کد خبر: ۱۰۱۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۸ - ۰۳ آذر ۱۳۹۵
معاون قضایی وپیشگیری ازجرم دادگستری استان فارس:

پژوهش، تحلیل و بررسی از موثرترین راهکارهای موفق پیشگیری از جرم در دنیاست

احمد رحمانیان ضمن تشریح این مطلب که در دنیا با تاسیس مراکز ملی و بین المللی پیشگیری از وقوع جرم اقدامات ویژه ای تدوین شده است گفت: با استفاده از ابزارهای مطالعاتی از جمله تجزیه و تحلیل و همچنین توسعه پژوهش های پیشگیرانه راهکارهای موفقی ایجاد و اجرا می گردد.
به گزارش شیرازه  پژوهش، تحلیل و بررسی از موثرترین راهکارهای موفق پیشگیری از جرم در دنیاست معاون قضایی و پیشگیری از جرم دادگستری استان فارس از ایجاد دبیرخانه دائمی رویه های پیشگیری از جرم در این معاونت خبر داد و گفت: در دنیا به ویژه کشورهای پیشرفته رویه های متعدد پیشگیری از جرم درحال اجراست که شناخت و بومی‌سازی این رویه ها در کشور نقش بسزایی در پیشگیری از وقوع جرم خواهد داشت.
احمد رحمانیان ضمن تشریح این مطلب که در دنیا با تاسیس مراکز ملی و بین المللی پیشگیری از وقوع جرم اقدامات ویژه ای تدوین شده است گفت: با استفاده از ابزارهای مطالعاتی از جمله تجزیه و تحلیل و همچنین توسعه پژوهش های پیشگیرانه راهکارهای موفقی ایجاد و اجرا می گردد.
وی افزود: در ایران نیز طرحها و اقدامات خوب و کارشناسی شده ای در زمینه پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی انجام گرفته و در حال اجراست اما به منظور تحقق هرچه سریعتر و مطلوبتر اهداف پیشگیرانه باید رویه های موفق ملی و بین المللی در قالب یک دبیرخانه جمع آوری، اولویت بندی، بررسی و در نهایت با جرائم و آسیب های داخلی های تطبیق داده شود.
رحمانیان اظهار داشت: در اردیبهشت ماه سال جاری نشست های تخصصی رویه های پیشگیری از جرم توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس و با همکاری دانشگاه شیراز و اتاق بازرگانی استان فارس و با حضور صاحب نظرانی از کشورهای انگلیس، کانادا و استرالیا و همچنین معاونان چند استان دیگر برگزار شد.
دبیر شورای پیشگیری ازجرم استان فارس ادامه داد: با توجه به رویه‌های خوب ارائه شده در این نشست ها، پیشنهاد تشکیل دبیرخانه دائمی رویه های پیشگیری از جرم در استان فارس و همچنین طرح توجیهی آن به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه ارائه گردید که پس از موافقت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، این دبیرخانه در مهرماه سال جاری با ارسال فراخوان به تمام دستگاههای انتظامی، اجرایی، قضایی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی رسماً فعالیت خود را آغاز کرد.
این مقام قضایی بیان کرد: رویه‌های بین المللی موفق که در کشور های دیگر اجرا شده در این دبیرخانه مورد تحلیل و بررسی قرار می گیرد و پس از بومی سازی و انجام کارشناسی آنها توسط اساتید مجرب، جهت اجراء به دستگاه های مربوط ارائه می شود.
گفتنی است تمام ارگان های دولتی و غیردولتی چنانچه رویه های موفقی درخصوص پیشگیری ازجرم اجراء نمودند می توانند با حفظ حقوق معنوی، به منظور بررسی و همچنین اجرا در سطح کشور آن را به دبیرخانه دائمی رویه ها به آدرس شیراز - بلوار زند - خیابان هفت تیر(بیست متری سینما سعدی) – خیابان هدایت غربی - نبش کوچه 10 – کد پستی 7134737497 و یا نمابر 32346303و پست الکترونیک fars@scpd.ir ارسال نمایند. همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر، شماره تماس 32346302 پاسخگوی شما خواهد بود.

نظرات بینندگان