کد خبر: ۱۰۰۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۵ - ۲۷ آبان ۱۳۹۵

اشک هایی که داغ دلشان را سرد می کند/ چشم های گریان عاشقان مانده از قافله اربعین

این روزها دعوت شدگان پای در سفر گذاشته اند تا به مقصد مورد نظر برسند، زن و مرد، پیر و جوان، کوچک و بزرگ حتی افرادی که توانایی راه رفتن ندارند یا مشکل جسمی حرکتی دارند، اما با پای دل می روند.

به گزارش شیرازه، این روزها علاوه بر قاب تلویزیون در شبکه های مجازی نیز کلیپ ها و عکس های زائرانی رد و بدل می شود که با پای پیاده می روند،می روند تا دگر بار حضورمیلیونی خود به دوستان و دشمنان اسلام و مسلمانان نشان دهند که عشق به امام حسین(ع) زمان و مکان نمی شناشد و حد ومرز ندارد.

این روزها، دعوت شدگان نه تنها از ایران اسلامی بلکه از سراسر گیتی پای در سفر گذاشته اند تا اربعین در کربلا باشند و بین الحرمین، در این حرکت عظیم، لحظه‌ها به سرعت می‌گذرد و بوی اربعین حسینی لحظه به لحظه بیشتر و بیشتر به مشام می رسد،اما در این میان هستند عاشقانی جامانده از قافله اربعین کربلا.

اشک های که داغ دلشان را سرد می کند/ چشم های گریان عاشقان مانده از قافله اربعین

به همین مناسبت خبرنگار شیرازه به میان مردم رفته است تا با آنها از اربعین سید وسالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و جا ماندن از قافله زائران، بگوید و بشنود.

مادری میانسال درباره جاماندن از قافله اربعین اینگونه می گوید: کربلا رفتن لیاقت می خواهد و سعادت که من نداشتم.

خانم فولادی که 57 ساله و خانه دار است،ادامه می دهد:این روزها مدام به قاب تلویزیون چشم دارم و با حسرت و آه به خودم می گویم ای کاش من هم درمیان آنها بودم و پای پیاده به زیارت کربلا می رفتم.

وی به وجود حرم شاهچراغ در شیراز اشاره و اضافه می کند: اگر پیاده روی اربعین و سفر به کربلا نصیبم نشد در عوض روز اربعین به حرم شاهچراغ می روم و در مراسم پیاده روی اربعین در شیراز شرکت می کنم.

اشک های که داغ دلشان را سرد می کند/ چشم های گریان عاشقان مانده از قافله اربعین

یکی از زائران حرم شاهچراغ که از استان هرمزگان به شیراز آمده است، می گوید: تمام آرزویم این بود که بتوانم در پیاده روی اربعین شرکت کنم،اما بخاطر مشکلاتی این سعادت نصیبم نشد و راهی شیراز شدم تا به زیارت شاهچراغ بروم.

آقای اجرایی که همراه با همسر و فرزندش به حرم شاهچراغ مشرف شده اند، ادامه می دهد: اگرچه سعادت حضور در پیاده روی اربعین پیدا نکردم تا به صورت فیزیکی حضور داشته باشم اما دلم را همراه با قافله زائران همراه کربلا کرده ام.

وی می گوید:این روزها حال و هوای کشور خودمان و عراق رنگ و بوی حسینی گرفته که این شور و حال در فضای مجازی و به ویژه شبکه های تلویزیون به وضوح قابل مشاهد است.

همسر آقای اجرایی درباره پیاده روی اربعین می گوید: سال گذشته توفیق حضور در پیاده روی اربعین نصیبم شد که این روزها تمام خاطرات سال گذشته برایم تداعی می شود.

خانم محمدی ادامه می دهد: تا وقتی که کربلا نرفته باشی متوجه عظمت و بزرگی آن نمی شوی اما وقتی یک بار بروی بازهم آرزو می کنی ای کاش بشود دوباره برم که این فکر و آرزو تا وقتی که برآورده شود سخت است و طاقت فرسا.

یک خانم جوان که همراه با مادرش در حال خرید است، با شوق و ذوق زیادی می گوید: من جامانده قافله زائران نیستم و پنجشنبه عازم کربلا می شوم.

خانم حسنی زاده ادامه می دهد: چند سال بود که دوست داشتم و نیت می کردم که درپیاده روی اربعین شرکت کنم اما این سعادت نصیبم نمیشد تا اینکه بالاخره امسال امام حسین(ع) مرا هم جز دعوت شدگان حرمش قرار داد.

وی با اشاره به این که نائب الزیاره همه کسانی است که دوست داشتند به کربلا بروند اما نتوانستند،امیدوار است، سفر همه زائران در صحت وسلامتی کامل انجام شود و دشمنان اسلام به ویژه داعش نتواند به زائران اربعین آسیبی برساند و توطئه های آنها نقش برآب شود.

اشک های که داغ دلشان را سرد می کند/ چشم های گریان عاشقان مانده از قافله اربعین

چهار مسیر برای پیاده روی اربعین در شیراز در نظر گرفته شده است

‌مدير كل تبليغات اسلامي استان فارس، با بيان اينكه همايش اربعين در شيراز با عنوان اربعينيان در سومين حرم اهل‌بيت(ع) است برگزار خواهد شد، گفت: براساس برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده در شيراز و شهرستان‌هاي استان فارس، عاشقان اهل‌بيت(ع) روز اربعين در حرم مطهر احمدي و محمدي(ع) تجمع عظيمي را شكل خواهند داد.

حجت الاسلام محمدصادق مهرابی ابراز داشت: براساس برنامه‌ريزي‌ها در شيراز حركت از چهار مسير: 1- ميدان امام‌حسين(ع)، ميدان شهداء خيابان 9 دي حرم مطهر شاهچراغ(ع)،مسیر شماره 2- ميدان ولي‌عصر(عج)، خيابان لطفعلي خان زند، حرم مطهر شاهچراغ(ع)، مسیر شماره 3- ميدان امام حسن مجتبي(ع)، دروازه كازرون،‌ حرم مطهر شاهچراغ(ع) و مسیر شماره 4- خيابان احمدي نو، حرم مطهر شاهچراغ(ع)، راس ساعت 9 صبح آغاز خواهد شد.

وی بااشاره به اينكه در شهرستان‌ها با هماهنگي‌هاي انجام شده، داوطلبان شركت در برنامه روز اربعين، به شيراز منتقل خواهند شد، تصریح کرد: پيش‌بيني براي اطعام 10 هزار زائر حسيني در روز اربعين انجام شده و امكان اطعام تا 100 هزار نفر هم وجود دارد.

مهرابی خاطر نشان کرد: با همكاري نيروي انتظامي، مجتمع شهيد فعال در خيابان احمدي‌نو برای اسکان زائران پيش‌بيني شده است.



نظرات بینندگان