کد خبر: ۱۰۱۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۷ - ۲۹ آبان ۱۳۹۵
فرماندار شیرازخبرداد:

آمادگی تمام دستگاه های اجرایی شیراز برای مراسم اربعین

فرماندار شیراز از آمادگی کامل تمامی دستگاه های دخیل در این حماسه حسینی خبر داد.

به گزارش شیرازه به نقل از پایگاه تحلیلی خبری موج ما، در آستانه حماسه اربعین حسینی خبرنگار موج ما از پیگیری ها و اقدامات بالاترین دستگاه اجرایی شهرستان شیراز گزارشی را تهیه نموده است.

حیدر عالیشوندی فرماندار شهرستان شیراز در گفتگو با خبرنگار ما به سنگینی بار این مسئولیت ها اشاره کرد و گفت: فرمانداری به عنوان نماینده دولت در شهرستان می باشد که نقش هماهنگ کننده بین همه دستگاه ها را برعهده دارد و این نهاد که مسئول حفظ و امنیت شهر می باشد در برگزاری رویداد حماسی اربعین حسینی اقدامات بسیاری انجام داده است.

فرماندار شهرستان شیراز برگزاری همایش اربعین در بین شیعیان از اهمیت ویژه ای دانست و افزود: ستاد ویژه‌ای در فرمانداری از ماه ها قبل صورت گرفت که متشکل از همه دستگاه ها اعم از امنیتی جهت حفظ امنیت، دستگاه های خدماتی جهت ارائه خدمات، حمل و نقل جهت سهولت امر ترافیکی و همچنین خدمات امنیتی شامل آتش نشانی، هلال احمر و خدمات پزشکی می باشد که در این ستاد ساماندهی و نظارت شده اند تا بتوانیم نقاط قوت را تقویت و نقاظ ضعف خود را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: کمیته امنیتی متشکل از همه دستگاه های امنیتی در فرمانداری و آستان احمدبن موسی (ع) مستقر شده اند.

عالیشوندی با اشاره به ابلاغ برنامه های اربعین به تمام دستگاه های اجرایی شیراز اذعان داشت: قرارگاه اربعین جهت کنترل ترافیک و امنیت در شاهچراغ صورت گرفته و همه برنامه های اربعین نیز به تمامی دستگاه اجرایی ابلاغ شده است.

عالی تریین مقام اجرایی در شیراز اظهار داشت: به منظور جلوگیری از اقدامات خربکارانه از ماه ها پیش رصدهای اطلاعاتی و کنترلی در اطراف و گلوگاه های شهر صورت گرفته است که به لطف خدا و به برکت نیروهای نظامی و امنیتی تاکنون هیچ اتفاق رخ نداده است.

عالیشوندی از آمادگی کامل تمامی دستگاه های دخیل در این حماسه حسینی خبر داد و افزود: شخص بنده نیز از امروز تا فردا در ستاد فرمانداری به طور کامل حضور داشته و برنامه ها را کاملا رصد خواهم کرد.

وی همچنین امیدوار بود این برنامه حسینی مثل تاسوعا و عاشورای حسینی در خاطر همه مردم به یادگار بماند.

فرماندار شیراز به برنامه های ابتکاری از سوی دستگاه های مرتبط اشاره کرد و گفت: در مسیر های چهارگانه راهپیمایی اربعین حسینی، موکب های در نظر گرفته شده که تداعی کننده همان پیاده روی اربعین حسینی باشد لذا بسیاری از مردم در جهت پیوند خود با ائمه و ارادتی که به سالار شهیدان دارند به صورت خودجوش اقدام به فعالیت های زیادی کرده اند.

عالی تریین مقام اجرایی در شیراز در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر حضور وی در موکب واکس زدن صلواتی توسط مسئولین شهرستان ابراز داشت: بنده به عنوان خادم حسینی حاضر به همچین کاری هستم اما با توجه به حضورم در ستاد فرماندهی این افتخار نسیبم نمی شود.

خبرنگار: پریسا خلیلی

انتهای پیام./225225

نظرات بینندگان