کد خبر: ۱۰۰۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۷ - ۲۹ آبان ۱۳۹۵

از آزار صاحبخانه در فضای مجازی تا مرگ کودک پنج ساله در بالابر

مستاجر در شیراز برای منصرف کردن صاحبخانه از فروش منزل خود،درفضای مجازی آگهی فروش خانه را با یک سوم قیمت واقعی داد و این آگهی موجب آزار ومزاحمت برای صاحبخانه شد.

به گزارش شیرازه، آنچه در این گزارش می خوانید: مستاجری که خواب و خوراک را از صاحب خانه ربود!/ بالابر غیر استاندارد باعث مرگ محمد مهدی پنج ساله شد/ محموله هاي ميلياردي كالاي قاچاق در فارس متوقف شدند/هشت مصدوم حاصل چهار سانحه رانندگی

مستاجری که خواب و خوراک را از صاحب خانه ربود!

رئيس پليس فتا استان فارس گفت: خانم میانسال شیرازی با مراجعه به پلیس فتا استان فارس و ارائه مرجوعه قضایی اعلام می کند افراد زیادی با تماس های مکرر تلفنی اعلام و ادعا می کنند منزل شما را حتی با دو برابر قیمت اعلامی که در سایت دیوار زده اید خریداریم و کلیه هزینه های انتقال سند را نیز برعهده می گیریم در صورتی که بنده هیچ گونه اطلاعاتی از جزئیات موضوع ندارم و هرگز آگهی در این خصوص در هیچ کجا درج ننموده ام و هرگز قصد فروش منزل را ندارم.

وي ادامه داد:‌ شاکی در اظهارات خود با بیان اینکه این تماس ها موجب سلب آرامش و آسایش خود و خانواده ام شده است، خواستار رسیدگی به شکایت خود می شود.

رئيس پليس فتا استان فارس اظهار كرد: پس از تشکیل پرونده در پلیس فتا فارس، کارشناسان اقدامات خود را جهت شناسایی متهم یا متهمان آغاز كردند که در ادامه مشخص شد، متهم مستاجر شاکی می باشد که با درج آگهی با قیمت غیر واقعی از فروش منزل وی در سایت دیوار برای شاکی ایجاد مزاحمت نموده است.

سرهنگ رجبلي افزود: متهم در ابتدا منکر انجام هر گونه عمل مجرمانه می شود اما در ادامه با روئیت ادله دیجیتال به بزه انتسابی خود اعتراف کرده و شرح ماجرا را اینگونه بیان می کند؛ پس از اینکه متوجه شدم صاحب خانه قصد فروش منزل را دارد تصمیم به منصرف کردن وی از این کار شدم و چون که نتوانستم کاری انجام دهم به فکر انتقام گیری افتادم که با داشتن مشخصات و شماره تلفن وی اقدام به درج آگهی در یک سایت تبلیغاتی و کاربر محور با موضوع فروش منزل با یک سوم قیمت واقعی كردم.

رئيس پليس فتا استان فارس با بیان اینکه فضای مجازی در امتداد فضای واقعی وجود دارد، هشدار داد: این فضا برای تسویه حساب ها و انتقام گیری شخصی افراد نمی باشد و با متخلفان برابر قانون برخورد مي شود.

بالابر غیر استاندارد باعث مرگ محمد مهدی پنج ساله شد

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شیراز،  روز پنج شنبه با مراجعه حضوری خانواده ای نگران به ایستگاه 9 آتش نشانی و اعلام گیر کردن بدن کودکشان در حین حرکت بالابر، تیم امدادی به سرعت راهی محل حادثه در یک منزل مسکونی دو طبقه در بولوار گلستان شد.

کریم امیری فرمانده این عملیات در شرح این حادثه گفت : این بالابر غیر استاندارد که بدون داشتن درب و به منظور جابجایی سالمندان ساختمان تعبیه شده بود ، کلید حرکت آن نیز ، از طبقه اول به دوم و بالعکس در بیرون از بالابر قرار داشت . کودک پس از وارد شدن و زدن کلید ، به هر دلیل و شاید متوقف کردن بالابر، سر و قسمتی از بدن را بیرون آورده بودکه با حرکت سریع بالابر ، بدن گیر می کند .

وی در ادامه گفت : پس از رسیدن به محل حادثه ، شرایط امداد بسیار سخت بود و تیم امدادی با کمترین زمان ممکن ، کودک را بوسیله تجهیزات هیدرولیک آزاد کرده و امدادرسانی به مصدوم تا رسیدن عوامل اورژانس انجام شد و تیم امداد 115 نیز ، عملیات احیا را آغاز کرد ولی متاسفانه مرگ محمد مهدی پنج ساله تایید شد.

فرمانده ایستگاه 9 در ادامه به دیر رسیدن به صحنه حادثه به دلیل اعلام حضوری این خانواده اشاره کرد و گفت : متاسفانه این خانواده حضوراً به ایستگاه مراجعه کرده و حادثه را اعلام کردند ، در صورتیکه اگر با سامانه 125 تماس گرفته بودند، مطمئناً با سرعت بیشتری عملیات امداد انجام می شد.

کریم امیری نصب غیر استاندارد و ناایمن بودن بالابر را علت اصلی این حادثه دانست و افزود : اگر استفاده از وسایل و تجهیزات استاندارد و رعایت اصول ایمنی ، به عنوان یک فرهنگ نه یک اجبار در بین شهروندان عزیز جدی گرفته می شد ، مطمئناً ما امروز شاهد این نمونه حوادث دلخراش در سطح شهر نبودیم.


محموله هاي ميلياردي كالاي قاچاق در فارس متوقف شدند

فرمانده انتظامي استان از توقيف 16 دستگاه خودرو و يك انبار حامل كالاي قاچاق به ارزش 9 ميلياردو 855 ميليون و 800 هزار ريال خبر داد.

سردار "احمدعلي گودرزي" گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان فارس در راستای اجراي طرح مبارزه با قاچاق كالا وارز،‌از فعاليت يك قاچاقچي كالا در شيراز مطلع و مشخص شد وي مقاديري كالاي قاچاق را در يك انبار دپو كرده است.

وي ادامه داد: ماموران با هماهنگي مقام قضائي از آن انبار بازديد در نتيجه 10 تن و ۵۶۰ كيلوگرم گردو، يك تن و ۸۰۰ كيلوگرم پودر سير و 4 تن و ۷۵۰ كيلوگرم تخمه فاقد هرگونه مدرك مثبته گمركي به ارزش 5 ميليارد و 70 ميليون ريال كشف كردند.

فرمانده انتظامي استان فارس افزود: در شهرستان فسا نيز ماموران انتظامي آن شهرستان از دو دستگاه كاميون و یک دستگاه وانت نیسان در اطراف آن شهرستان 15 تن برنج، يك هزار و ۳۳ عدد از انواع لوازم یدکی خودرو، ۱۰۰عدد از انواع لوازم خانگی برقی شامل چرخ خیاطی, لباسشویی، چای ساز، مایکروفر، تصفیه آب، يك هزار و ۵۴۰ عدد شامل ظروف و لوازم اشپزخانه و تعداد ۱۱۲ عدد از انواع اسباب بازی و 5 هزار و ۶۴۴ عدد انواع ابزار الات خارجي قاچاق جمعا به ارزش دو ميلياردو 200 ميليون ريال كشف و در اين رابطه سه نفر را دستگير كردند.

سردار گودرزي اضافه كرد: ماموران انتظامي شهرستان فیروزآباد نيز از يك دستگاه كاميون، يك دستگاه خودرو تیبا، يك دستگاه خودروپژو پارس، یک دستگاه اتوبوس و يك دستگاه خودرواردي ۱۲ تن برنج خارجي قاچاق، دو هزار و 136 عدد نوشیدنی، ۵۸۵ تخته پتو، ۲۴۰اصل گل زینتی، یک دستگاه یخچال ماشین لباسشویی و ۱۷۰ کیلوگرم گونی زغال به ارزش تقريبي يك ميليارد ریال كشف و در اين رابطه 5 نفر را دستگير كردند.

وي اظهار كرد: ماموران انتظامي شهرستان نی ریز نيز از سه دستگاه اتوبوس،‌يك دستگاه كاميون، يك دستگاه كاميونت، یک دستگاه خودرو پراید 48 هزار و 400 نخ سیگارت خارجی، ۱۵۶ ثوب انواع لباس زنانه، ۱۳۵ قالب صابون خارجی، دو هزار و ۷۲۲ قطعه از انواع لوازم جانبی تلفن همراه، دو هزار و ۴۰۰ قوطی از انواع نوشیدنی، يك تن و ۶۰۰ کیلوگرم برنج خارجی،10 تن و ۱۳۰ کیلوگرم گیاهان دارویی آنغوزه قاچاق به ارزش 740 ميليون و 800 هزار ريال کشف و راننده خودروها را دستگير كردند.

فرمانده انتظامي استان فارس گفت: در شهرستان داراب نيز ماموران انتظامي آن شهرستان از دو دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ تعداد 229 هزار و 200 نخ سيگارت خارجي قاچاق به ارزش 215 ميليون ريال كشف و هردو راننده خودرو را دستگير كردند.

هشت مصدوم حاصل چهار سانحه رانندگی

در سه سانحه رانندگی در روز پنج شنبه هفت نفر مصدوم شدند. در ساعت 13:27 دقیقه گزارش واژگونی یک دستگاه پژو 405 از طریق مرکز فرماندهی 125 به ایستگاه 13 اعلام شد و تیم امدادی به سرعت خود را به محل حادثه در بولوار خلیج فارس رساند . عملیات امدادرسانی به حادثه دیدگان ، پس از ایمن سازی و تامین جاده، بوسیله نصب علائم هشداردهنده انجام شد. در این حادثه چهار نفر از سرنشینان خودرو ، از جمله یک پسر بچه پنج ساله مصدوم شدند.

همچنین در حادثه دیگر روز پنج شنبه ، واژگونی خودرو ماکسیما در خیابان محراب ، امدادگران 125 از ایستگاه سه را به محل حادثه کشاندو ایمن سازی و کمک به انتقال مصدومین توسط تیم اعزامی انجام شد.در این حادثه نیز دو جوان 19 و 20 مصدوم وراهی بیمارستان شدند.در تصادف و انحراف وانت نیسان در کمربندی احمدآباد، راننده در خودرو گرفتار شده بود که توسط تیم امداد از ایستگاه14، بوسیله تجهیزات امدادی رهاسازی مصدوم انجام شد. در روز گذشته نیز واژگونی پراید در شهرک استقلال در ساعت 11:51 دقیقه اعلام شد که باعث مصدوم شدن مرد 52 ساله شد.تیم امداد 125 از ایستگاه هشت، عملیات ایمن سازی محل و خودرو در این حادثه را انجام داد.

نظرات بینندگان