کد خبر: ۱۰۱۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۳ - ۰۳ آذر ۱۳۹۵

از کشف 366 كيلوگرم موادمخدر تا دستگیری سارق به عنف در شيراز

پلیس به‌ عنوان یک سازمان انتظامی و اجتماعی نقشی تعیین‌کننده در امنیت اجتماعی، اخلاقی جامعه دارد. این نهاد با هدف امنیت پایدار وظیفه خطیری را بر عهده دارد. شیرازه روزانه در قالب یک بسته خبری اخبار و جرائد پلیسی استان را منتشر می‌کند.
به گزارش شیرازه بسته خبری پلیس در امروز به شرح ذیل است؛


کشف 366 كيلوگرم موادمخدر در فارس

سردار "احمدعلي گودرزي" گفت: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان فارس با انجام اقدامات اطلاعاتي، مطلع شدند دو قاچاقچي موادمخدر قصد دارند با استفاده از يك دستگاه كامیون بنز حامل بار خیارسبز، يك محموله موادمخدر را از استان هرمزگان به استان فارس انتقال دهند.

وي ادامه داد: ماموان با استقرار در طول مسر تردد خودرو قاچاقچيان، آن را در ورودي شهر شيراز توقيف و ضمن دستگيري هردو قاچاقچي،‌ در بازرسي از خودرو 175 كيلوگرم حشيش كه در لابلاي بار خيارسبز جاسازي شده بود كشف كردند.

فرمانده انتظامي استان فارس افزود: در بوانات نيز ماموران انتظامي اين شهرستان در اجرای طرح کنترل خودروهاي عبوري در اطراف آن شهرستان از يك دستگاه كاميون كه از بندرعباس عازم اصفهان ۹۹ کیلو گرم تریاک که بطرز ماهرانه ای در باک خودرو جاسازی شده بود کشف و راننده خودرو را دستگیركردند.

سردار گودرزي گفت: ماموران انتظامي شهرستان شيراز مستقر در پاسگاه گویم، نيز پس از آنكه يك قاچاقچي موادمخدر را شناسايي كردند ضمن هماهنگي مقام قضائي از منزل اين فرد در يكي از روستاهاي اطراف شيراز بازرسي، در نتيجه ۹۲ كيلوگرم ماري جوانا کشف و متهم را دستگير كردند.


با رعايت اصول ايمني فرصت را از سارقان بگيريد

سرهنگ "كاووس محموي" گفت: سارقان از عدم آگاهي و توجه شهروندان به نكات ايمني و پيشگيري از سرقت سوء استفاده كرده و دست به سرقت مي زنند.

وي با بيان اينكه پليس اقدامات گسترده اي در جهت پيشگيري از وقوع سرقت انجام داده و تلاش مي كند، تاكيد كرد: برقراري امنيت پايدار در جامعه مستلزم همكاري شهرندان با پليس است.

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان فارس  از همشهريان  درخواست كرد: نكات ذيل را به منظور پيشگيري از سرقت منزل رعايت كنند و در صورت بروز موارد مشكوك، مراتب را به پليس 110 اطلاع دهند.
براي منزل خود از سيستم هاي هشدار دهنده و ضد سرقت استفاده کنيد.

از سپردن کليد منزل به افراد نامطمئن خودداري کرده و آنرا نزد کساني که مورد اعتماد و اطمينان هستند بگذاريد.

درب و پنجره ها را قبل از ترک منزل کنترل و از قفل هاي ايمن و استاندارد استفاده کنيد و از بسته بودن درب ورودي پشت بام و کليه درب هاي داخلي ساختمان اطمينان کامل حاصل كنيد.

براي جلوگيري از سرقت منزل خود به روش توپي زني، توپي درب ورودي منزل خود را با بدنه درب هم سطح کنيد. در صورت عدم امکان، لوله فلزي دور آن جوش دهيد و از قرار دادن کليد منزل در محل هايي مانند زير جاکفشي، روي درب و ساير محل هاي قابل دسترسي خودداري کنيد.

سارقين حرفه اي از محل هاي احتمالي نگهداري و اختفاء طلا و جواهرات و وجوه نقد اطلاع دارند، لذا لازم است در هنگام ترک منزل آنها را به افراد امين يا به صندوق امانات موسسات معتبر بسپاريد.
براي کليه درب هاي منزل از قفل هاي مناسب مانند قفل سوييچي و قفل کتابي استفاده نماييد.

از روشن گذاشتن مداوم لامپ منزل خودداري كرده و تا حد امکان از تايمر جهت روشنايي استفاده شود. 

به اعضاي خانواده آموزش دهيد قبل از شناسايي کامل افراد از باز کردن درب خانه خودداري نمايند. 

 از باز نمودن درب منزل براي افراد مشکوک که تحت عنوان مهمان همسايه، مامور تاسيساتي و خدماتي مراجعه مي نمايند، خودداري كنيد. 

شماره سريال و مشخصات اموال با ارزش منزل را خود را ثبت و نگهداري کنيد تا در موقع لزوم در اختيار پليس قرار گيرد.

سرهنگ محمدي با بيان اينكه سامانه پيامک 110 بصورت 24ساعته آماده دريافت درخواست هاي انتظامي، اطلاعاتي و امنيتي شهروندان است، خاطر نشان كرد: پيامک 110 آسانترين پل ارتباطي مردم با نيروي انتظامي است.


دستبند پليس بر دستان سارق به عنف در شيراز

سرهنگ "يوسف ملك زاده" گفت: يك بانوي شهروند شيراز به مامورن کلانتری 26رحمت شيراز مراجعه و اظهار مي كند، در يكي از خيابان هاي جنوبي شهر در حال تردد بوده که فردي از پشت سر به او نزديك و با تهدید چاقو گردنبندش را سرقت مي كند.

وي ادامه داد: شناسايي و دستگيري اين سارق كه پس از سرقت اقدام به فرار كرده بود، به صورت ويژه در دستور كار ماموران قرار گرفت.

فرمانده انتظامي شهرستان شيراز گفت: با انجام اقدامات اطلاعاتي ماموران موفق شدند سارق را شناسايي و در يك عمليات منسجم وي را دستگير و با تشكيل پرونده به مراجع قضائي معرفي كنند.


توقيف خودروي پژو 405 با خلافي30 ميليون ريال در جاده هاي فارس

سرهنگ "احمد احمدي" گفت: به منظور برخورد با رانندگان متخلف و پيشگيري از حوادث ناگوار و تخلفات حادثه ساز، ماموران پليس راه شيراز، سپيدان اقدام به كنترل خودروهاي عبوري كردند.

وي ادامه داد: در اين راستا ماموران يک دستگاه خودرو پژو 405 را به علت ارتکاب تخلفات حادثه ساز متوقف و در استعلام به عمل آمده از پلاك خودرو، مشخص شد اين خودرو داراي 30ميليون ريال خلافي پرداخت نشده است.

فرمانده پليس راه شمال استان فارس گفت: خودرو متخلف توقيف و جهت انجام مراحل قانوني، به پارکينگ منتقل شد.


انتهای پیام/

منبع: پایگاه خبری پلیس
نظرات بینندگان