کد خبر: ۱۰۰۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۲۸ آبان ۱۳۹۵
فرمانده سپاه شیراز:

۲۴ یادواره "شهید آبروی محله" در شیراز برگزار می‌شود

فرمانده سپاه بقیةالله شیراز از برگزاری ۲۴ یادواره شهدای محله با عنوان آبروی محله خبرداد و گفت: این یادواره‌ها در کنار منزل شهدا با حضور همسایگان و افراد محله در هفته بسیج برگزار می‌شود.
به گزارش شیرازه، سرهنگ محمدجفر دوستدار بعد از ظهر امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته بسیج با بیان اینکه بیش از 500 برنامه به مناسبت این هفته توسط سپاه ناحیه بقیةالله شیراز برگزار می‌‌شود اظهار داشت: یکی از شاخص‌ترین این برنامه‌ها برگزاری یادواره شهدای محله است که  تاثیر بسزایی در نهادینه کرده فرهنگ شهید و شهادت دارد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های هفته بسیج از یکشنبه 30 آبان تا ششم آذرماه برگزار می‌شود تصریح کرد:  برنامه‌های این هفته در مجموعه سپاه ناحیه بقیت‌الله شیراز به عنوان بزرگترین ناحیه استان فارس در 600 پایگاه و حوزه مقاومت  برگزار می‌شود.

دوستدار به محوری‌ترین برنامه‌های سپاه ناحیه بقیت‌الله در هفته بسیج اشاره و تصریح کرد: این برنامه‌ها شامل برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی(ع) ، حضور نخبگان بسیجی در مدارس، ترویج گفتمان انقلابی و امام و رهبری، نمایش تولیدات اقتصاد مقاومتی و همچنین غباروبی و عطر افشانی گلزار شهدا است.

فرمانده سپاه بقیةالله شیراز، حضور سازمان یافته بسیجیان و حلقه‌های صالحین در نماز جمعه، برگزاری 15 نمایشگاه با موضوع اقتصاد مقاومتی در مساجد و مدارس، برگزاری صبحگاه‌های دانش‌آموزی و روایت‌گری دفاع مقدس را از برنامه‌های مهم هفته بسیج  در این ناحیه عنوان کرد.

دوستدار با بیان اینکه برای نخستین بار در هفته بسیج یک  مهدکودک با رعایت استانداردهای اصول تربیتی با مشارکت شورای آموزش و پرورش شهرستان شیراز  افتتاح می‌شود خاطرنشان کرد: در این طرح 40 مدرسه ابتدایی تحت پوشش است و 400 دانش آموز تا کلاس سوم ابتدایی در آن شرکت می‌کنند.

فرمانده سپاه بقیةالله شیراز گفت: افتتاح پایگاه‌های مقاومت کتابخانه‌های عمومی شیراز، بازدید از آسایشگاه جانبازان، نمایشگاه بسیج و فرهنگ عاشورایی در میدان شهرداری، برگزاری همایش‌های بسیج، اجرای طرح حجاب یار شفیق توسط حوزه خواهران با محوریت فرهنگی و انتخاب چادر به عنوان حجاب برتر در حوزه اصناف نیز از دیگر برنامه‌های هفته بسیج است.

وی همچنین به طرح ساماندهی محلات شیراز از آسیب‌های اجتماعی اشاره تصریح کرد: در این زمینه سپاه ناحیه بقیت‌الله در  کنار سایر اداره‌ها و استانداری، طرح توانمندی محلات آسیب دیده را در برنامه قرار داده و جلسه‌های مختلف در این زمینه برگزار کرده که امید است با وفاق به عهد مسئولان شاهد برطرف شدن مسائل و مشلات در سنگ سیاه، دهپیاله، بیات و سایر محلات شیراز باشیم.

فرمانده سپاه بقیةالله شیراز همچنین به برنامه‌های این ناحیه به مناسبت اربعین حسینی(ع) اشاره و بیان کرد: خدمت‌رسانی به زائران خارجی کشورهای مختلف که از سمت نی‌ریز وارد فارس می‌شوند نیز در برنامه است و پیش‌بینی می‌شود 35 تا 40 هزار زائر از کشورهایی همانند افغانسان، هندوستان و سایر کشورها از استان فارس به کربلا مشرف شوند.

دوستدار گفت: بسیجیان استان فارس از ورود تا خروج این زائران حسینی خدمات مختلف رفاهی و اقامتی را به زائران ارائه می‌دهند.

وی از برگزاری همایش بزرگ اربعینیان سومین حرم در شهر شیراز خبرداد و افزود: این همایش نیز روز یکشنبه همزمان با اربعین حسینی به عنوان یک تمرین کار دسته‌جمعی  بزرگ برای رقم زدن  اجتماع باشکوه برگزار می‌شود.

سرهنگ دوستدار تصریح کرد: در این همایش بسیجیان در کنار مردمی که توفیق زیارت کربلا را نداشتند از ساعت 9 صبح و از مسیرهای چهارگانه میدان امام حسین(ع)، میدان ولی‌عصر(عج)، میدان احمدی نو و فخرآباد به سمت حرم مطهر شاهچراغ(ع) حرکت می‌کنند.

وی افزود: در این مسیرها برنامه‌های مختلف از جمله پذیرایی و ارائه سایر خدمات که تداعی کننده پیاده‌روی نجف تا کربلا باشد انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان