کد خبر: ۱۰۰۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۴ - ۲۳ آبان ۱۳۹۵
وحید هاشمیان:

جای سردار آزمون بودم به لیورپول می‌رفتم/ لیگ انگلیس قابل مقایسه با روسیه نیست

مهاجم اسبق تیم ملی گفت: اگر من جای سردار آزمون بودم طبق همان اصل معروف که هر فوتبالیستی دوست دارد پیشرفت کند به لیورپول می رفتم.

به گزارش شیرازه، در روزهای اخیر و بعد از انتشار اولین خبر پیرامون این موضوع که باشگاه لیورپول خواهان به خدمت گیری مهاجم ایرانی باشگاه روستوف روسیه است نقدهای بسیاری در همین ارتباط به چشم خورد که قطعیت یافتن این انتقال را مثبت یا منفی ارزیابی می کردند اما پایگاه اینترنتی شبکه ESPN آمریکا با انتشار گزارشی بحث انتقال سردار آزمون به لیورپول را جدی تر از قبل دانست.

وحید هاشیمان مهاجم اسبق تیم ملی ایران و باشگاه های هانوفر، هامبورگ و بایرن مونیخ در این باره حرف زد و نظراتش را در ارتباط با مثبت یا منفی ارزیابی کردن این احتمال و یا انتقال مطرح ساخت.

* لیگ انگلیس قابل مقایسه با روسیه نیست

اطلاعی از وضعیت باشگاه روستوف ندارم. البته نه اینکه از شرایط فعلی این باشگاه اطلاعی نداشته باشم بلکه نمی دانم این باشگاه تا چه اندازه می تواند باعث پیشرفت آزمون بشود. طبیعتا کسی نمی تواند لیگ روسیه را با لیگ های آلمان، انگلیس یا ایتالیا و اسپانیا مقایسه کند.

*سن خوبی برای پیشرفت است

سردار آزمون در حال حاضر در مرز 21 و 22 سالگی است و الان آن دوره و زمانه گذشته که بازیکن باید به مرز 28 سالگی می رسید تا به او بگویند بازیکن پخته. الان با کمی دقت می توان دریافت که اگر سن بازیکنان بالا برود، شرایط بازی کردن برای آنها سخت تر می شود. بازی ها امروزه هم از سرعت بالاتری نسبت به قبل برخوردار شده و هم فیزیکی تر است.

*آزمون باید این ریسک را بکند

به نظر من هر کس در زندگی اش باید گاهی ریسک کند. گرچه این را نمی توان خیلی ریسک نامید. به نظر من اگر این پیشنهاد برایش بیاید باید آن را بپذیرد چون می تواند امسال برای روستوف بازی کند و برای سال بعد راهی لیورپول شود. البته اگر گفته شده او را برای نیم فصل می خواهد وضعیت کمی متفاوت می شود.

*لیورپول که مشکل گلزن ندارد

این که گفته شده لیورپول آزمون را می خواهد برایم جالب است. آخر لیورپول که در انگلیس تیم اول جدول است و 30 گل زده دارد و با تفاضل گل 16+ جزو بهترین خط حمله هاید لیگ برتر است. از این نظر اگر واقعا او به لیورپول برود کار یک مقدار برایش سخت است. نظرم این است که او می تواند امسال هم در همان روستوف بماند تا هم در لیگ بازی کند و هم در چمپیونز لیگ. ولی اگر چنین پیشنهادی بیاید ضرر ندارد که آدم یکبار برود و در یک تیم بزرگ این سعی را بکند. این جواب ساده ای نیست که بگویم خوب است یا بد ولی اگر من بودم می رفتم.

 

*سقف روستوف برای آزمون همین است

روستوف دیگر سطحش همین جاست. روستوف سقفش این است که امسال آمده چمپیونز لیگ و در حدی است که بیاید بازی های آبرومندانه ای انجام بدهد و حذف شود. ولی اگر سردار بیاید در یک تیم بزرگ و حالا نه حتما لیورپول، مثلا یک لیگ دیگر و رده های پایین تر در عوض بتواند بیشتر بازی کند و حتی، حتی اگر واقعا این پیشنهاد از لیورپول جدی است که من نمی دانم واقعیت دارد یا نه، در همین تیم هم می تواند حضور داشته باشد و به عنوان بازیکن نیمکت نشین برای شروع کارش را با این تیم آغاز کند. این هم خیلی خوب است چون او 21 سال سن دارد و نهایتا دو سال با این شرایط ادامه می دهد و بعد هم انشاالله که بتواند جا بی افتد.

*آزمون احتیاط کند

آلمانی ها ضرب المثلی دارند که می گوید: "کاسبی روز". این به معنی آن است که هر روز در فوتبال یک اتفاق می افتد. یک روز خیلی شما را می خواهند و یک روز یک بازیکن را نمی خواهند و به این دلیل نمی توان گفت که فلان فوتبالیست از الان یک آینده خوب دارد یا بد. ولی به نظر من آرزوی هر بازیکنی رفتن به تیم های بالاتر است البته با احتیاط.

*آزمون برای پیشرفت باید سالم زندگی کند

سردار آزمون بسیار جوان با آتیه ای است که شم گلزنی بالایی دارد. البته او هنوز با اینکه بازیکن خیلی خوبی است جا دارد تا باز هم یاد بگیرد و من آینده بسیار خوبی را برایش پیش بینی می کنم. او باید بداند که فوتبال هر لحظه تغییر می کند و زندگی سالم و تمرینات مناسب کلید موفقیت است و نباید هیچ زمان مغرور شود.

*اسپانسر، ایرانی ها را از لیگ های معتبر دور کرد

یکی از دلایل اینکه در سال های اخیر لیگ های معتبر شاید کمتر از ایران مهاجم گرفته اند دلایل اقتصادی است. وقتی آنها می آیند از ژاپن یا چین بازیکن می گیرند کلی تماشاگر به بینندگان مسابقات این تیم ها اضافه می شوند. بیننده بیشتر یعنی اسپانسر بیشتر. تیم دورتموند که امسال برای اردو زدن به چین رفته بودند 7 تا 8 اسپانسر گرفت. وقتی از آنها سئوال شد که چرا به چین رفته بودید گفتند که رفته بودیم تا اسپانسرهای چینی بگیریم. به این دلیل است که به ژاپنی ها، کره ای ها و چینی ها اهمیت بیشتری می دهند چون بازیکنان شان با خودشان اسپانسر هم می آورند.

*فعلا در لیگ های معتبر نماینده نداریم

ما کلا چند نفر بازیکن در اروپا داریم و آنها هم در لیگ های بالایی نیستند. ما در گذشته در اسپانیا، انگلیس، ایتالیا و آلمان بازیکن داشتیم ولی الان بازیکنی نداریم که در آلمان، اسپانیا، ایتالیا و انگلیس توپ بزند. این یعنی فوتبال ما مدتی خالی از ستاره بوده ولی حالا که دوباره خبر می رسد یکی از بازیکنان مان از این لیگ ها پیشنهاد دارند می تواند خبر خوبی برای فوتبال مان باشد که نوید بخش پیشرفت آن است.

 

انتهای پیام/

منبع: مشرق

نظرات بینندگان