کد خبر: ۱۰۰۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۷ - ۲۵ آبان ۱۳۹۵
بسته خبری پلیس؛

از کشف محموله قاچاق میلیاردی تا دستگیری سه زن سارق

فرمانده انتظامي استان از كشف مقاديري كالاي قاچاق به ارزش 3 ميليارد و 892 ميليون و 600 هزار ريال از 13 دستگاه خودرو، دوباب مغازه و سه انبار در 9 شهرستان فارس طي 24 ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش شیرازه، سردار "محمدعلي گودرزي"  گفت: به منظور مقابله با قاچاقچيان كالا و افراد سود جو، ماموران انتظامي شهرستان هاي شيراز، آباده، فيروزآباد، جهرم، ارسنجان، كوار، فراشبند، گراش و كازرون طي 24 ساعت گذشته با اجراي طرح مبارزه با قاچاق كالا و ارز، 13 خودرو حامل كالاي قاچاق را شناسايي، توقيف و در بازرسي از اين خودرو ها و نيز دوباب مغازه و سه انبار، مقاديري كالاي قاچاق به ارزش 3 ميليارد و 892 ميليون و 600 هزار ريال كشف كردند.

وي در تشريح اين خبر گفت: ماموران انتظامي شهرستان آباده یک دستگاه اتوبوس، دو دستگاه وانت پراید ویک دستگاه وانت نیسان حامل كالاي قاچاق را متوقف و از آنها ۵۴ ثوب انواع کاپشن زنانه، ۷۷ قطعه خودرو، ۳۰۰ کیلوگرم تخمه، ۵۰۰ کیلوگرم جوش شیرین، ۲۰۰ کیلوگرم خوراک طیور، ۹۸۰ عدد دستکش، ۳ دستگاه تلویزیون، ۳۲ عدد چراغ خواب و ۲۶۲۸ عدد استکان خارجی قاچاق به ارزش 800 میلیون ریال كشف شد.

فرمانده انتظامي استان فارس ادامه داد: ماموران انتظامي شهرستان فیروزآباد نيز از يك دستگاه كاميون كمپرسي، يك دستگاه خودرو پرايد و يك دستگاه اتوبوس حامل كالاي قاچاق ۸ تن برنج، يك هزار و 104 عدد انواع نوشيدني و۳۶۰ عدد لامپ به ارزش 560 ميليون ريال كشف و در اين رابطه سه نفر را دستگير كردند.

سردار گودرزي افزود: ماموران انتظامي شهرستان ارسنجان نيز از يك دستگاه كاميون ايسوزو 4 تن خارجي قاچاق به ارزش 200 ميليون ريال كشف و راننده اين خودرو را دستگير كردند.

وي اظهار كرد: در جهرم نيز ماموران انتظامي آن شهرستان در بازرسي از دو باب مغازه كفش فروشي 2 هزار و 815 عدد كفش خارجي بدون مجوز قانوني و گمركي به ارزش 400 ميليون ريال كشف كردند.

فرمانده انتظامي استان فارس اضافه كرد: ماموران انتظامي شهرستان کوار نيز از یک دستگاه کامیون 4 تن و ۹۰۰ کیلوگرم بلوط خارجی به ارزش 750 ميليون ريال كشف و راننده خودرو را دستگير كردند.

سردار گودرزي افزود: در شهرستان فراشبند نيز ماموران هنگام كنترل خودروهاي عبوري در جاده جم به سمت فيروزآباد از يك دستگاه كاميون فوتون 4 تن برنج خارجي قاچاق به ارزش تقريبي 150 ميليون ريال كشف و راننده خودرو را دستگير كردند.

وي بيان كرد: ماموران انتظامي شهرستان گراش پس از شناسايي و متوقف كردن یک دستگاه خودرو سمند حامل كالاي قاچاق، در بازرسي از آن تعدادي ظروف آشپزخانه به ارزش 30 ميلیون ریال كشف و راننده را دستگير كردند.

فرمانده انتظامي استان فارس افزود: ماموران انتظامي شهرستان شيراز مستقر در پاسگاه دارنگون نيز در ايست بازرسي مقطعي از يك دستگاه خودرو وانت نيسان، پژو ۴۰۵ و وانت پيكان حامل كالي قاچاق، ۳۶۰ كيلوگرم ذغال، 768 قوطي نوشيدني، ۴۲ قوطي چاي، 2 هزار و 40 بسته نسكافه، 6 هزار و ۴۸۰ بسته ژله، ۲۴۰ شيشه ويتامين سي، ۵۲۸ بسته بيسكويت، يك دستگاه يخچال فريزر، يك دستگاه جاروبرقي، يك دستگاه آسياب برقي، يك دستگاه آبميوه گيري،يك دستگاه چرخ گوشت به ارزش 66 ميليون 600 هزار ريال كشف، و در اين رابطه سه نفر را دستگير كردند.

سردار گودرزي گفت: ماموران انتظامي شهرستان کازرون در بازرسي از سه باب انبار در اطراف آن شهرستان 2 تن و ۳۵۰ كيلوگرم شكر، يك تن و ۴۰۰ كيلوگرم ليمو عماني و 2 هزار عدد باطري موتورسيكلت قاچاق به ارزش ۹۳۶ ميليون ريال كشف كردند.

پايان خط سه سارق زن در فسا

فرمانده انتظامي شهرستان فسا از دستگيري 3 نفر سارق زن كه اقدام به سرقت 80 ميليون وسايل از داخل يك باب مغازه در آن شهرستان كرده بودند خبر داد.

سرهنگ "علي شيبانيان" در اين خصوص گفت: يگي از شهروندان به ماموران انتظامي شهرستان فسا مراجعه و اعلام كرد؛ تعدادي از اقلام مغازه وي به سرقت رفته و تقاي رسيدگي در اين خصوص را دارد.

وي ادامه داد: موضوع در دستور كار ماموران قرار گرفت و با انجام اقدامات اطلاعاتي و استفاده از دوربين هاي مدار بسته، سارقان كه سه نفر زن بودند شناسايي و دستگير شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان فسا اظهار كرد: متهمه هاي دستگير شده در تحقيقات به سرقت اموال اين فروشگاه طي دو ماه گذشته به ارزش تقريبي هشتاد ميليون ريال اعتراف كردند.

سرهنگ شيبانيان گفت: اموال مسروقه از سارقان كشف و به مالباخته تحويل و هر سه متهمه با تشكيل پرونده به مراجع قضائي معرفي شدند.

توقيف 75 دستگاه وسيله نقليه متخلف در مهر

فرمانده انتظامي شهرستان مهر از توقيف 40 دستگاه موتورسيکلت و 35 دستگاه خودرو متخلف با اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ "غلامرضا فرمانی" گفت: در پي اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در شهرستان مهر و و طرح هاي انضباط ترافيکي ارتقاء فرهنگ شد آمدي در شهرستان مهر تعداد 40 دستگاه موتورسيکلت و 35 دستگاه خودرو متخلف در شهرستان توقيف و روانه پارکينگ شدند.

وي با اشاره به تلاش در جهت ارتقاء فرهنگ شد آمدي در شهرستان مهر عنوان کرد: سعي پليس در ارتقاء فرهنگ شد آمدي با اقدامات ايجابي و تعالي فرهنگ ترافيکي در شهرستان است که در اين راستا با توزیع بروشورهای آموزشي و برگزاري کلاس آموزش همگاني در جوامع مختلف هدف خطرات بي توجهي به قوانين راهنمائي و رانندگي به رانندگان توصيه شده و اين روند در دستور کار پليس راهور شهرستان قرار گرفته است

فرمانده انتظامي شهرستان مهر با اشاره به اينكه اين طرح ها با هدف تامين نظم و امنيت شهروندان و ايجاد سلامت محيط و همچنين پيشگيري از وقوع جرم اجرا مي شود، گفت: پليس شهرستان مهر بر تداوم اجراي طرح هاي ارتقاء امنيت اجتماعي در جهت افزايش رفاه اجتماعي شهروندان با حداکثر توان خود ادامه خواهد داد و از هيچ تلاشي دريغ نخواهد كرد.

سرهنگ فرمانی همکاري مردم را مهمترين عامل در اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي دانست و از تعامل مردم با پليس جهت اجراي طرح فوق تشکر کرد.

دستبند پليس بر دستان سارق درون خودرو با 30 فقره سرقت در شيراز

رئيس پليس آگاهي استان از دستگيري يك سارق درون خودرو در شيراز و كشف 30 فقره سرقت از وي خبر داد.

سرهنگ "سيروس حيدري" گفت: ماموران کلانتری ۱۹ بوستان شيراز يك سارق درون خودرو را با همكاري مردم در محله بر آفتاب سعدی، دستگير و یک عدد باطری مسروقه از وی کشف كردند كه اين متهم براي ادامه تحقيقات به پليس آگاهي منتقل شد.

وي ادامه داد: پس از بررسي سوابق كيفري متهم، مشخص شد وي دارای پنج فقره سابقه در زمینه سرقت می باشد كه در بازجويي هاي بعمل آمده، متهم به ۳۰ فقره سرقت قطعات و درون خودرو در سطح شهرستان شیراز اقرار كرد.

رئيس پليس آگاهي استان فارس با بيان اينكه در رابطه صحنه های سرقت باسازي و ۲۷ نفر از مالباختگان شناسائی شده اند، گفت: متهم با تشكيل پرونده به مراجع قضائي معرفي شد.

نظرات بینندگان