کد خبر: ۱۰۰۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۹ - ۲۹ آبان ۱۳۹۵

حضور چشمگیر فارسی ها در پیادروی اربعین/ افزایش 35 درصدی

بنا برگزارش ها برای پیادروی اربعین امسال از استان فارس 100 هزار نفر برای پیاده‌روی ثبت نام کردند که نسبت به سال گذشته 35 درصد افزایش داشت.
به گزارش شیرازه، پیاده‌روی و زیارت حرم مطهر امام حسین (ع) در روز اربعین ریشه تاریخی دارد چرا که جابر بن عبدالله انصاری و عطیه عوفی در سال ۱۲۸۱ قمری با پای پیاده از مدینه حرکت کردند و در صبح اولین اربعینی که از شهادت حضرت سیدالشهدا (ع) می‌گذشت، به کربلا رسیدند و طبق آنچه که در منابع شیعه معتبر مشهود است در روز اربعین حضرت زینب کبری (س) و امام سجاد همراه با هشتاد و چهار نفر وارد کربلا شدند و پس از گفتگو با جابر عبدالله انصاری، قبر مطهر امام (ع) را زیارت کردند و از آنجا زیارت اربعین آغاز شد.
عشق به امام حسین‌(ع) هر ساله باعث سفر خیل انبوه زائران استان فارسی که برای راهپیمایی اربعین به عتبات عالیات مشرف می شوند شده و این امر نیز در سال‌های اخیر به صورت چشمگیری افزایش پیدا کرده است تا جایی که سازمان حج و زیارت و اداره گذرنامه ناجا از رشدچند برابری از سال های قبل تا اربعین امسال خبر داده‌اند.

رشد35 درصدی حضور استان فارسی ها

بنا برگزارش ها برای پیادروی اربعین 95 از استان فارس بیش از 100 هزار نفر  برای پیاده‌روی ثبت نام کردند که نسبت به سال گذشته 35 درصد افزایش داشت.
 این شور واشتیاق بی نظیر موجب شد تا عراق نمایندگی کنسولگری  خودرا در شیراز راه اندازی کند و به زائران  استانه ای همجوار نیز ارائه خدمات دهد. و همچنین سازمان حج و زیارت زمان ثبت نام سامانه سماح را تمدید کند.

انتهای پیام/



نظرات بینندگان