کد خبر: ۱۰۱۲۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۷ - ۰۴ آذر ۱۳۹۵

زرین دشت از دیدو بازدیدهای واپسین ماه های دولت یازدهم چه سهمی دارد؟

این هفته شاهد حضور جمعی از مدیران ارشد کشوری و مقامات استانی مرتبط با راه و شهرسازی در شهرستانهای مختلف استان فارس خواهیم بود.

به گزارش شیرازه  به نقل از  زرنوشت در ادامه تحرکات دولت دکتر روحانی در بازدید از نقاط مختلف استان فارس، این هفته شاهد حضور جمعی از مدیران ارشد کشوری و مقامات استانی مرتبط با راه و شهرسازی در شهرستانهای مختلف خواهیم بود  و این یک فرصت طلایی برای مطالبه گری و نشان دادن واقعیت های زرین دشت به تصمیم سازان است.

طبق اعلام رسانه های حامی دولت این حضور با هدف بازدید میدانی، بررسی علل عدم پیشرفت جاده ها، تامین اعتبارات لازم جهت تسریع و اجرای پروژه ها  برنامه ریزی شده است.

و اما سهم شهرستان محروم زرین دشت از این دید و بازدیدهای واپسین ماه های دولت یازدهم چه خواهد بود؟

در واقع مشکل اصلی زرین دشت بعد از بحران بی آبی، مشکل راه ها و جاده های این شهرستان است؛ جایی که عملا میتوان گفت بی کیفیت ترین و غیر استانداردترین جاده های استان فارس را در خود جای داده است.

اخیرا   رضوی معاون مناطق محروم رییس جمهور در زرین دشت حضور پیدا کرد و قولهایی به مسئولین داد از اختصاص وام با نرخ بهره سه درصدی به مردم دبیران تا قول تامین اعتبار 2میلیاردی برای جاده زرین دشت به فسا(راه موسوم به چوخاری)

 اینکه اصولا با بودجه ناچیز 2میلیارد تومان چند متر از این پروژه بزرگ را میتوان ساخت! جای سوال دارد و آیا می شد از معاون رییس جمهور در ایام منتهی به انتخابات که گوشه ی چشمی به رای های این مناطق نیز وجود دارد امتیازات بهتری گرفت یا نه خود جای تامل دارد.


یکی دیگر از آسیب هایی که شهرستان زرین دشت در این شرایط با آن روبروست مناعت طبع(بخوانید خودشیرینی) برخی مسئولین درمقابل مدیران مافوق استانی و کشوری است به طوری که در مواردی به جای بیان کمبود ها و نشان دادن ضعف ها و تلاش جهت رفع آن؛ نقاط قوت را به مدیر نشان داده و سعی در گل و بلبل نمایاندن اوضاع هستند! تا عده ای هم این وسط برایشان بابت این موفقیت ها! تشویق شان کنند(تعداد اینگونه افراد و مسئولین در زرین دشت بسیار کم است)

قصد این نوشته تضعیف مدیران زحمت کش زرین دشت نیست؛ اما در شرایطی که شهرستانهای همجوار و با درصد محرومیت کمتر، از فرصت بازدیدهای مدیران ارشد بیشترین استفاده را می برند، صرفا تخصیص بودجه های ناچیز اورژانسی نظیر آنچه بالا گفته شد را میتوان موفقیت تلقی کرد؟ و یا باید  بر اساس طرحی مدون و حساب شده برای توسعه پایدار و محرومیت زدایی از زرین دشت نیازهای اصلی را مطالبه کرد؟

لیست بلند بالای مدیران راه و شهرسازی دولت یازدهم که در استان فارس حضور خواهند یافت را مشاهده کنید:

معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزرات راه و شهرسازی
معاون راهداری وزارت راه و شهرسازی
معاون توسعه و زیرساخت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی
مشاور عالی وزیر راه و شهرسازی و رئیس مرکز حراست وزارت راه و شهرسازی
مدیر کل منطقه جنوب راه و شهرسازی

معاون عمرانی استانداری
مدیر کل دفتر فنی استانداری
مدیر کل راه و شهرسازی
مدیر کل حمل و نقل و راهداری


نظرات بینندگان