کد خبر: ۱۰۱۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۸ - ۳۰ آبان ۱۳۹۵
عضو کمیسیون برنامه مجلس:

دستگاه دیپلماسی در قبال تمدید تحریم‌ها از سوی آمریکا اقدامات متقابل انجام دهد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تأکید بر اینکه آمریکا با تمدید تحریم‌های ۱۰ ساله علیه ایران در عمل برجام را نقض کرد، گفت: دستگاه دیپلماسی در قبال تمدید تحریم‌ها از سوی آمریکا اقدامات متقابل انجام دهد.
دستگاه دیپلماسی در قبال تمدید تحریم‌ها از سوی آمریکا اقدامات متقابل انجام دهد
به گزارش شیرازه، حسینعلی حاجی‌ دلیگانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در واکنش به تمدید 10 ساله تحریم‌های ایران از سوی مجلس نمایندگان آمریکا، گفت: تمدید تحریم‌‌های ایران از سوی آمریکا نشان داد که  همچنان نمی‌توانیم به آمریکا و سیاست‌های دولتمردان این کشور اعتماد داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه برای حل مشکلات اقتصادی کشور باید به توان و ظرفیت‌های داخلی تکیه کنیم، افزود: آمریکا با تمدید تحریم‌های 10 ساله علیه ایران در عمل برجام را نقض کرد که لازم است دولت و دستگاه دیپلماسی کشورمان اقدامات مؤثر و متقابلی را در قبال این بدعهدی آمریکایی‌ها انجام دهند.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس خطاب به برخی که توسعه کشور را در بیرون از مرزها و در رابطه با آمریکا جست‌وجو می‌کنند، گفت: با تمدید بلندمدت تحریم‌های ایران، این افراد باید به دلواپسی برخی، از نگاه خوشبینانه به غرب پی ببرند و ابزارهای لازم برای پیشرفت کشور از طریق توجه به ظرفیت‌های داخلی را فراهم کنند.

حاجی‌دلیگانی با انتقاد از عملکرد منفعلانه دستگاه دیپلماسی کشور در قبال بدعهدی‌های مکرر آمریکایی‌ها و نقض چارچوب‌‌های برجام، اظهار کرد: لازم است دستگاه دیپلماسی کشور با توجه به تمدید 10 ساله تحریم‌ها علیه کشورمان، فعال‌تر عمل کرده مراتب اعتراض خود را در مجامع جهانی علیه سیاست‌‌های آمریکا مطرح کرند.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه دیپلماسی کشور باید نسبت به بدعهدی‌های آمریکا در قبال اجرای برجام واکنش مناسب اتخاذ کرده و در برابر مردم و افکارعمومی پاسخگو باشد.


انتهای پیام/

منبع:‌ تسنیم
نظرات بینندگان