کد خبر: ۱۰۰۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۳ - ۲۶ آبان ۱۳۹۵
تمدید ۱۰ساله تحریم‌های ایران نشان‌ داد؛

معتمدان به آمریکا خوش‌خیال‌اند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه اخیر مجلس نمایندگان آمریکا مبنی بر تمدید ۱۰ساله تحریم‌های ایران گفت: تمدید ۱۰ساله تحریم‌های ایران نشان‌ داد معتمدان به آمریکا خوش‌خیال هستند.
معتمدان به آمریکا خوش‌خیال‌اند
به گزارش شیرازه، سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مصوبه اخیر مجلس نمایندگان آمریکا مبنی بر تمدید 10ساله تحریم‌های ایران، گفت: این مسئله نشان‌دهنده اوج بدعهدی آمریکایی‌ها است که ضرورت دارد دولتمردان و نمایندگان مجلس نیز هوشیاری بیشتری داشته باشند.

وی با یادآوری تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر بی‌اعتمادی به دولتمردان آمریکایی، افزود: تمدید تحریم‌های 10ساله ایران از سوی آمریکا بار دیگر مهر تأییدی بر بدعهدی آنها وارد کرد و ثابت کرد که به‌معنای واقعی نمی‌شود به دولتمردان این کشور اعتماد کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در پاسخ به برخی که پیشرفت کشور را در گروی رابطه با آمریکا می‌دانند، اظهار کرد: آمریکا با تمدید تحریم‌ها علیه ایران به‌مدت 10 سال نشان داد که ما برای حل مشکلات داخلی کشور باید به ظرفیت‌های داخلی تکیه کنیم.

نقوی‌حسینی با بیان اینکه بهتر است افرادی که توسعه کشور را در گروی رابطه با آمریکا می‌دانند از بدعهدی‌های این کشور در موارد متعدد درس عبرت بگیرند، گفت: مصوبه اخیر مجلس نمایندگان آمریکا درباره تمدید تحریم‌های ایران به‌مدت 10 سال دور از ذهن نبود و در عمل ثابت کرد که واقعاً برجام دستاوردی برای کشور نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: اگر آمریکا در اجرای تعهداتش در قبال برجام بدعهدی کند، ایران به اقدامات متقابل روی خواهد آورد، ما هم این مسئله را در مجلس بررسی می‌کنیم. تمدید 10ساله تحریم‌های ایران نشان‌ داد معتمدان به آمریکا خوش‌خیال هستند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با تأکید بر اینکه دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی به‌جای لبخند زدن و هدیه دادن به طرف آمریکایی باید برخورد قاطعانه‌ای در قبال بدعهدیهای دولت این کشور داشته باشد، اظهار کرد: ما امروز شاهد این هستیم که هیچ برخوردی از سوی دستگاه دیپلماسی در قبال بدعهدی‌های آمریکا صورت نگرفته است.


انتهای پیام/

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان