کد خبر: ۱۰۱۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۳ - ۰۴ آذر ۱۳۹۵

هشت کشته و زخمی حاصل تصادف زنجیره ای در گردنه باجگاه شیراز

در برخورد دو وانت نیسان در گردنه باجگاه و تصادف زنجیره ای حاصل از آن ، هشت نفر مصدوم و کشته شدند.
هشت کشته و زخمی حاصل تصادف زنجیره ای در گردنه باجگاه شیراز
به گزارش شیرازه ،به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی استان فارس در ساعت 23:57 دقیقه شب گذشته ، گزارش تصادف منجر به حریق دو دستگاه وانت نیسان در گردنه باجگاه از طریق سامانه 125 به ایستگاه 15 اعلام شد.امدادگران 125 پس از رسیدن به محل حادثه ، عملیات امدادرسانی را انجام دادند.
اسفندیاری فرمانده ایستگاه 15 در شرح این حادثه گفت :در اثر تصادف و برخورد دو دستگاه وانت نیسان به دلیل بارندگی و لغزندگی خیابان ، یکی از خودروها واژگون شده و آتش گرفت و خودرو دیگر از لاین اصلی خارج شد که متاسفانه واژگونی منجر به حریق خودرو ،  مرگ راننده را رقم زد.
با توجه به این تصادف و مسدود شدن مسیر و لغزندگی جاده، حدود 10 دستگاه در یک تصادف زنجیره ای باهم برخورد کردند که از جمله آنها اتوبوس حامل زائرین حسینی بود که هفت مصدوم سرپایی و انتقالی به بیمارستان داشت.
همچنین یک دستگاه کامیون نیز با محور برخورد کرد و  نشت گازوئیل شدید داشت.
فرمانده ایستگاه 15 در ادامه گفت : پس از رسیدن آتش نشانان از ایستگاه 15 و نیروی کمکی از ایستگاه یک ، به سرعت عملیات ایمن سازی محور و برداشتن بست باتری خودروها و پاکسازی خیابان از روغن و بنزین ریخته شده در سطح آسفالت بوسیله دستگاه خاک پاش انجام شد.
همچنین در یک عملیات همزمان، گروه دیگری از تیم امدادی، وظیفه اطفا حریق خودرو آتش گرفته را برعهده داشته و جسد مرد 38 ساله از خودرو خارج و پس از کاور کردن آن ، تحویل عوامل پزشکی قانونی شد. 
این عملیات امدادی بیش از دو ساعت به طول انجامید و آتش نشانان تا انتقال کامل خودرو ها و باز شدن محور و باز شدن مسیر عبوری خودروها با عوامل مربوطه همکاری داشته و حضور داشتند.
از دیگر عملیات های امداد و نجات جاده ای مربوط به واژگونی پراید در خیابان مطهری جنوبی و حریق پژو 405 در سه راهی سیاخ دارنگون بود که توسط آتش نشانان ایستگاه های پنج و 14 ایمن سازی محور ، تامین جاده و سایر عملیات های امدادی انجام شد.
ریزش سقف منزل مسکونی به دلیل گودبرداری غیر اصولی 
گودبرداری غیر اصولی باعث خسارت به منزل مسکونی مجاور آن در بولوار مدرس شد.
در ساعت 55 دقیقه بامداد روز پنج شنبه، ریزش سقف یک منزل مسکونی دوطبقه به دلیل گودبرداری غیراصولی، آتش نشانان از ایستگاه 19 را راهی محل اعلام شده در بولوار مدرس کرد.
به دلیل گودبرداری غیر اصولی در ساخت سازه هشت طبقه در مجاورت یک منزل مسکونی دو طبقه ، سقف این منزل ریزش و قسمتی از دیوارهای طبقه اول ترک خورده بود.
تیم امدادی پس از بازدید از محل ، هشدارهای لازم  مبنی بر رعایت اصول ایمنی زمین گودبرداری شده را داده و به علت ناایمن بودن منزل مسکونی ، درخواست ترک منزل را تا انجام موارد ایمنی لازم در ایمن سازی سازه گودبرداری شده را دادند.


انتهای پیام/
برچسب ها: حوادث ، تصادف ، آتش نشانی ، 125
نظرات بینندگان