کد خبر: ۱۰۱۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۳ - ۰۱ آذر ۱۳۹۵
نماینده فیروزآباد:

مجموعه ورزشی الفتح باید سریعتر احیا شود/در فیروزآباد دهکده المپیک ایجاد خواهد شد

نماینده فیروزآباد گفت: با موافقت هایی که با شرکت ملی نفت صورت گرفته است هرچه سریعتر باید مجموعه فرهنگی ورزشی الفتح احیا شود .

به گزارش شیرازه به نقل از فیروزنا دیدار صمیمی نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیروکارزین در مجلس شورای اسلامی ،ریاستی رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان فیروزآباد با روسای هییت های ورزشی شهرستان  در سالن کنفرانس اداره ورزش و جوانان فیروزآباد برگزار شد .

ریاستی رییس اداره ورزش و جوانان فیروزآباد ضمن عرض. خیر مقدم خدمت نماینده مردم در بین جامعه ورزشی با ارائه گزارشی از وضعیت نامناسب ورزش در سطح شهرستان که با وجود کمبودهای بسیار که در شهرستان وجود دارد ورزشکاران با کسب موفقیت ها استانی و کشوری دست پیدا کرده اند از نماینده شهرستان خواستار نگاه ویژه به این جامعه داشت.


کورش کرمپور نماینده مردم فیروزآباد ،فراشبند و قیر و کارزین سابقه ورزش فیروزآباد را درخشان عنوان کرد و بیان داشت: اگر 10 درصد از نگاه دیگر شهرستان ها که به ورزش را دارند، ما در فیروزآباد به ورزش داشته باشیم قطعا مقام ها و موفقیت ها در سطح آسیا کسب خواهیم کرد و این کار ها میسر نخواهد شد مگر با اتحاد و یکپارچگی که این را مردم فیروزآباد بارها ثابت کرده اند که هر وقت با هم متحد شدند در آن کار موفق و پیروز شدند.


کرمپور در ادامه، سخنان خود را در 3 بخش تشریح کرد و اظهار داشت: اداره ورزش و جوانان شهرستان با همکاری پیشکسوتان و بزرگان ورزشی وضعیت آمایش سرزمینی ورزشی شهرستان فیروزآباد را ظرف یکماه تهیه و به دفتر نماینده  ارسال کنند.

وی افزود: یکی از بزرگترین معضلات کشور نبود آمایش سرزمینی در تمام حوزه ها است و این باعث شده است تا به احداث غیر اصولی کارخانه ها در مناطق غیر ضروری بپردازیم که نمونه بارز آن پتروشیمی فیروزآباد است که مردم شهرستان خوشحال هستند روزی این پتروشیمی راه اندازی خواهد شد و جوانان این شهرستان به سرکار خواهند رفت ولی ذهی خیال باطل که تا 50 سال آینده هم این اتفاق نخواهد افتاد.


نماینده مردم در مجلس دومین قسمت از سخنان خود را به ایجاد شرکت تعاونی ورزشی توسط ورزشکارن پرداخت و گفت: شرکت تعاونی ورزشی توسط ورزشکاران باید ایجاد شود و از نیروهای ورزشکار و علاقه مند در این عرصه استفاده شود تا از این طریق هم مراکز تولیدی راه اندازی شود و هم مسئله شغل ورزشکاران تامین شود.

کورش کرمپور در بخش دیگری از سخنان خود از رئیس اداره ورزش و جوانان فیروزآباد خواست تا جلسات شورای ورزشی با همکاری فرمانداری برگزار شود و فرصتهای موجود در شهرستان شناسایی و احصا شود و تهدیدات به فرصت تبدیل شود . 

رئیس مجمع نمایندگان فارس در خصوص تجلیل از پیشکسوتان ورزشی گفت: همان طور که برگزاری یادواره شهدا و تجلیل از خانواده شهدا باعث می شود تا از شهدا غافل نشویم تجلیل از پیشکسوتان ورزشی هم باعث می شود تا از این عزیزان غافل نشویم و پیشکسوتان سرمایه های جامعه ورزشی شهرستان هستند.

نمانیده مردم فیروزاباد، فراشبند و قیروکارزین با اشاره به احداث زمین چمن مصنوعی در شهرستان قیروکارزین اظهار داشت: در دوره نماینده سابق با پیگیری هایی که صورت گرفته بود با توجه به تاثیرات منطقه اقتصادی پارس جنوبی به شهرستان مصوب شده بود تا 4 زمین چمن مصنوعی در شهرستان های فیروزآباد، فراشبند و قیروکارزین و بخش میمند توسط شرکت ملی نفت احداث شود که به علت کمبود بودجه توسط هیئت مدیره این موارد لغو شده بود که الان با پیگیری های صورت گرفته در شهرستان قیروکارزین در حال احداث و در آینده ای نزدیک در بقیه شهرستان ها هم به مرحله اجرا خواهد رسید.

کورش کرمپور در ادامه گفت: با موافقت هایی که با شرکت ملی نفت صورت گرفته است هرچه سریعتر باید مجموعه فرهنگی ورزشی الفتح احیا شود و آقای ریاستی با همکاری کارشناسان نسبت به پیش بینی ایجاد پیست سوارکاری، تیراندازی، استخر ، سینما و ... را در این مجموعه انجام دهند تا هرچه سریعتر به مرحله اجرا برسد.


وی در ادامه افزود: با رایزنی هایی که در شرکت نفت صورت گرفته و قول های مساعدی داده شده است تا در شهرستان فیروزآباد با توجه به وضعیت آب و هوای مناسب فیروزآباد در جنوب کشور یک دهکده المپیک احداث شود که این کار، همکاری جامعه ورزشی را می طلبد تا به مرحله اجرا برسد.

و در پایان جلسه مسئولین هیات های ورزشی به ارائه مشکلات در حوزه های ورزشی خود پرداختند.

نظرات بینندگان