کد خبر: ۱۰۱۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۶ - ۰۴ آذر ۱۳۹۵

جلسه کارگروه اشتغال و رفع موانع تولید شهرستان پاسارگاد برگزار شد

جلسه کارگروه اشتغال و رفع موانع تولید شهرستان پاسارگاد به ریاست اسفندیار احمدی منش فرماندار شهرستان و با حضور اعضاء کارگروه در محل سالن اجتماعات جهاد کشاورزی برگزار شد.

به گزارش شیرازه به نقل از طنین پاسارگاد، جلسه کارگروه اشتغال و رفع موانع تولید شهرستان پاسارگاد به ریاست اسفندیار احمدی منش فرماندار شهرستان و با حضور اعضاء کارگروه در محل سالن اجتماعات جهاد کشاورزی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه فرماندار شهرستان پاسارگاد بحث اقتصاد و تولید در جامعه را بسیار بااهمیت دانست و گفت: امروزه اقتصاد و تولید جایگاه اول را در هر کشوری به خود اختصاص داده است زیرا در دنیای رقابتی امروز میزان قدرت کشورها مبتنی بر اقتصاد آنهاست و کشورهایی که قدرت اول در دنیا محسوب می شوند تحت مزیت اقتصاد برتر به این امر دست یافته اند، لذا هر کشور و ملتی که درصدد کسب جایگاه در این مقوله است باید تمام تلاش خود را بکار گیرد و با استفاده از حداکثر پتانسیل ها سعی در مطرح نمودن خود نماید و کشور ما نیز از این امر مستثنی نیست.

احمدی منش اظهار داشت: کارگروه اشتغال و رفع موانع تولید یکی از مهمترین کارگروه هاست چرا که در این کارگروه مهمترین موضوع یک منطقه که اشتغال و حمایت از سرمایه گذار و رفع مشکلات تولید کنندگان هست، مورد بررسی قرار می گیرد.

فرماندار پاسارگاد افزود: مردم شهرستان پاسارگاد مردمی نجیب هستند  و باید تمام تلاش مسولان این شهرستان ایجاد اشتغال و رونق تولید واقتصاد محلی مردمان این شهرستان باشد.

وی ادامه داد: بانکها باید به صورت جدی در بحث حمایت از سرمایه گذاران و تولید کنندگان حمایت کنند اما این اتفاق نیفتاده و بانکهای شهرستان تا به حال ورود جدی نداشته اند.

وی گفت: شهرستان پاسارگاد بر اساس شاخصه هایی نظیر نزدیکی به مرکز استان، گردشگر پذیر بودن منطقه، قرار گرفتن در مسیر و شاهراه بزرگ ترانزیتی کشور و شاخصه هایی از این قبیل بسیار منحصر بفرد است و بر این اساس، دغدغه اصلی ما باید در بحث اشتغال و سرمایه گذاری متمرکز شود.

احمدی منش در ادامه با تأکید بر منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)در زمینه اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی مبتنی بر دو هدف اشتغال و تولید با بینشی درون زا و برون نگر پایه گذاری شده است و وظیفه ماست که با حمایت از سرمایه گذاران بزرگ و کوچک در این دو حوزه پیشرفت هایی را ایجاد کنیم.

فرماندار پاسارگاد خطاب به اعضاء کارگروه گفت: وظیفه ی ما این است که نسبت به قضیه اشتغال و سرمایه گذاری دغدغه مندتر عمل کنیم و با کمک یکدیگر و همفکری لااقل بتوانیم در بحث ایجاد کارگاههای کوچک و مشاغل خانگی گامهای موثری را برداریم.

احمدی منش از اعضاء کارگروه خواست تا وقت بیشتری را صرف این کارگروه کنند و با ارائه راهکار جهت ایجاد مشاغل، مسیر را در رسیدن به آنچه لایق شهرستان است، هموار سازند.

طنین پاسارگاد، در این جلسه مسائل و مشکلات چندین سرمایه گذار و تولیدکننده در شهرستان پاسارگاد مورد بررسی قرار گرفت.



نظرات بینندگان