کد خبر: ۱۰۱۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۰۱ آذر ۱۳۹۵
سرانه شبانه پزشک عمومی در کوار؛

یک پزشک برای 80 هزار نفر

شهرستان کوار با جمعیتی بالغ بر 80 هزار نفر، نه تنها از نعمت بیمارستان محروم است بلکه تنها مرکز درمانی شبانه روزی آن نیز با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می کند و نهایتاً دود آن در چشم مردم این شهرستان می‌رود.

به گزارش شیرازه به نقل از بهارکوار، شهرستان کوار با جمعیتی بالغ بر 80 هزار نفر، نه تنها از نعمت بیمارستان محروم است بلکه تنها مرکز درمانی شبانه روزی آن نیز با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می کند و نهایتاً دود آن در چشم مردم این شهرستان می‌رود.

در حالی که سرانه فضای درمانی و پزشک عمومی در شهرستان کوار بسیار پایین است و سرانه پزشک متخصص نیز تقریباً صفر است، این آمار در شبها به درجه بحرانی خود می‌رسد و تنها مرکز درمانی که شبها نیز دایر است، مرکز بهداشت شهر کوار است که آن هم فقط با یک پزشک عمومی و یک مسئول تزریقات، به بیماران خدمات ارائه می‌کند و به عبارتی سرانه پزشک عمومی در این شهرستان در شبها به یک پزشک برای 80 هزار نفر می رسد.

همه‌ی این مشکلات در شهرستان کوار در حالی است که دولت مدام از طرح تحول نظام سلامت و بهبود وضعیت درمانی مردم سخن می‌گوید و بحق قدم‌های مثبتی در این زمینه برداشته شده است منتهی نمی‌دانیم چرا این قدم‌ها به کوار نمیرسد.


پیشنهاد  ما به مسئولین امر این است که بازدیدهای سرزده خود از کوار  را به شبها موکول کنند و سری هم به مرکز بهداشت شهر کوار بزنند تا شاهد خیل عظیم بیمارانی باشند که باید ساعت‌ها در صف مراجعه به پزشک عمومی در انتظار باشند.


نظرات بینندگان