کد خبر: ۱۰۰۶۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۳ - ۲۴ آبان ۱۳۹۵
فرمانده سپاه فجر فارس:

امر به معروف و نهی از منکر حیات جامعه اسلامی است

سردار غیاثی:انقلاب اسلامی ایران برگفته از نهضت عاشوراست و احیا و اهتمام به اجرای فرایض امر به معروف و نهی منکر تضمین کننده سلامت و تعالی انقلاب اسلامی هستند، اگر در مقابل استکبار جهانی ایستاده ایم، بخاطر اعتقادمان به عاشوراست و تا پای جان این مسیر را ادامه می دهیم.
امر به معروف و نهی از منکر حیات جامعه اسلامی استبه گزارش شیرازه، دوره آموزشی - توجیهی شهید قاسم سجادیان  با حضور سردار سید هاشم غیاثی فرمانده سپاه فجر فارس برگزار شد.

سردار غیاثی در دیدار با مسئولان امر به معروف نواحی بسیج استان فارس  با اشاره به در پیش بودن سالروز اربعین حسینی، گفت: عبرت ها و درس هایی در عاشورا و قیام امام حسین (علیه السلام) وجود دارند که باید آن ها را درک کنیم، بشناسیم و از آن ها در زندگی شخصی و اجتماعی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: امام حسین (علیه السلام) در حرکت مقدس خود به سه شاخصه " اصلاح امت و برطرف کردن فساد در جامعه"، "جاری کردن روش و سیرۀ پیامبر در جامعه" و مهم تر از  همه " احیا فرایض امر به معروف و نهی از منکر در جامعه " توجه داشتند. 

فرمانده سپاه فجر با تاکید بر اینکه امروز حرکت در مسیر حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) تنها با اقامه عزا ممکن نیست، گفت: اگر می خواهیم زندگی حسینی داشته باشیم ابتدا باید پیرامون سیرۀ و زندگی ائمه اطهار (علیهم السلام) کسب معرفت کنیم.

وی با بیان اینکه فرایض امر به معروف و نهی از منکر پایه و اساس حرکات اجتماعی اسلام هستند، گفت: برای احیاء این فرایض باید مصمم باشیم  و تلاش کنیم همه اعمال ما در راستای اهداف قیام امام حسین (علیه السلام) و آگاه سازی جامعه باشند.

سردار غیاثی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر نشان‌دهندۀ زنده بودن جامعه اسلامی هستند، گفت: انقلاب اسلامی ایران برگفته از نهضت عاشوراست و احیا و اهتمام به اجرای فرایض امر به معروف و نهی منکر تضمین کننده سلامت و تعالی انقلاب اسلامی هستند، اگر در مقابل استکبار جهانی ایستاده ایم، بخاطر اعتقادمان به عاشوراست و تا پای جان این مسیر را ادامه می دهیم.

وی «مشارکت بسج در عرصه های مختلف را عامل موفقیت و تسریع در دستیابی به اهداف دانست و افزود: برای احیا فرایض امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به یک عزم همگانی نیاز داریم و نقش بسیج با توجه به ظرفیت عظیم اجتماعی در این موضوع غیرقابل چشم پوشی است.

فرمانده سپاه فجر خطاب به مسئولان امر به معروف نواحی بسیج استان فارس گفت: رسالت سنگینی در راستای ایجاد عزم همگانی و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بر عهده شماست و در این حرکت عظیم فرهنگی باید قشر نوجوان و جوان را بصورت ویژه مورد توجه قرار دهید.

وی ادامه داد: خودسازی معنوی، انس با قرآن و اهل بیت (علیهم السلام) ، شناخت و تحلیل دقیق شرایط، اطلاع کامل از مبانی دینی و روحیه جهادی از شاخصه های مهم آمر به معروف و ناهی از منکر هستند.

سردار غیاثی افزود: همگانی کردن اخلاق اسلامی، مجاهدت برای اقتدار ملّت ایران و تلاش و مجاهدت برای وحدت اسلامی نمونه هایی از معروفات و ابتذال اخلاقی، تضعیف نظام اسلامی و تضعیف اقتصاد جامعه نمونه هایی از منکرات هستند.

فرمانده سپاه فجر با اشاره به معضلات فرهنگی شیراز، گفت: احیا فرایض امر به معروف و نهی از منکر راه حل موثر مقابله و درمان معضلات فرهنگی و اجتماعی موجود در جامعه است، سومین حرم اهل بیت بودن شیراز یک فرصت و وظیفه مهم را برای جریان مومن این شهرستان گوشزد می کند.  
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵
0
متاسفانه زمینه برای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه وجود ندارد
اوباش و اراذل خیلی گستاخ شده اند