کد خبر: ۱۰۰۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۸ - ۲۴ آبان ۱۳۹۵

شعاراربعین هیهات من الذله است

آن‌هایی که با مشاهده همکاری ایران در برگزاری اربعین حسینی می‌گویند کشورمان به خاطر اهداف سیاسی و منافع شخصی این حماسه را به وجود می‌آورد، اگر عدم همکاری ایران را می‌دیدند چه می‌گفتند؟

به گزارش شیرازه ؛به نقل از مارگون ، از اول خلقت تاکنون، در طول تاریخ سراغ نداریم که حماسه‌‌ی عظیم 20 میلیونی مثل اربعین داشته باشیم. این حماسه‌‌ی عظیم یک پدیده استثنایی بوده که بدون معجزه الهی نمی‌تواند تحقق یابد. این همان معجزه‌‌ای هست که پیامبر خدا صلی الله علیه واله وسلم 1400 سال پیش، پیشگویی کرده و فرموده بودند: درشهادت حسین حرارتی هست در قلوب مومنین که تا قیامت خاموش نخواهد شد. این همان معجزه‌‌ی استجابت دعای حضرت رسول اکرم ص است که وقتی قنداقه‌‌ی امام حسین(ع) را به جدش دادند فرمود: خدایا قلوب مومنین را برپسرم مهربان گردان.

اکنون که این حرارت حسینی درقلوب مومنین، باعث تجمع گسترده اربعین شده برخی از رسانه‌های غربی و حتی عربی(وهابیت) تلاششان براین است که این حرکت را به نوعی عرض اندام و خودنمایی شیعیان در برابر اهل سنت تلقی کنند، در حالی که بسیاری از اهل سنت عراق هم در این مراسم شرکت دارند.

عشایر غرب عراق با نمادهای خودشان در مراسم اربعین شرکت می‌‌کنند نه تنها فرقه‌‌های مسلمین بلکه، مسیحیان هم در این حماسه عظیم به نوعی با آداب و رسوم خودشان، ارادتشان را بر آستان مقدس سالارشهیدان ابراز می‌‌کنند.

امام حسین(ع) الگوی همه جوانمردان عالم است. قیام سرور سالار شهیدان مختص برسال 61 ه ق نشد محدودیت‌‌ها و مرزها را شکست. درسال گذشته 20 میلیون زائر از 80 کشور جهان وارد عراق شده بود آن هم درحالی که گروهک‌‌های تروریستی مکرر تهدید به عملیات انتحاری می‌‌کردند اما هیچ غلطی به لطف خدا نتوانستند بکنند و نهایتاً رسانه‌‌های وهابی سعی کردند این حرکت را یک حرکت انحرافی برای جایگزین کردن اربعین به جای مناسک حج تلقی نمایند و آن را سیاسی نشان دهند.

حتی تحلیل‌‌هایی که از سوی رسانه‌‌های جهان مخصوصا رسانه‌‌های غربی صورت گرفت یک نوع مقایسه میان این راهپیمایی منظم با حادثه منا انجام شد و مشخص شد که عربستان سعودی فاقد مدیریت لازم برای اداره امور حج است. وقتی عربستان به بی لیاقتی خود درمدیریت مناسک حج پی برد و برای جهانیان اثبات شد که عربستان ازمدیریت دو میلیون حاجی درمناسک حج عاجزاست اما در عراق با آنهمه مشگلات و تهدیدها براحتی شیعیان توانستند 20میلیون زائر رامدیریت کنند، نهایتاسعی کردند از طریق جریان سازی و انحراف این مراسم پرشور به نوعی وانمود کنند که این حرکت کاملا حرکتی غیراسلامی و مبتنی برنگاه‌های طایفه‌‌ای است.

حماسه اربعین حسینی ادامه کار حضرت زینب کبری سلام الله علیهاست که زائرین می‌خواهند امام حسین(ع) را برعالمیان بشناسانند و دراین چندسال اخیرهم، این حماسه بزرگ آنقدر در جوامع بشری تاثیر گذاشته که هرسال رسانه‌‌های غربی و عربی با صدها کارشناس، وارد تحلیل و بررسی می‌شوند.

این حماسه‌‌ی حسینی کمترین اثرش این بود که امسال در ماه محرم الحرام، در خیلی از کشورهای غربی وحتی خود آمریکا شیعیان جلوی کاخ سفید مجلس عزاداری برپاکردند. از طرفی وقتی جوامع بشری این راهپیمایی عظیم را دیدند برخی افراد، شروع کردند به تحقیق و بررسی  قیام عاشورا که نمونه آن دیدیم چگونه مانکن معروف فرانسوی، بازیگر مشهور هالیوودی و....با غرور تمام چادر به سرکردند و در مصاحبه‌‌های خودگفتند: خدا را با امام حسین(ع) شناختیم و مسلمان شدیم.

حال با دشمنان معاند کاری ندارم چرا که آنها سوگند یاد کرده‌‌اند با اسلام بجنگند امروز اسلام ستیزی در راس سیاست‌‌های، غرب و آمریکاست و از این دشمنان هم انتظاری نداریم که تحلیل‌‌های درست و منطقی از این حماسه‌‌ی بی‌نظیر ارائه بدهند اما تعجب من از شیعه نماهایی هست که با دشمن همصدا شده‌اند و مدعی هستند ایران بخاطر اهداف سیاسی خود و منافع شخصی، این حماسه را به وجود آورده است! واقعا درحیرتم ازاین طایفه ‌ی به ظاهرشیعی ...با اینکه هرسال سازمان حج، به زائران توصیه می‌کند که به هیچ عنوان در عراق وارد مباحث سیاسی نشوند و از مسایل جنجال برانگیز خودداری کنند چرا یک عده به ظاهرشیعی سعی دارند این حماسه را کمرنگ کنند؟

اگر جمهوری اسلامی ایران، اهمیت نمیداد آن وقت، ادعاهایتان گوش عالمیان را کر می‌‌کرد که جمهوری اسلامی ایران، دشمن امام حسین(ع) است اگر دفاع کند آنوقت مدعی می‌شوید که به نفع سیاسی خود این حماسه را به وجود آورده است. دشمن از تمرکز قدرت تشییع درهراس است شما از چه می‌‌ترسید؟ حال بگویید با کدامین ساز شما باید برقصیم؟!

نظرات بینندگان