کد خبر: ۱۰۰۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۸ - ۲۶ آبان ۱۳۹۵
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس اعلام کرد:

انجمن های مردم نهاد باید مطالبه گر حقوق کودکان و نوجوان باشد

مدیرکل دفتر امور بانوان وخانواده استانداری فارس گفت: احقاق حقوق کودکان و نوجوانان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و برای عملیاتی کردن این رویکرد اجتماعی و فرهنگی حضور و نقش انجمن ها و موسسات غیر دولتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
انجمن های مردم نهاد باید مطالبه گر حقوق کودکان و نوجوان باشد
به گزارش شیرازه، سیده معصومه دستغیب ظهر امروز در نشست تخصصی سازمان های مردم نهاد در حوزه حقوق کودکان اظهار داشت: کارگروه بانوان و خانواده استانداری فارس با تعامل وهمکاری سازمان بهزیستی، اداره کل آموزش و پرورش، دادگستری و صدا و سیما برای مقابله با آسیب هایی که جامعه هدف با آن روبرو است باید از تمامی توان و ظرفیت خود استفاده نماید.

وی با اشاره به اینکه هماهنگی، هم افزایی، تقسیم کار و جلوگیری از پراکنده کاری مهم ترین اهداف کارگروه های کودک ونوجوان دراستان فارس است، افزود: تمامی دستگاه ها و متولیان فرهنگی همگام و هم راه با انجمن ها و موسسات مردم نهاد درمقابله با آسیب ها و معضلات گام بردارند تا شاهد جامعه ای سالم و با نشاط داشته باشیم.

*درتفکرمسئولان جایی برای کودک ونوجوان وجود ندارد

مدیرکانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان فارس در ادامه این نشست اظهار داشت: تفکر مسئولان جایی برای کودک و نوجوان وجود ندارد و در این راستا پرهیز از خشونت، بدرفتاری، تعبیض و رعایت عدالت ازسوی اسلام سفارش های بسیاری شده است.

زهرا افتخاری خاطرنشان کرد: براساس کنوانسیون کودک و نوجوان مقرر شده است که اتاق کودک جدا و از لحاظ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به رشد کودک از سوی دولت ها توجه ویژه ای شده است.

وی بیان داشت: حضور نهاد های غیردولتی در راستای رفع مشکلات ومعضلات پیش روی کودکان و نوجوانان و دانش آموزان بازمانده از تحصیل در مناطق محروم و کم برخوردار مورد توجه این نهاد قرارگرفته است.

مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس اضافه کرد: فارس رتبه نخست را در مورد بررسی و رفع آسیب های اجتماعی کودکان و نوجوانان درکشور به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان