه آمارگیری در ایران پرداخت و اظهار داشت: آمارگیری در کشور ما بعد از سال 1335 بر براساس قانون هر 10 سال یکبار در ایران صورت می گیرد و الان در سال 1395 آمارگیری رسمی براساس تقویم آمارگیری نفوس و مسکن در حال انجام شدن است.

فرماندار فیروزآباد با اعلام اینکه شهرستان فیروزآباد در سرشماری خانواده های عشایری در سطح استان فارس در رتبه نخست قرار دارد؛ گفت: در شاخص هایی که سازمان برنامه و بودجه به مرکز آمار ایران اعلام کرده است از نظر سرشماری عشایری در سطح استان فارس شهرستان فیروزآباد اول است و شمارش 1400 خانوار عشایری که یقینا به بیش از 2000 خانوار هم خواهد رسید تا پایان آمارگیری بیشترین تعداد عشایر سرشماری شده در سطح استان را  داشته و از نظر کیفی در سطح مطلوب و مناسبی از لحاظ شاخص های آماری قرار داریم.

ابراهیم استوار میمتدی ادامه داد: برآوردی که در فیروزآباد برای این دوره از سرشماری نفوس و مسکن شده است حدود 36 هزار خانوار است که تاکنون 90٪ از این خانوار سرشماری شده اند که در ایام باقی مانده مابقی خانوار هم سرشماری خواهند شد.

وی رشد جمعیت در شهرستان فیروزآباد را از سال 85 تاکنون را مناسب و معقول دانست و بیان کرد: در سرشماری سال 1385 برای فیروزآباد جمعیت آماری را 30 هزار و 700 خانوار در نظر گرفته شده بود که نسبت به آمار سرشماری امسال رشد نسبتا مناسب و معقولی داشته ایم که این رشد نشان دهنده بالندگی و پویایی و رشد جمعیت در سطح شهرستان فیروزآباد است.

نماینده سیاسی دولت در شهرستان فیروزاباد در پاسخ به سوال خبرنگار فیروزنا مبنی بر عدم مشارکت مردم در مرحله اول سرشماری اینترنتی و رتبه نامناسب شهرستان فیروزآباد در سطح استان فارس گفت: علت مشارکت پایین مردم در مرحله اول سرشماری اینترنتی با توجه به عشایری بودن منطقه و اینکه شهرستان فیروزآباد یک شهرستان عشایری است و شروع آمارگیری در فاصله بین کوچ عشایر صورت گرفت و دسترسی به اینترنت در برخی از روستا های دور افتاده کم و دشوار بود باعث مشارکت پایین مردم شد.

نظرات بینندگان