کد خبر: ۱۰۰۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۹ - ۲۴ آبان ۱۳۹۵

رسانه‌های غرب در بن‌بست

حوادث اخیر آمریکا نشان می‌دهد که چیزی شبیه بیداری در مردم این کشور ایجاد شده و سیاست‌مداران و رسانه‌های وابسته به غرب دیگر قادر به کنترل اوضاع و سرپوش گذاشتن بر وضعیت سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی غرب نیستند.

به گزارش شیرازه، حمیدرضا مقدم‌فر، کارشناس مسائل استراتژیک طی یادداشتی در روزنامه جام‌جم نوشت:

اعتراضات امروز مردم آمریکا و رویکرد رسانه‌های غربی پس از انتخاب داونالد ترامپ به ریاست جمهوری از چند جهت قابل تامل است:

اول: شیوه انعکاس اخبار مربوط به انتخاباتی آمریکا، چه قبل از انتخابات، زمان برگزاری مناظره‌ها و تبلیغات نامزدها چه بعد از انتخابات توسط رسانه‌های رسانه‌های آمریکایی از جمله برخی شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان، که سعی در کمرنگ کردن اعتراضات مردمی دارند، حاکی از کتمان حقیقت است.

این رسانه‌ها با تقطیع، بایکوت و خفیف‌ کردن اخبار اعتراضات و رخدادهای بعد از انتخابات آمریکا، مسیری کاملا مخالف با آنچه درباره انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال 1388 انجام داده بودند، در پیش گرفته‌اند؛ این رویکرد در نهایت به کم‌اثر شدن رسانه‌های غربی منجر خواهد شد همچنان که نتیجه انتخابات آمریکا نیز از بی‌تاثیری این رسانه‌ها از اذهان عمومی آمریکایی‌ها حکایت دارد.

دوم: حوادث اخیر آمریکا نشان می‌دهد که چیزی شبیه بیداری در مردم این کشور ایجاد شده و سیاست‌مداران و رسانه‌های وابسته به غرب دیگر قادر به کنترل اوضاع و سرپوش گذاشتن بر وضعیت سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی غرب نیستند. مردم آمریکا هوشیار شده‌اند و این هوشیاری در زمینه‌های مختلف خودش را نشان می‌دهد؛ هم انتخاب گروهی از مردم آمریکا که دونالد ترامپ را به ریاست جمهوی انتخاب کرده‌اند و هم اعتراضات شکل گرفته به انتخاب ترامپ نشان دهنده بیداری و هوشیاری ایجاد شده در جامعه آمریکاست که عامدانه از نگاه رسانه‌های غربی پنهان مانده است.

سوم: فضای ایجاد شده در جامعه آمریکا به مرزهای جغرافیایی این کشور محدود نخواهد ماند. این احتمال دارد که به کشورهای اروپایی تسری پیدا کند و در پدیده‌های دیگری به جز انتخابات خودش را نشان بدهد. در این باره هم رسانه‌های غربی و هم سیاستمداران از کنترل اوضاع ناتوان هستند و به زودی گرفتار بن‌بستی خواهند شد که امروز نشانه‌های این بن‌بست را می‌توان در سکوت این رسانه‌ها دید.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان