کد خبر: ۱۰۱۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۷ - ۳۰ آبان ۱۳۹۵
دکتر رضا سراج:

ظرفیت های استراتژیک راهپیمایی اربعین

در صورت رسیدن پیام حق طلبی، ظلم ستیزی و معنویت خواهیِ این رویداد بزرگ به جهانیان، موج فرهنگی عظیمی در جهان به نفع جبهه حق به راه خواهد افتاد.

ظرفیت های استراتژیک راهپیمایی اربعین

به گزارش شیرازه، روندها نشان می دهد که راهپیمایی عظیم اربعین در حال گذر از تمایزات ملی، نژادی، مذهبی و فرهنگی است که در صورت تداوم هوشمندانه و درست آن، دارای ظرفیت هایِ عظیمِ استراتژیک برای تحول در بشریت است که برخی از آنها عبارتند از:

1. در صورت رسیدن پیام حق طلبی، ظلم ستیزی و معنویت خواهیِ این رویداد بزرگ به جهانیان، موج فرهنگی عظیمی در جهان به نفع جبهه حق به راه خواهد افتاد.

2. این رویداد تابلو زیبایی از حقیقت اسلام ناب و نمونه ای از رفتار انسانی در جامعه مهدوی است. وجوه متعالی سبک زندگی اسلامی در این رویداد به بهترین شکل خود را نشان می دهد که در صورت تعمیق، نهادینه کردن و گسترش آن، تحول بزرگی در جامعه بشری رخ خواهد داد.

3. این راهپیمایی بی نظیر با نشان دادن چهره واقعی اسلام ناب، از توطئه شوم نظام سلطه در بدیل سازی برای اسلام انقلابی با حمایت از جریانات تروریستی تکفیری، پرده برداشته و حقیقت اسلام را در برابر جهانیان به نمایش می گذارد.

4. قیام عاشورا با مفاهیم عظیم الهی و انسانی آن، زبان مشترک و عامل وحدت بخش بین مذاهب اسلامیست. از این رو راهپیمایی اربعین با مدیریت صحیح می تواند سرآغاز وحدت بین مذاهب اسلامی و قومیت های منطقه باشد.

5. این پدیده شگرف، ظرفیت پاسخ به بحران معنا و سرگشتگی انسان غربی را داشته و می تواند به از خدا بیگانگی و از خود بیگانگی جوانان غربی، پاسخی مناسب دهد و به رویش معنوی آرام و نامحسوس مورد اشاره امام خامنه ای که در غرب با محوریت جوانان در حال شکل گیری است، شتاب بخشد.


نتیجه:

اربعین فرصتی استراتژیک برای شکل‌گیری یک جنبش جهانی حق‌طلبی و نفی ظلم و کفر است که زمینه‌ساز تحقق وعده جهانی پیروزی حق بر باطل و مقدمه شکل‌گیری امت جهانی مستضعفین خواهد بود. ان شاءالله


انتهای پیام/

منبع: مشرق

نظرات بینندگان