کد خبر: ۱۰۰۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۹ - ۲۵ آبان ۱۳۹۵

برگزاری بیست و چهارمین دوره گرامیداشت روز کتاب در پاسارگاد

در بیست و چهارمین دوره گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار در فارس، محمد سکوت به عنوان شهردار برتر ،حیدر خانی به عنوان خیر برتر و جناب آقای سلمان جهانگیر به عنوان کتابدار نمونه استانی معرفی شدند.

به گزارش شیرازه به نقل از طنین پاسارگاد، بیست و چهارمین دوره گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار در فارس برگزار شد؛ اداره کتابخانه های شهرستان پاسارگاد در روز گرامی داشت کتاب و کتابخوانی و کتابدار در شیراز خوش درخشید.

 در بیست و چهارمین دوره گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار در فارس، محمد سکوت به عنوان شهردار برتر ،حیدر خانی به عنوان خیر برتر و سلمان جهانگیر به عنوان کتابدار نمونه استانی معرفی شدند.

 آیین گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار در استان فارس با حضور محمدعلی افشانی استاندار فارس، محمدربیع احمدخانی مدیرکل توسعه کتابخانه‌ها و مشارکت‌های نهاد عمومی کشور، پرفسور جعفر مهراد، سعیده ابراهیمی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس، هادی پژوهش معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس، حیدر عالیشوندی فرماندار شیراز، کورش کمالی سروستانی مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی شیراز، زهرا افتخاری مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس، جمعی از خیرین کتابخانه‌ساز و کتابداران استان فارس در سالن همایش‌های مجتمع فرهنگی رفاهی دانشگاه شیراز (جهاد دانشگاهی)  در حالی برگزار شد که شهرستان پاسارگاد سه نمونه استانی داشت.

شیروانی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان پاسارگاد ضمن ابراز خرسندی از درخش شهرستان پاسارگاد، گفت: با توجه عملکرد اداره کتابخانه های عمومی  شهرستان پاسارگاد در طول یکساله و شاخص ها و ملاک های معین شده در سامانه مدیریت کتابخانه های عمومی کشور و نیز برنامه های فرهنگی و ابتکاری اجرا شده در شهرستان سه نفر از شهرستان پاسارگاد به عنوان یرگزیده استانی معرفی شد.

شیروانی در ادامه  ضمن تبریک به محمد سکوت شهردار سعادت شهرگفت: خیلی خوشحالم که در کنار چنین شهردار فهیم و کتاب دوستی و اهل مطالعه مشغول به خدمت هستم و نباید نقش شهرداری ها را در تخصیص سهم نیم درصد درآمدها فراموش کرد.

وی افزود: ما قدردان همکاری مجدانه اعضای شورای اسلامی شهر سعادت شهر به عنوان ناظران و مصوب کنندگان اقدامات شهرداری  هستیم و قابل ذکر است که این شهرداری باتوجه به مشکلاتی مالی فروان در حوزه پرداخت نیم درصد درآمد خود به کتابخانه سعادت شهر  هیچ گونه کوتاهی نکرده و تمام پرداخت ها در پایان هر ماه تسویه شده است و قطعا با نگاهی ویژه ای که شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر به حوزه کتاب و کتابخوانی و ترویج امر مطالعه در این شهر دارند در آینده شاهد رشد فضای مطالعاتی در این شهر خواهیم بود.

شیروانی ادامه داد: نقش مشارکت خیرین کتابخانه ساز در توسعه فرهنگ کتابخوانی ضروری است و کتاب نه‌تنها فرهنگ‌ساز است بلکه انسانیت را به بار می‌نشاند و به انسان هویت، دین‌مداری و عشق هدیه می‌کند.

 وی گفت :حاج حیدر خانی با اهدای400متر زمین در بخش پاسارگاد ودر اختیار گذاشتن یک باب ساختمان به صورت حق انتفاع بیست ساله جهت راه اندازی کتابخانه در بخش پاسارگاد گام های مثبت و خیرخواهانه ای در امر ترویج  فرهنگ کتابخوانی در این منطقه برداشته اند.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی پاسارگاد اضافه کرد: در همین جا از آقای خانی تقدیر و تشکر می کنم و در آینده ای نزدیک انشا الله شاهد افتتاح یک باب کتابخانه خوب و درشان  و منزلت  این بخش تاریخی خواهیم بود.

  شیروانی بیان داشت:  سلمان جهانگیر کتابدار کتابخانه شهید خبازی با فعالیت های فرهنگی که در کتابخانه سعادت شهر داشته از جمله برپای  نمایشگاه های کتاب برگزاری مسابقات مختلف کتابخوانی.برگزاری نشست های کتابخوانی و  جدی بودن در کار کتابداری و همچنین دیگرفعالیت های فرهنگی در امر ترویج کتاب و کتابخوانی، در این روز به عنوان کتابدار نمونه استانی معرفی شد.

طنین پاسارگاد، در این همایش که با حضور استاندار و دیگر مسئولان استانی برگزار شده بود، از خانواده چهار شهدای مدافع اهل حرم فارس، همچنین فرمانداران، بخشداران شهرداران و دهداران برگزیده حامی کتابخانه‌ها، عضو حقیقی و دبیر برگزیده انجمن کتابخانه‌های  عمومی، خیرین کتابخانه‌ساز و  کتابداران نمونه تجلیل و قدردانی شد.



نظرات بینندگان