کد خبر: ۱۰۰۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۴ - ۲۹ آبان ۱۳۹۵

ساخت مسکن برای خانواده های بی بضاعت در پاسارگاد

خوشبختانه در شهرستان پاسارگاد این دغدغه یعنی نداشتن یک مسکن مناسب برای برخی از خانواده های کم بضاعت، برطرف شده است.

به گزارش شیرازه ؛به نقل از طنین پاسارگاد، داشتن مسکن مناسب یکی از آرزوهای بزرگ خانواده هاست  تا یک زندگی آرامتری را داشته باشند. حالا  اگر در جامعه امروزی خانواده ای بی بضاعت باشد، خانه دار شدن آن خانواده کمی سخت ترهم خواهد شد.

خوشبختانه در شهرستان پاسارگاد این دغدغه یعنی نداشتن یک مسکن مناسب  برای  برخی از خانواده های کم بضاعت، برطرف شده است.

ابراهیمی رئیس اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان پاسارگاد در این باره می گوید: از ابتدای سالجاری این اداره به کمک اداره بهزیستی و کمیته امداد شهرستان و بنیاد مستضعفان و حساب 100 امام(ره) توانسته است خانواده های کم بضاعت را شناسایی کند و در راستای تحقق هدف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که خانه دار شدن خانوارهای کم بضاعت است گامی موثر بردارد.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از شش خانوار کم بضاعت شهرستان پاسارگاد با حمایت ادارات بنیاد مسکن، بهزیستی و کمیته امداد شهرستان پاسارگاد صاحبخانه شدند.

ابراهیمی گفت: بنیاد مسکن شهرستان پاسارگاد در روستاها با در اختیار گذاشتن زمین رایگان و خدمات رایگان از قبیل نقشه رایگان، کارشناسی رایگان و .... و همچنین با تسهیلات پانزده میلیون تومانی قرض الحسنه و در شهر ها نیز علاوه برهمین وام 15 میلیون تومانی، 32 میلیون تومان وام بلا عوض به خانواده های با دو معلولیتی که تحت پوشش بهزیستی هستند تلاش کرده تا دغدغه خانه دار شدن را برای این خانواده ها برطرف کند.

البته کمیته امداد شهرستان پاسارگاد هم تسهیلاتی دراختیار جمعی از خانواده های تحت پوشش خودش قرارداده است.

سید مرتضی علوی مدیر کمیته امداد پاسارگاد هم گفت: کمیته امداد این شهرستان از ابتدای سال جاری با اعتباری افزون بر 800 میلیون ریال برای 30 خانه از خانواده های تحت پوشش خود کارهای عمرانی انجام داده است.

اما از نکات جالب این کار خدا پسندانه، حضور نیروهای بسیجی  در قالب اردوهای جهادی بود که با انگیزه ای مضاعف تلاش می کنند تاهر چه زوتر این خانوادها صاحب مسکن شوند.

جمشیدنعمتی جانشین فرماندهی سپاه پاسارگاد در این باره اظهار داشت: 30 تن از نیروهای بسیجی در قالب ادوی یک هفته ای کار همیاری و کمک به ساخت مسکن برای اقشار کم در آمد شهرستان پاسارگاد را بر عهده داشتند.

با اتمام ساخت این خونه ها در آینده نزدیک،  خانواده هایی هستند که با خیال راحت تر  در کنار یکدیگر زندگی می کنند و بچه هایی هم هستند که معنی کانون گرم خانواده را بیشتر از قبل درک می کنند.

قرار است تا پایان سال جاری کار ساخت 10 واحد مسکونی دیگر برای خانواده های کم بضاعت شهرستان پاسارگاد آغاز شود.


نظرات بینندگان