کد خبر: ۱۰۰۸۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۵ - ۲۷ آبان ۱۳۹۵
مصائب شهرک کوثر شیراز؛

چراغ‌های نفتی،گرمابخش شهرکی در مرکز شیراز

اهالی شهرک کوثر شیراز این روزها خانه سرد خود را با چراغ نفتی گرم می‌کنند و این در حالی است که خانه‌هایشان به نوعی در قلب شیراز واقع شده است.
به گزارش شیرازه، این روزها در بسیاری از نقاط دورافتاده شهرها مردم دیگر نیاز به تامین نفت نداشته و از نعمت گاز بهره‌مند هستند اما مردم شهرکی در دل شیراز، به دنبال تهیه حواله نفت و بیست لیتری‌های نفتی هستند تا با هزار مصیب خانه خود را گرم کنند.
شهرک ولی عصر(عج) در خیابان محراب شیراز و در کنار مجتمع‌های مسکونی مدرس که از مناطق قدیمی شهر شیراز به شمار می‌روند واقع شده است.

شهروندان شهرک کوثر شیراز، سال‌های زیادی است که با مشکلات متعدد که مهم‌ترین آن سند ملکیت زمین بود مواجه بودند و شهرداری و ثبت و اسناد و پایگاه هوایی شهید دوران از این مسئولیت شانه خالی می‌کردند.

پس از گذشت 10 سال در سال 93 مشکل ثبت زمین‌های مسکونی این شهرک با وساطت فرمانداری برطرف شد و به گفته معاون فرماندار دستگاه‌های خدمات رسان باید خدمات مورد نیاز این شهرک را فراهم می‌کردند، اما در این دوسال با توجه به وعده‌های داده شده مبنی بر ایجاد زیرساخت‌های شهری در شهرک کوثر شیراز هنوز اهالی این شهرک  با مشکلات عمده از جمله نداشتن گاز، تلفن، زیرسازی و آسفالت معابر روبرو هستند.

رها شدن زباله‌ها در  برخی از نقاط این شهرک نیز ا تجمع سگ‌های ولگرد و تجمع حشرات ناقل بیماری را به دنبال داشته است.

 سگ‌هایی که در شب و روز مهمان ناخوانده مردم این شهرک هستند و امنیت عبور و مرور را به ویژه از بانوان و کودکان سلب کرده‌اند.

اهالی شهرک قربانی اختلاف بین دستگاه‌های خدمات رسان

عبدالله محمدی نسب یکی از اهالی شهرک کوثر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: چندین سال است در این شهرک ساکن هستیم و مدتی حتی از داشتن برق و آب مناسب نیز محروم بودیم.

وی افزود: با پیگیری‌هایی که اهالی شهرک از طریق فرمانداری و سایر مسئولان متولی داشتند مشکل آب و برق این شهرک برطرف شد اما امروز با مشکلی بزرگ‌تر که نداشتن گاز است روبرو هستیم.

محمدی نسب تصریح کرد: لوله‌های گاز چند مدتی است وارد شهرک شده اما هنوز هیچ خبری از ورود آن به منازل نیست و همچون سال‌های گذشته باید خانه خود را با چراغ‌های نفتی گرم کنیم.

این جوان شیرازی با اشاره به اینکه دسترسی به نفت و انتقال آن مسائلی و مشکلات زیادی را به وجود آورده است گفت: شایسته نیست در یکی از محورهای اصلی شهر شیراز مردم با این همه مشکلات دسته و پنجه نرم کنند.

یکی دیگر از اهالی شهرک که به نمایندگی از مردم صحبت می‌کرد اظهار داشت: علاوه بر نداشتن گاز محروم بودن از زیرسازی و آسفالت در این منطقه ما را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه بیش از 500 خانوار در شهرک کوثر شیراز ساکن هستند افزود: گردبادها در برخی مواقع آن قدر گرد و خاک به راه می‌اندازند که نفس انسان به خس خس می‌افتد.

نماینده اهالی شهرک کوثر شیراز که خواست نامی از او برده نشود گفت: امروز برخی مسئولان دغدغه حاشیه شهر را دارند اما در محور میانی شهر مردم نجیبی بر سر اختلافات چند نهاد قربانی شده و مشکلات آنان برطرف نمی‌شود. 

یکی دیگر از اهالی شهرک کوثر شیراز نیز اظهار داشت: عدم ساماندهی جداول آب در شهرک کوثر و روپوش نشدن مناسب آن نیز در برخی نقاط به ویژه روبروی منازل، احتمال سقوط کودکان و کهنسالان در روزهای بارانی و سیلابی در جداول را به همراه داشته و به نوعی جان آنان را تهدید می‌کند.

محمدی تصریح کرد: درخواست ما از مسئولان متولی به ویژه اعضای شورای اسلامی شهر، نمایندگان مجلس، شهردار و  مسئولان اداره گاز این است به جمع مردم منطقه آمده و به دنبال رفع مشکلات آنان باشند.

وی گفت: شب‌های سرد زمستانی همانند سال‌های گذشته به هرسختی که باشد می‌گذرد اما کدام مسئول متولی دلش راضی به این موضوع است که خود شب را در رفاه سر به بستر خواب بگذارد اما شهروندانی در نقطه دیگر شهر سرما خواب راحت را از آنان بگیرد.

براساس این گزارش، 21 آبان 93 فرزین خوارزمی رئیس اداره عمرانی و برنامه‌ریزی فرمانداری شیراز نیز از برطرف شدن مشکل صدور اسناد مالکیت و اخذ پروانه ساخت اراضی در شهرک کوثر خبر داد.

وی اظهار داشت: با پیگیری‌های فرمانداری و مساعدت و همکاری اداره کل راه و شهرسازی، شهرداری شیراز و پایگاه هوایی شهید دوران، پس از گذشت 10 سال مشکل صدور اسناد مالکیت و پروانه ساختمان و خدمات‌رسانی یک‌هزار و 500 واحد مسکونی، ویلایی و آپارتمانی شهرک کوثر شیراز رفع شد.

خوارزمی افزود: مالکان این اراضی پس از اخذ تسویه‌حساب از هیئت‌امنای این شهرک می‌توانند به معاونت املاک و حقوقی اداره راه و شهرسازی مراجعه و نسبت به اخذ سند مالکیت اقدام و سپس از شهرداری منطقه 2 پروانه ساخت دریافت کنند.

این مسئول با اشاره به اسکان بیش از 10 هزار نفر در آینده‌ای نزدیک در این شهرک،گفت: ادارات خدمات‌رسان نظیر آب، برق و گاز نیز متعهد شدند در اسرع وقت به این شهرک خدمات‌رسانی کنند.

رییس اداره عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری شهرستان شیراز گفت: مشکل صدور اسناد مالکیت و اخذ پروانه ساخت اراضی در شهرک کوثر واقع در محدوده شهرداری منطقه 2 شیراز رفع شد.

 با توجه به وعده‌های داده شده، اما امروز مشکلات زیرساختی و خدمات‌رسانی شهرک کوثر شیراز دوچندان شده و با آغاز فصل سرما و بارش‌های باران مردم این شهرک باید روزهای سرد را در کنار چراغ علاءالدین‌های قدیمی که هیچ مسئولی امروز حاضر نیست خانه خود را با آن گرم کند بنشینند.

جاری شدن سیلاب باران هم مقابل خانه‌های آنان را نیز به باتلاق‌هایی از شل تبدیل می‌کند که باید در کنار نفت چکمه هم خریداری کنند تا از این سیلاب‌ها عبور کنند.

انتهای پیام/


منبع: تسنیم
برچسب ها: شهرک کوثر شیراز
نظرات بینندگان