کد خبر: ۱۰۱۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۳ - ۳۰ آبان ۱۳۹۵
گفتگوی صمیمی با عضو تیم ملی کونگ فو جمهوری اسلامی ایران:

زورخانه رسم افتادگی و موفقیت را بهم نشان داد

قهرمان جهان و عضو تیم ملی کونگ فو جمهوری اسلامی ایران در گفتگو یی صمیمی از مسیر پر پیچ و خم موفقیتش میگوید.

به گزارش شیرازه  به گزارش نبض نی ریز؛ شهرستان نی ریز پر است از استعدادهایی که هرکدام برای خود پتانسیل بلقوه ای محسوب می شوند و توانایی عرض اندام برای میهن اسلامی در عرصه های مختلف جهانی و المپیک را دارند؛ میلاد بابکان کونگ فو کار نی ریز و عضو تیم ملی جمهوری اسلامی ایران و قهرمان مسابقات جهانی قبرس و بین المللی گرجستان یکی از همین استعداد هاست.

میلاد بابکان به خبرنگار ما گفت: از سن 13 سالگی ورزش کنگ فو را زیر نظر محسن وطن دوست شروع کردم و بعد از 6 ماه تمرین در این رشته ،و شرکت در یک مسابقه به عنوان قهرمانی و سوپر فایتری این مسابقات را به خود اختصاص دادم.

میلاد در خصوص گذشته ورزشی خود بیان کرد: قبلا در تیم فوتبال پویش نی ریز  توپ میزده و همچنین توانسته در رشته ورزشی کشتی دو مقام در اوزان 28 و 30 کیلوگرم کسب نماید.

عضو تیم ملی کونگ فو تیم ملی جمهوری اسلامی ایران گفت: دچار آسیب دیدگی شدیدی از ناحیه کمر شدم که مجبور شدم حدود دوسال ورزش را کنار بگذارم و مجددا از سال 87 به صورت حرفه ای تر بازی کردم و در اولین حضور خود در مسابقات کیک بوکس موی تای صاحب مقام شوم.

وی ادامه داد: در سال 90 با قهرمانی در مسابقات چهارجانبه کیک بوکس که در استان یزد برگزار شد موفق شدم به بازی های فدراسیون کیک بوکس کشوری راه پیدا کنم.

بابکان افزود: در مسابقات فدراسیون کیک بوکس کشوری چون یک وزن بالاتر و اولین سال حضورم در رده سنی بزرگسالان این رشته بود موفق به کسب مقامی نشدم و در مرحله یک هشتم حذف شدم.

وی در خصوص مسیر موفقیتش گفت: سال 91 با همکاری مربیان شهرستان ذوالقدر ، حسن مجد با برگزاری اردویی دو هفته ای در شیراز و شرکت در مسابقات انتخابی بوکس استان موجب بالا رفتن سطح کاریم و این خیلی در مسیر ورزشیم تاثیر گذار بود.

میلاد بابکان عضو تیم ملی کونگ فو جمهوری اسلامی ایران در مورد ادامه موفقیت های ورزشی خود گفت: سال 93 با قهرمانی در مسابقات آنزان رزم کونگ فو قهرمانی کشور مجوز حضور و سهمیه بازی های کاپ دریای سیاه گرجستان را کسب کردم ، و در سال 2015 در این مسابقات موفق به کسب دو مقام طلا و نقره شدم.

وی در خصوص نحوه حضورش در تیم ملی کونگ فو و انتخابش بیان کرد: سال جاری هم با حضور در مسابقات انتخابی تیم ملی کونگ فو مقام نخست را کسب کردم و پس از حضور در اردوی تیم ملی کونگ فو  و در مسابقه ای با فیکس تیم ملی در وزن خودم و شکست او به عنوان فیکس تیم ملی در این رشته به مسابقات جهانی قبرس اعزام شدم.


بابکان گفت: بازی های جهانی قبرس هم 29 و 30 اکتبر 2016 بود که در نیکوزیا این کشور برگزار گردید دارای سطح بالایی بود که با انجام سه بازی به فینال راه پیدا کردم ، بازی فینال هم با حریفی از کشور میزبان بازی داشتم که خداروشکر موفق به شکستش شدم و عنوان قهرمانی جهان در این رشته را به خود اختصاص دهم و هم اکنون هم در آسیب دیدگی و مصدومیت به سر می برم و ان شاء الله که هر چه زودتر رفع شود و برای بازی های بعدی آماده شوم.

وی مشوقان ورزشی خود را خانواده اش عنوان می کند و میگوید:   در حال حاضر دانشجوی ترم آخر کارشناسی رشته مکانیک دانشگاه علمی کاربردی نی ریز هستم.

میلاد میگوید که از ورزش لذت میبرم و از زمانی که به زورخانه رفتم خیلی تغییر کردم و غرورم کم شد، آنجا هم در کشتی پهلوانی مقام آوردم .

وی در پایان گفت: تشکر می کنم از جنگجو و مسئول هایی که به استقبال من آمدند و از مربی بسیار عزیز استاد مهدی شایان که برای من خیلی زحمت کشیدند چه در بدنسازی، آمادگی جسمانی، ان شاء الله بتوانم قدری از زحماتشون رو جبران کنم .







نظرات بینندگان