کد خبر: ۱۰۰۷۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۲ - ۲۶ آبان ۱۳۹۵

شهادت شجاعانه و آگاهانه در منظر شهیدان

داشتن جسمی سالم و برخورداری از روحیه شجاعت، مقدماتی برای وصول به انتخاب آگاهانه شهادت می باشند.
شهادت شجاعانه و آگاهانه در منظر شهیدان به گزارش شیرازه، داشتن جسمی سالم و برخورداری از روحیه شجاعت، مقدماتی برای وصول به انتخاب آگاهانه شهادت می باشند. در این بخش دیدگاه شهیدان را در مورد شهادت مرور می نمائیم:

1. شهید نوجوان عبداللّه مردانی:

پدر و مادر، برایم نگران نباشید، چرا که من راهم را آگاهانه (شهادت) انتخاب نمودم و آن جزء در راه خدا، فی سبیل اللّه راه دیگری نیست.

2. شهید حسین علی کاویانی:

شهادت اگر در کام شیر هم که باشد، من آن را به چنگ خواهم آورد.

3. شهید جمشید رئیسی:

شهادت شربتی است که هر کس توان نوشیدن آن را ندارد، مگر اینکه از تمام قید و بندهای ظاهری، اعم از مال و جان و...خود گذشته باشد و بخواهد اینهمه را در راه حق علیه باطل فدا کند.

4. شهید حمید رضا بصیرزاده:

خدایا! خود شاهد باش که با فرمان تو به جبهه آمدیم و به فرمانت به خون غلطیدیم و شهید شدیم، شهادت، هدف نیست. پیروزی هم هدف نیست. بلکه ترویج دین، هدف است.

5. شهید اکبر فارسیان:

ای خدای بزرگ! ما را به راه راست، هدایت کن! تا جانمان را در راهت هدیه کنیم. شهادت را نصیبمان کن تا شهید شویم.و شهادت را نصیبمان کن تا شاهد باشیم.

6. شهید حسین ریخته گران:

من این راه مقدّس را آگاهانه و عاشقانه انتخاب کردم و حالا در جبهه حضور دارم، همان محلی که «خون» با «عقیده» پیوند می خورد و در همانجا است که شهادت میسّر می شود و شهادت پلی است که ما را به هدف نهائی می رساند.

7. شهید اسماعیل یوسفی:

ای پدر و ای مادر عزیز! ای خواهر و تو ای برادر! من بعد از هیجده سال زندگی بیهوده، خود را بازیافتم و راه حسین(ع) را انتخاب کردم، زیرا شهید شدن به نظر من سرآغاز زندگی دوباره می باشد.

8. شهید امیر مغفوری:

خداوندا! اگر مرا به این سرزمین شهادت نمی خواندی،

و اگر امید مرا از آمدن به این وادی عاشقان، قطع می نمودی،

و اگر این سعادت بزرگ را نصیبم نمی ساختی،

دیگر چگونه می توانستم در محافل عزاداری حسین(علیه السلام) برای او بگریم.



نظرات بینندگان