کد خبر: ۱۰۰۹۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۳ - ۲۹ آبان ۱۳۹۵

اعلام برنامه های هفته بسیج درشهرستان سپیدان

فرمانده سپاه ناحیه سپیدان برنامه‌های گرامیداشت هفته بسیج در این شهرستان را تشریح کرد.

به گزارش شیرازه به نقل از مارگون، سرهنگ روح الله رستمی فرمانده سپاه ناحیه سپیدان در یک نشست خبری با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بسیج لشکر مخلص و بی ادعایی است که به فرمان حضرت امام خمینی (ره) تشکیل شده و از بدو شکل گیری خود تاکنون خدمات بسیار  ارزشمندی را به کشور ارائه کرده است.

وی با اشاره به اینکه برنامه های هفته بسیج در سراسر کشور برگزار می شود، افزود: رویکرد ما در برنامه‌های این هفته، تقویت روحیه استکبار ستیزی است.به گفته وی نداى دلنشین تفکر و فرهنگ بسیجی امروز در جهان طنین انداز شده، به طوریکه دشمنان این نظام هم  به قدرت بزرگ آن پی برده است.

وی عنوان کرد:  اگر فرهنگ و تفکر  بسیجی در تمام عرصه‌های جامعه نهادینه شود، ما از هر لحاظ می توانیم آسوده خاطر باشیم، چون بسیج تنها نیرویی است که برخواسته از متن همین مردم است.

سرهنگ رستمی اظهار کرد: در حال حاضر ۲۵میلیون نفر از جمعیت ایران اسلامی در قالب سازمان بسیج مستضعفین سازماندهی شده و آموزش های لازم را فراگرفته‌اند.به گفته سرهنگ رستمی تا اکنون بسیج اقشار در قالب۲۲ قشر مورد شناسایی قرار گرفته و در ساختار بسیج به صورت سازمانی تعریف شده‌اند. عمده ترین نقش بسیج بعد از انقلاب تولید قدرت نرم در مقابل جنگ نرم بوده است.

سرهنک رستمی اظهار کرد: بسیج هیچ حدومرزی نمی‌شناسد و همه علاقه‌مندان به‌نظام می‌توانند در آن ورود یابند و به مردم خدمت کنند.وی، امتیاز اصلی بسیج را مردمی بودن این تشکل عنوان کرد و گفت: ارکان اصلی این تشکل مقدس برگرفته از مردم است و در مسیر صیانت از ارزش‌های اسلامی گام برمی‌دارد.

فرمانده سپاه ناحیه سپیدان بیان کرد: نهال بسیج ۳۶ سال پیش توسط امام راحل بنیان‌گذاری شد و امروز باگذشت فراز و نشیب‌های فراوان که انقلاب اسلامی آن را تجربه کرده است این نهال بارورشده و با اقتدار در بسیاری از عرصه‌ها خودنمایی می‌کند.

وی تصریح کرد: امروز بسیج در عرصه‌های مختلف توانسته است موفقیت‌های قابل‌توجهی داشته باشد و الگوی عملی برای سایر ملت‌های آزادیخواه جهان باشد و اگر شاهد بیداری و مقاومت ملت‌ها در  سوریه، لبنان، غزه و عراق هستیم بخشی از آن مدیون این نیروی مردمی است.رستمی اظهار کرد: در شرایط کنونی بسیج تنها یک نیروی نظامی تلقی نمی‌شود و با حضور در عرصه‌های سازندگی نیز توانسته است حضور پررنگی داشته باشد و خدمات عمرانی قابل‌توجهی در مناطق محروم ارائه کند.

 وی اظهار داشت: اعتماد کردن به قشر جوان و ایجاد قوت قلب در داخل کشور و ایجاد بیم و وحشت در دل دشمنان اسلام از جمله نقش آفرینی بسیج است.

وی تصریح کرد: تحصیل و تهذیب و ورزش سه مقوله ای است که بسیج به دنبال آن است و با ایجاد حلقه های صالحین به دنبال تحصیل و تهذیب می باشد.

رستمی در ادامه به ویژه برنامه های شاخص هفته بسیج که با عنوان «بسیج دست قدرت خداست» نام‌گذاری شده، پرداخت و گفت: هفته بسیج فرصتی است تا بتوانیم دستاوردهای یکساله این نیروی مردمی مخلص را برای همگان تشریح کنیم.

وی از اجرای  برنامه های متنوع در عرصه‌های مختلف به مناسبت هفته بسیج در شهرستان سپیدان خبر داد.

رستمی گفت: انجام اردوهای جهادی یک روزه و در قالب گروه‌های مختلف در عرصه‌های فرهنگی و عمرانی، همایش ائمه جماعات و فرماندهان بسیج، همایش امر به معروف ، آغاز مسابقات ورزشی در سطح حوزه‌ها و پایگاه‌ها برگزاری نشست های روشنگری، دیدار از خانواده شهیدان توسط بسیجیان و پاسداران  بخش دیگری از برنامه های شاخص هفته بسیج است.

وی با اشاره به برخی برنامه های اجرایی این هفته در شهرستان سپیدان گفت: شرکت بسیجیان در نماز جمعه، سخنرانی قبل از خطبه‌ها، برگزاری نشست های تخصصی بسیجیان و طلاب، برگزاری برنامه کوهپیمایی خانوادگی بسیجیان همراه با قرائت زیارت عاشورا،برگزاری کارگاه‌های مختلف تخصصی سبک زندگی اسلامی، حضور در گلزار شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدا، ایثارگران و آذین بندی و تبلیغات محیطی (نصب پرچم های ملی ، حماسی ، بنر ، پارچه ، پلاکارد، پوستر و ...) ؛ اهدای خون توسط بسیجیان شهرستان  با همکاری سازمان انتقال خون ؛تهیه تراکت تبریک هفته بسیج با اعلام محورها و نامگذاری روزهای هفته بسیج و اعلام برنامه ها در طول هفته بسیج ،تهیه تراکتهای فرهنگ بسیج در آئینه کلام نور (سخنان امام راحل(ره) ومقام معظم رهبری)؛  ... از جمله برنامه های هفته بسیج در شهرستان است.

سرهنگ مرتضی رستمی با اشاره به برگزاری همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی طی هفته بسیح در شهرستان سپیدان اظهار داشت: همچنین برگزاری گردهمایی بزرگ حلقات صالحین، حضور گسترده بسیجیان در نماز وحدت بخش جمعه، برپایی مشاوره دینی و ایجاد ایستگاه سلامت در مصلای نماز جمعه ، برگزاری نمایشگاه عکس ، پوستر و حتی الامکان کتاب با هدف تبیین و نهادینه کردن فرهنگ بسیج ، درج بیانات حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری مرتبط با بسیج در بالای سربرگ نامه های ادارات ؛ برپایی ایستگاه صلواتی و آغاز مسابقات ورزشی در سطح حوزه های مقاومت از دیگر برنامه ها مدنظر در این هفته است.

وی ادامه داد: دیدار کارکنان و بسیجیان با امام جمعه شهرستان، برگزاری نشست های فرهنگی بصیرتی در سطح ناحیه و حوزه های مقاومت و برگزاری یادواره شهدااز دیگر برنامه های هفته بسیج خواهد بود.

فرمانده سپاه ناحیه سپیدان با بیان اینکه شهرستان در دوران دفاع مقدس 400 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، اظهار کرد: بیشترین شهدای انقلاب اسلامی را قشر بسیج تشکیل می دهد، از این جهت در این هفته  تجلیل از خانواده های شهدا وایثارگران رقم می خورد و هماهنگی های لازم نیز با حضور مسئولان استانی وشهرستانی برگزار خواهد شد.

سرهنگ رستمی در خصوص نقش بسیج در برگزاری انتخابات پیش رو نیز تصریح کرد: حکومت اسلامی بر پایه مردم و اسلام شکل گرفته و مقبولیت نظام از سوی مردم و مشروعیت را از ناحیه اسلام می دانیم.  براین اساس بسیج خود را ملکف می داند تا در جهت این حرکت اساسی، آحاد مختلف مردم را نسبت به ارزش های اسلامی آگاه و توجیه کند.

وی افزود: امروز یکی از افتخارات نظام مقدس اسلامی در طول حیات خود، برگزاری حدود ۳۶مرحله انتخابات است و امسال نیز بسیجیان شهرستان در راستای مشارکت بیشتر مردم در برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری تلاش می کنند.رستمی گفت: در بسیج، بصیرت افزایی برای مردم در سطح پایگاه‌ها، محلات، بخش ها در دستور کار قرار گرفته است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپیدان گفت: اعزام تیم های امدادی و درمانی توسط بسیج جامعه پزشکی با مشارکت شبکه بهداشت و درمان و هلال احمر به مناطق محروم، برگزاری یادواره شهدای بسیج فرهنگیان بسیج دانشجویی و بسیج دانش آموزی و برگزاری یادواره شهدای بسیج ادارات از برنامه های هفته بسیج در این شهرستان خواهد بود.

سرهنک رستمی غبار روبی گلزار شهدا، دیدار و سرکشی از خانواده های معظم شهدا، برگزاری مسابقه وبلاگ نویسی، مراسم اختتامیه مسابقات ورزشی و معرفی تیم های برتر را از دیگر برنامه های هفته بسیج درسپیدان برشمرد.

این مسئول تبیین کرد: نشست روشنگری، برگزاری مسابقات محلی، نشست مقابله با جنگ نرم، برپایی نمایگاه ایثارو مسابقه فرهنگی، برگزاری میقات صالحین، دیدار با ائمه جمعه و برگزاری صبحگاه مشترک از دیگر برنامه‌های هفته بسیج در شهرستان سپیدان است.

رستمی با اشاره به تجمع بسیجیان در ۵ آذر ماه گفت: در این روز شاهد اقتدار و تجمع بسیجیان شهرستان با جمعیت هزار نفری خواهیم بود.

در پایان این نشست فرمانده سپاه شهرستان سپیدان به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.


نظرات بینندگان