کد خبر: ۱۰۱۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۸ - ۰۱ آذر ۱۳۹۵

پخت وتوزیع بیش از 3تُن آش سبزی در بیضا

صبح دیروز تعدادی از مردم روستای شیخ عبود بیضا به مناسبت اربعین امام حسین (ع) در اقدامی خداپسندانه با برپایی چند دیگ آش نذری ارادت و اعتقاد قلبی خود را به ساحت اهل بیت (ع) ابراز داشتند.

به گزارش شیرازه به نقل از مارگون صبح دیروز تعدادی از مردم روستای شیخ عبود بیضا به مناسبت اربعین امام حسین (ع) در اقدامی خداپسندانه با برپایی چند دیگ آش نذری ارادت و اعتقاد قلبی خود را به ساحت اهل بیت (ع) ابراز داشتند.

این اقدام که برای چندمین سال متوالی در روستای شیخ عبود بیضا انجام شد وجلوه ای از یک حرکت زیبا و دیدنی را به نمایش گذاشتند.

 یکی از بانیان این امر خیر در گفتگو با خبرنگار مابا بیان اینکه این برنامه و پخت آش سبزی به صورت خودجوش بوده و بدون کمک از نهاد یا اداره ای  این کار انجام می پذیرد بیان داشت: در ابتدا این نذر را به صورت جزئی ودر محل آشپزخانه خانه ام طبخ می کردم وبا عنایات اهل بیت توانستم آنرا توسعه دهیم و امسال تصمیم گرفتیم مصادف با اربعین حسینی  مهیا کنیم.

بانی این مراسم خیرافزود: طبخ آش صلواتی دراین ایام کار نو و جدیدی بوده  برای اولین باردر روستاودر فضایی باز  طبخ می شود.

وی با اشاره به اینکه مراسم با استقبال  بسیار خوبی از طرف مردم وعاشقان اهل بیت برای کمک به طبخ وتوزیع آش  مواجه گردیده است گفت کار پخت وتوزیع رادرفضایی گسترده آماده نمودیم تا  مردم بتوانند دراین امر خیر وخداپسندانه شرکت کنند.

برای پخت آش صلواتی از بهترین و مرغوب‌ترین مواد استفاده می‌شود.و در میان مردم توزیع می شود .

مردم برای گرفتن آش تبرکی  از ساعت‌ها قبل در محل حضور پیدا می‌کنند. طبخ آش نذری که تاصبح ادامه دارد مداحان اهل بیت با حضور خود در کنار سایرخادمین اهل بیت عصمت وطهارت مشغول خواندن دعا وذکر میصبت می شوند .


برچسب ها: بیضا ، آش نذری ، سپیدان ، مارگون
نظرات بینندگان