کد خبر: ۱۰۰۷۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۲ - ۲۶ آبان ۱۳۹۵

سردار شهید محمد ابراهیمی شیرازی فرد را بهتر بشناسیم

شهید حاج محمد ابراهیمی مسجد جامع عتیق شیراز را پایگاه فعالیتهای سیاسی و انقلابی قرار داده و همدوش با امت انقلابی و تحت توجهات و راهنمایی های شهید محراب آیت الله دستغیب قدمهای مؤثری را درجهت پیروزی انقلاب اسلامی برداشت .
 به گزارش شیرازه، محلة قصرالدشت شیراز درآستانة پاییز 1341 باردیگر حال و هوایی بهاری گرفت وکودکی از قبیلة سبز سپیدار پا به عرصة حیات گذاشت . دوران پرنشاط کودکی را در دامان پدر و مادری مهربان گذراند و با شور و نشاطی کودکانه راهی مدرسه شد. وی دوران مختلف تحصیل را در زادگاه خود شیراز پشت سر گذاشت و با دریافت مدرک دیپلم از تحصیل فراغت یافت.

شهید حاج محمد ابراهیمی مسجد جامع عتیق شیراز را پایگاه فعالیتهای سیاسی و انقلابی قرار داده و همدوش با امت انقلابی و تحت توجهات و راهنمایی های شهید محراب آیت الله دستغیب قدمهای مؤثری را درجهت پیروزی انقلاب اسلامی برداشت . از بنیانگذاران بسیج مردمی در شیراز نام سردار شهید محمد ابراهیمی به نیکی می درخشد . او که در بحبوحه ی انقلاب از هیچ کوششی در جهت برپایی نظام اسلامی دریغ نداشت ، پس از پیروزی انقلاب نیز مشتاق تر از پیش به فعالیتهای مبارزاتی خود ادامه داد.در سال 1360 از طریق بسیج سپاه شیراز راهی میادین نبرد حق علیه باطل گردید و حماسه هایی جاودان از خود به یادگارگذاشت . شهید ابراهیمی در مدت زمان حضور در جبهه در عملیاتهای متعددی شرکت کرد و مسؤولیتهای مختلفی را عهده دار گردید. وی مدتی به عنوان معاون تدارکات و لجستیک لشکر 19 فجر به انجام وظیفه پرداخت . علاوه بر این ، مدتی نیز مسؤلیت مخابرات لشکر را به عهده گرفت .

سردار شهید حاج محمد ابراهیمی عملیاتهای متعددی را عرصه ی رشادتها و دلاورمردیهای خود ساخته و در راه دفاع از اسلام و میهن اسلامی بارها مورد اصابت تیر و ترکش دشمن بعثی قرار گرفت ؛ از جمله در عملیات قدس3 از ناحیه پا دچار آسیب دیدگی شد . با این همه دست از تلاش و مبارزه برنداشت تا اینکه در چهارم تیرماه67 13بر اثر استشمام گازهای مسموم دشمن در آرامشی ابدی جان به جان آفرین تسلیم کرد و به نام مقدس شهید افتخار یافت . جزیرة مجنون وعده گاه دیدار او با شاهد ازلی است .

بدین سان کارنامة افتخارات مردی از مردان خون و حماسه بسته شد . اینک بر ما ست که با حفظ ارزشهای شهادت از رهپویان واقعی او باشیم . شهید در فرازی از پیام خود در تبیین این مهم چنین گفته است :

«بالاخره جنگ هم چیزی است که تمام می شود و لی بعد از جنگ هم ، جهاد هست و جبهه ادامه دارد و آنجایی که انسان وظیفة خداییش را انجام بدهد همانجا برایش جبهه است .»


نظرات بینندگان