کد خبر: ۱۰۱۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۱ - ۳۰ آبان ۱۳۹۵

تشریح فعالیت های موکب احمد ابن موسی/ توزیع روزانه 30هزار دست غذا

فرمانده سپاه فجر فارس گفت: تاکنون 50 هزار زائر در موکب پذیرش شده، درمانگاه موکب 17 هزار نفر را پذیرش کرده و روزاه 30 هزار پُرس غذا در سه وعده صبح، ظهر و شب توزیع شده است.د.
به گزارش شیرازه، سردار سید هاشم غیاثی فرمانده سپاه فجر فارس در حاشیه بازدید خبرنگاران این استان از موكب احمد بن موسی(علیه السلام)، گفت: سپاه فجر به نمایندگی از استان فارس مسئولیت برپایی این موکب در كربلای معلی را پذیرفته و برای برپایی این موكب ۲۰ تریلی امكانات به عراق آورده شده است.

وی با بیان اینکه برای برپایی موکب برنامه ریزی بلند مدت انجام شده است، گفت: تاکنون 50 هزار زائر در موکب پذیرش شده، درمانگاه موکب 17 هزار نفر را پذیرش کرده و روزاه 30 هزار پُرس غذا در سه وعده صبح، ظهر و شب توزیع شده است.

فرمانده سپاه فجر با اشاره به اینکه 50 درصد میهمانان موکب احمد بن موسی (علیه السلام) از استان فارس بوده اند، گفت: این موکب در محل بسیار خوب و در مسیر نجف به کربلا برپا شده و 400 نفر از خادمان حسینی به زُوار اربعین در موکب احمد بن موسی (علیه السلام) فارس خدمات ارائه می دهند.

سرهنگ پاسدار مسعود راستی معاون اجرایی سپاه فجر در حاشیه بازدید خبرنگاران از موکب احمد بن موسی (علیه السلام) گفت: این موكب تنها موكب در كشور عراق است كه در پذیرش افراد در آن به صورت رایانه‌ای صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه با بیان اینكه تاكنون 50 هزار نفر در موكب احمد بن موسی (علیه السلام) پذیرش شده‌اند، گفت: پیش بینی کرده ایم مجموعا تا روز آخر 150 هزار نفر در موکب پذیرش شوند، اطلاعات تمامی افراد پذیرش شده ثبت می‌شود تا بتوان در طول ایام سال با این زائران برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی ارتباط برقرار کرد.

معاون اجرایی سپاه فجر افزود: روزانه تا 8 هزار زائر در این موکب پذیرش می شوند و ظرفیت زمان پذیرش زائران در این موكب به دلیل حجم گسترده متقاضیان اسكان، 48 ساعت است، روزانه 50 برنامه فرهنگی - معنوی نظیر سخنرانی مذهبی، مداحی، سینه زنی، حرکت به سمت حرم مطهر امام حسین (علیه السلام)، مسابقه عکس حماسه اربعین و  بخصوص ختم قران در این موكب برای زائران حسینی برگزار می شوند.

وی با بیان اینکه بزرگترین بیمارستان صحرایی كربلایی معلی با 60 پزشک و پرستار بصورت شبانه‌روزی در موکب احمد بن موسی (علیه السلام) به ارائه خدمات می‌پردازد، گفت: سوله‌های جداگانه اسكان خواهران و برادران، غرفه خطاطی بر روی لباس و كوله‌پشتی‌های زائران، ایستگاه واكس صلواتی، ماساژ درمانی و بخش شستشوی لباس با ماشین لباسشویی از دیگر بخش‌های این موكب هستند.

سرهنگ پاسدار مسعود راستی خاطرنشان کرد: ذخائر 90 هزار لیتری آب را در این موكب در نظر گرفته‌ایم تا زمانی كه آب شهری قطع شد، از این ذخایر آبی بتوانیم استفاده كنیم.

معاون اجرایی سپاه فجر با بیان اینکه فعالیت موکب احمد بن موسی (علیه السلام) از هجدهم آبان آغاز شده است، گفت: خَیران استان فارس و دانشگاه علوم پزشکی شیراز همکاری خوبی با سپاه فجر در برپایی این موکب داشته اند.
منبع: تنویر
نظرات بینندگان