کد خبر: ۱۰۱۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۸ - ۰۲ آذر ۱۳۹۵

آسمان استان فارس میزیان 11 پرستوی مهاجر / گمنام و بی نشان در اوج

هستند کسانی که حاضرند دست به هر کاری بزنند تا نام و آوازه شان دنیا را بگیرد، اما تعدادی هم هستند که در این دنیای بزرگ و نا آشنا، با وجود قرار گرفتن در اوج افتخار، گمنام و بی نام و نشان مانده اند.
آسمان استان فارس میزیان 11 پرستوی مهاجرمی شود/ گمنام و بی نشان در اوجشیرازه: هر از گاهی عطر خوش ایثارگری ها در کوچه های شهر می پیچد و بازگشت استخوان، پلاک، تکه لباسی که هنوز بوی مهر، عشق و شهادت می دهد فضای شهرها را عطر آگین می کند؛ فضای استان فارس و شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) نیز در هفته آخر ماه صفر و همزمان با ایام رحلت پیامبر مهر و رحمت حضرت محمد مصطفی(ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) با شمیم دل انگیز شهدای گمنام عطر آگین می شود.


فضای استان فارس با عطر 11 یاس شهید عطرآگین می شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس از برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۱۱ شهید گمنام دوران دفاع مقدس در استان خبر داد.

غلامحسین خسروی، در جمع خبرنگاران رسانه های جمعی شیراز به تشریح مراسم استقبال، تشییع و تدفین 11 شهید گمنام پرداخت و گفت: پیکرهای مطهر 11 شهید گمنام دوران دفاع مقدس ساعت 17 روز  جمعه، 5 آذرماه  از طریق فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز وارد استان فارس خواهند شد و مراسم استقبال شنبه 6 آذرماه از مقابل مسجد فرودگاه آغاز می شود.

وی با بیان اینکه این شهدا در شش نقطه استان فارس به خاک سپرده خواهند شد، افزود: مراسم استقبال از پیکرهای این شهدا ساعت 7:30 صبح روز شنبه در فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب با حضور مسئولان لشکری و استانی و همچنین اقشار مختلف مردم برگزار خواهد شد.


آسمان استان فارس میزیان 11 پرستوی مهاجر / گمنام و بی نشان در اوج

خاکسپاری شهدا در شیراز انجام نمی شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با اشاره به این که هیچ کدام از شهدا در شیراز به خاک سپرده نمی شوند، خاطر نشان کرد: مراسم وداع با شهدا در شیراز، شنبه شب ششم آذر ماه و یکشنبه شب هفتم آذرماه در حرم شاهچراغ و نیز شنبه شب ششم آذرماه در حرم سید علاء الدین حسین (ع) برگزار می شود.

خسروی با بیان اینکه پیکر مطهر شهدا در شهرستان های داراب، سروستان و فسا به خاک سپرده می شود، تصریح کرد: اولین  مراسم تشییع و خاکسپاری پیکرهای مطهر شهدا در ساعت 8 صبح روز یکشنبه، هفتم آذرماه جاری در محل گروه توپخانه 56 یونس واقع در سروستان برگزار خواهد شد که در آن پیکر مطهر یک شهید تشییع می‌شود.

وی با یادآوری این که مراسم وداع با شهدا در شهرهای مذکور انجام می شود، ادامه داد: پیکر مطهر دو شهید والا مقام نیز در ساعت 8 صبح روز دوشنبه، هشتم آذرماه در دانشگاه علوم پزشکی فسا برگزار خواهد شد و همچنین در این روز و این ساعت پیکرهای مطهر دو شهید گمنام در «میان شهر» فسا و پیکر مطهر دو شهید دیگر نیز در بخش «سرچهان ـ کره‌ای» بوانات تشییع و خاکسپاری خواهند شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس اضافه کرد: در ساعت 8 صبح روز چهارشنبه، دهم آذرماه نیز پیکرهای مطهر دو شهید در جنت شهر داراب و همین روز و همین ساعت نیز پیکر مطهر دو شهید دیگر در بخش «فورگ» و دو «برجی» شهرستان داراب تشییع و به خاک سپرده خواهند شد.

آسمان استان فارس میزیان 11 پرستوی مهاجرمی شود/ گمنام و بی نشان در اوج

استان فارس تاکنون میزبان 301 شهید گمنام بوده است

خسروی با بیان این که استان فارس تاکنون میزبان 301 شهید گمنام در 88 نقطه بوده است، ابراز داشت: با میزبانی استان از این 11 کبوتر سبکبال این تعداد شهید گمنام به 312 شهید می رسد که در 94 یادمان شهدا در آغوش مردم شهید پرور استان فارس جای می گیرند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: هنوز مشخصات دقیق این شهدا از قبیل محل شهادت و سن آن‌ها به ما اعلام نشده است، که به محض اعلام مشخصات، به اطلاع مردم شهید پرور استان می رسد.


انتهای پیام/
نظرات بینندگان